Gran Turismo 6 är på väg – snabbare än du tror!

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hoppas att samtliga bilar denna gång har en fungerande cockpit view. I GT5 saknade de billigare bilmodellerna interiör, vilket fick mig att sälja spelet ganska omgående då jag inte har något egentligt intresse av att köra runt i bilar för över miljonen eller i tredje person.

Hudview funkar bra. Använder den även i P-bilar.

Skrivet av Frux:

Problemet med GT5 och en bra ratt är att efter det så duger inget annat spel riktigt vad gäller körfysiken. Med GT6 behöver de dock lära sig att slappna av lite och ha lite mer glimten i ögat imo.

Project C.A.R.S. Säger inget mer. See it, test it, love it.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Tycker GT5 och GT6 ser snyggt ut, men Forza verkar vara mycket mer anpassat för den västerländska marknaden. Det är för mycket japanska bilar i GT5 imo och sen är det tråkigt att man inte kan göra om lacken som man kan i Forza...

Du kan visst måla om bilarna.

Men jag antar att du menar P12 stripes med dödskallemotiv som ser ut som de är gjorda i Paint.
Det är jäkligt skönt att slippa det skräpet.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av zauii89:

Nae efter project cars finns det inget annat som lockar.

Förstår ärligt talat inte vad som är lockande med Project C.A.R.S utöver grafiken, kanske har jag fått en söndags build (eller ett par) men jag har svårt att ta mig runt vilken bana som helst om jag pushar lite utan att känna att något är väldigt, väldigt fel med fysiken, kan vara en bugg i motorn eller nåt men den har varit med väldigt länge i så fall, har haft access sen man kunde få på hemsidan i stort sett.

Då har jag visserligen bara kört med ratt, men kan jag inte köra med ratt så vill jag inte ha spelet ändå trots att jag betalat för access redan.

1. Nej, du kan inte trycka på gasen mitt i en sväng med 600+ pållar under huven. Så är det i spelet och så är det i verkligheten. Du måste bromsa i en rak linje också.

2. Det där blev konstigt. Du spelar med ratt men vägrar spela för att du kan spela med ratt?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Njaa, Forza har ju samma bilar och mer förstörelse (nej inget fanboy bs, bara faktum) så jag tror det är bara polys val att inte ha med det. Kanske har med deras fysikmotor som kanske inte kan leverera det så bra så de valt att utesluta det istället. Det är ju lite resurs tagande när man har skademodeller med. Men om det skulle nu vara så att de inte får ha skademodeller på bilmärkena så har jag svårt att se varför NFS har och diverse andra. Kanske Sony inte ville punga ut med license cash.

https://www.youtube.com/embed/29e7KNUch54

Aj, aj, aj.. där gjorde du ett antagande baserat på hörsägen.
Som bevisat i tråden så hade du fel.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av CX:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Pholiage:

Hoppas de har fixat de löjliga många laddnings momenten 5an har. Köpte g27 och GT5 och skulle köra som fan tänkte jag, men efter att spelat 10min och väntat 50min på laddningar så sa jag "f''' it" och slog på RC Pro AM på NES. En annan grej jag vill se är mer förstörelse på bilarna. Jag vet att det inte ska vara Derstruction Derby, men det finns ju ingen rädsla att dra in i andra bilar eller väggen, bara att förlorar fart a la 1995. Vill se mer av detta, så jag håller tummarna att de inte klantar sig med "ummm framskjutet 3år till lol"

Om jag inte missminner mig helt är det så att när dom skriver kontraktet med vissa biltillverkare så får dom helt enkelt lova att bilarna inte ska kunna få skador av förståliga skäl, så det är nog tyvär inget dom kan göra nått åt, förutom att inte använda dessa bil märken.

Njaa, Forza har ju samma bilar och mer förstörelse (nej inget fanboy bs, bara faktum) så jag tror det är bara polys val att inte ha med det. Kanske har med deras fysikmotor som kanske inte kan leverera det så bra så de valt att utesluta det istället. Det är ju lite resurs tagande när man har skademodeller med. Men om det skulle nu vara så att de inte får ha skademodeller på bilmärkena så har jag svårt att se varför NFS har och diverse andra. Kanske Sony inte ville punga ut med license cash.

(youtube)

GT5 har skador, dock så måste man i karriärsläget komma upp till en viss level innan det slås på.
http://img9.imageshack.us/img9/7595/tokyor246damagecivicevo.j...

Läste en intervju med en bilspelsutveklare som förklarade att biltillverkarna lät dem skada bilarna men att "förarmiljön" absolut inte fick påverkas.
Därför ser du motorhuvar, sidospeglar, vingar och däck flyga iväg i spel med riktiga märken men inte något som liknar bilden nedan.
http://www.gamefront.com/wp-content/uploads/2008/04/car-crash... <--- (påverkad förarmiljö)

Samma utveklare (kommer inte ihåg vilken studio) sa att de blev chockade när de såg att dörrarna kunde flyga av i GT5:s rallybilar.
(De kom nog undan med det för att "roll cagen" (rullbur?) var intakt som bevis på att förarmiljön inte var påverkad.

Ledsen för "rantet" men jag tycker det är intressant.

Skall man ha ett realistiskt bilspel krävs realistiska skador på bilarna också. Jag är ointresserad hurvida föraren kan skadas eller ej, men kraschar jag in i väggen i hög hastighet så ska mitt race vara över för den gången, inte som i GT5 där man på vissa banor faktiskt kan kapa sekunder på sin varvtid genom att utnyttja väggarna.

Eller buffla sig fram emellan AI-förarna vilket också ofta låter dig ta kurvor mycket snabbare än möjligt.

Nä GT är bäst