Blizzard skänker fuskguld till välgörenhet

Robot
Blizzard skänker fuskguld till välgörenhet

Pengarna som generades genom förra veckans Diablo-bugg skänks till bättre behövande.

#diablo-iii


Medlem
Blizzard skänker fuskguld till välgörenhet

Alltid något, och om de tar tillbaka för mycket så går det ju till ett bättre syfte

Medlem

Inb4randomhateblizzcomment

Bra initiativ av Blizzard, tur att denna exploiten aldrig hann ut till EU

Medlem

Skänker ingamepengar till välgörenhet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skänker ingamepengar till välgörenhet...

Hoppas du trollar.

Medlem

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Medlem
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Jag spelar diablo 3. Mycket bättre än många andra trippel-A skitspel. Sen så lägger blizzard mer tid och själ på sina spel än de flesta. Måste nog vara därför dom är så STORA!

Medlem

Duktigt Blizzy. Det enda bra som har med Diablo 3 att göra, dock.

Medlem
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Jag spelar diablo 3. Mycket bättre än många andra trippel-A skitspel. Sen så lägger blizzard mer tid och själ på sina spel än de flesta. Måste nog vara därför dom är så STORA!

Blizzard lägger själ på sina spel säger du? En ginger har mer själ än Diablo 3.

Medlem
Skrivet av odelinskij:
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Jag spelar diablo 3. Mycket bättre än många andra trippel-A skitspel. Sen så lägger blizzard mer tid och själ på sina spel än de flesta. Måste nog vara därför dom är så STORA!

Blizzard lägger själ på sina spel säger du? En ginger har mer själ än Diablo 3.

När spelade du sist? Det har hänt bra mycket sen den trasiga releasen, just nu skulle jag säga att det är lika bra som D2, och efter expansionen kommer det helt klart vara en värdig uppföljare

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:
Skrivet av odelinskij:
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Jag spelar diablo 3. Mycket bättre än många andra trippel-A skitspel. Sen så lägger blizzard mer tid och själ på sina spel än de flesta. Måste nog vara därför dom är så STORA!

Blizzard lägger själ på sina spel säger du? En ginger har mer själ än Diablo 3.

När spelade du sist? Det har hänt bra mycket sen den trasiga releasen, just nu skulle jag säga att det är lika bra som D2, och efter expansionen kommer det helt klart vara en värdig uppföljare

Expansionen? När kommer den, om 5 år eller?

Medlem
Skrivet av Niotumsspik:
Skrivet av odelinskij:
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Jag spelar diablo 3. Mycket bättre än många andra trippel-A skitspel. Sen så lägger blizzard mer tid och själ på sina spel än de flesta. Måste nog vara därför dom är så STORA!

Blizzard lägger själ på sina spel säger du? En ginger har mer själ än Diablo 3.

När spelade du sist? Det har hänt bra mycket sen den trasiga releasen, just nu skulle jag säga att det är lika bra som D2, och efter expansionen kommer det helt klart vara en värdig uppföljare

Jag tror inte det hänt ett skit sedan releasen, inget viktigt förutom lite buggfixar.
Det enda som skulle kunna rädda spelet EN GNUTTA är om dom gjorde ett läge där man inte kunde använda sig av AH och sedan anpassade spelets drops efter det. Det är den största bristen i hela spelet.
Att sedan storyn berättas som om man vore 10 år och efterbliven (alla ondingar måste jämt säga hur onda dom är och hur man kommer dö samt hur man dödar dom) gör mig bara less på spelet (speciellt då man inte kan ta bort cutscenes).

Men jag har inte spelat på ett tag, så jag vet inte, kanske har dom fixat allt det där? Kanske kan man faktiskt göra gubbar som man vill, dvs sätta ut dexterity, strength osv som man vill? Kanske är armors beroende på hur mycket strength man har? Kanske är stora vapen beroende på det med? Kanske kan man inrikta sig på olika grenar i ett skillträd? Kanske är det infört cast rate, som i D2?
Kan du säga om NÅGOT av det jag säger är fixat? Hmm?

Inaktiv
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Har Diablo 3 ens släppts?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Har Diablo 3 ens släppts?

Nåt släppte de som de kallade Diablo 3 iallafall, men det var fan inte diablo 3

Medlem
Skrivet av odelinskij:
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Jag spelar diablo 3. Mycket bättre än många andra trippel-A skitspel. Sen så lägger blizzard mer tid och själ på sina spel än de flesta. Måste nog vara därför dom är så STORA!

Blizzard lägger själ på sina spel säger du? En ginger har mer själ än Diablo 3.

Wohohoho. Someone may feel offended !;)


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Spelar inte D3, men tycker det var bra gjort. Säga vad man vill om D3 men jag tycker alltid Blizzard har skött sin kundservice och liknande mycket bra.

Medlem
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Jag spelar diablo 3. Mycket bättre än många andra trippel-A skitspel. Sen så lägger blizzard mer tid och själ på sina spel än de flesta. Måste nog vara därför dom är så STORA!

Skulle knappast benämna Diablo 3 som en AAA titel snarare en A titel. Spelet har på tok för dåliga produktions värden för att vara AAA, däremot inte sagt att spelet måste vara dåligt för den delen.

Däremot gillar jag inte spelet efter AH förstörde hela upplevelsen, man får inte den loot man behöver på vanlig väg längre utan måste gå in på AH och köpa och sälja. Diablo har alltid handlat om loot och tar man bort det blir det inte roligt.

Bästa Blizzard kan göra är att släppa en version med offline och utan AH. Eftersom AH är ända orsaken till att man skall vara online hela tiden.

Medlem

Gillar att folk klagar över D3 och så har det inte rört det sen releasen, rätt epic fail. Håller med om att det inte var vad många förväntade sig och att Blizzard inte är de snabbaste kaninerna på grönbetet när det kommer till patchande men de lyssnar faktiskt på sitt community och har fixat/ändrat/lagt till en hel del senaste tiden som allt kommer får oss spelare. Så istället för att klaga varför inte testa det igen, är ju ingen månadskostnad så bara tanka ner och logga in, ett tag och ge dem feedback som i slutan är mer värdefullt än "D3 är skit"...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Jag spelar diablo 3. Mycket bättre än många andra trippel-A skitspel. Sen så lägger blizzard mer tid och själ på sina spel än de flesta. Måste nog vara därför dom är så STORA!

Skulle knappast benämna Diablo 3 som en AAA titel snarare en A titel. Spelet har på tok för dåliga produktions värden för att vara AAA, däremot inte sagt att spelet måste vara dåligt för den delen.

Däremot gillar jag inte spelet efter AH förstörde hela upplevelsen, man får inte den loot man behöver på vanlig väg längre utan måste gå in på AH och köpa och sälja. Diablo har alltid handlat om loot och tar man bort det blir det inte roligt.

Bästa Blizzard kan göra är att släppa en version med offline och utan AH. Eftersom AH är ända orsaken till att man skall vara online hela tiden.

Som jag har sett nu är så är det segt att få upgrades till sina gears. väldigt segt. men, då känns det mycket bättre när man har hittat en som är bättre.

Sen 'behöver' man inte använda AH, varken RMAH eller GAH. Det förändrar ju inte spelets "core".

Sen måste jag svara på
"Däremot gillar jag inte spelet efter AH förstörde hela upplevelsen, man får inte den loot man behöver på vanlig väg längre utan måste gå in på AH och köpa och sälja."
Får man looten man behöver, om det inte vore för AH? eller, måste man köpa gears bara för att AH finns?

Sanningen är att det är faktiskt DU som avgör hur du vill spela. Bara för att en funktion finns betyder inte det att du MÅSTE använda det.

En sista sak jag vill tillägga. Enligt Blizzard, var en stor anledning till att införa AH var att, folk med mindre tid för gaming kan betala en liten slant för en uppgradering eller två. medans de som spelar mycket inte ens behöver AH för att känna att dom gör framsteg. Ännu en gång är det upp till dig om hur du vill spela eller vad du vill göra. Det är min åsikt om spelet i alla fall.

Tack för mig

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Jag tror inte det hänt ett skit sedan releasen, inget viktigt förutom lite buggfixar.
Det enda som skulle kunna rädda spelet EN GNUTTA är om dom gjorde ett läge där man inte kunde använda sig av AH och sedan anpassade spelets drops efter det. Det är den största bristen i hela spelet.
Att sedan storyn berättas som om man vore 10 år och efterbliven (alla ondingar måste jämt säga hur onda dom är och hur man kommer dö samt hur man dödar dom) gör mig bara less på spelet (speciellt då man inte kan ta bort cutscenes).

Men jag har inte spelat på ett tag, så jag vet inte, kanske har dom fixat allt det där? Kanske kan man faktiskt göra gubbar som man vill, dvs sätta ut dexterity, strength osv som man vill? Kanske är armors beroende på hur mycket strength man har? Kanske är stora vapen beroende på det med? Kanske kan man inrikta sig på olika grenar i ett skillträd? Kanske är det infört cast rate, som i D2?
Kan du säga om NÅGOT av det jag säger är fixat? Hmm?

Håller helt med dig. Dessutom vill jag se en betydligt mörkare, och mer Diabloinspirerad färgpalett. Det är/var för gulligt.

Vill även tillägga snilledraget att casters gynnas av samma vapen/stats som melee. Hur i h-ete tänkte de där?

Det ska tyvärr rejält mycket till att jag rör spelet igen, med betoning på just "tyvärr". Jag älskade Diablo 1, och lirade Diablo 2 enormt mycket.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Vilken ovanlig kommentar vid en D3 nyhet... väldigt många spelar det. Lyckligtvis tycker inte alla som dig.
Men det är väl fortfarande inne att hata stora spel som WoW och D3 förstår jag

Medlem

Jonis, kan meddela att det finns en Direct3D filter som man kan använda för att göra det mörkare och mer svartvit. googla DarkD3. Det ändrar alltså ingenting i spelfilerna, utan grafikfiltret. ingen risk för Ban om man är rädd för det

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Jonis, kan meddela att det finns en Direct3D filter som man kan använda för att göra det mörkare och mer svartvit. googla DarkD3. Det ändrar alltså ingenting i spelfilerna, utan grafikfiltret. ingen risk för Ban om man är rädd för det

Jag körde med ett sånt där filter, det gjorde rätt mycket faktiskt, blev lite mer dyster Diablo-feeling över spelet då. Problemet var att mitt GTX 580 inte riktigt orkar med att driva spelet i 2560x1600 som min skärm är på med det filtret igång, så ibland fick jag stänga av det (tror man tryckte på numlock) när det var feta strider. Det var först då man insåg hur mycket filtret gjorde och hur my-little-pony-aktigt grafiken var i originalutförande.

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Jonis, kan meddela att det finns en Direct3D filter som man kan använda för att göra det mörkare och mer svartvit. googla DarkD3. Det ändrar alltså ingenting i spelfilerna, utan grafikfiltret. ingen risk för Ban om man är rädd för det

Åh fasen, det låter som ett stort steg i rätt riktning. Tack för tips.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Nu är det ju inte alla "fuskpengar" som skänks, utan endast Blizzards avgift som dom tar ut när det handlas med de tillfuskade pengarna.

Men visst, även om det låter som en PR-grej som dom inte förlorar så mycket på, så är det snällt.

Skrivet av Hipshot:

Skänker ingamepengar till välgörenhet...

Vad skall dom med det till, heh.

Påminner lite om avsnittet i Nile City där Percy startar insamlingar till förmån för olika utsatta grupper. Hade en för "de stackars barnen i Rinkeby" och sedan ville att en återförsäljare av badrum skulle skänka, varpå försäljaren frågar "vad skall barnen i Rinkeby ha en jacuzzi till?".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

bra jobbat av blizzard.
men apropå D3, bra ARPG. men en USEL uppföljare till D2. inte värd att kallas för D3

Medlem
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av bumper:

vem fan spelar diablo 3? över 10 år väntan på spelet och 2:an är fortfarande bättre

Jag spelar diablo 3. Mycket bättre än många andra trippel-A skitspel. Sen så lägger blizzard mer tid och själ på sina spel än de flesta. Måste nog vara därför dom är så STORA!

Både storyn och gameplayet sög, vill man ha diablo 3 får man nog spela torchlight 2 eller path of exile istället, det är dom sanna uppföljarna i spelserien.

1
Skriv svar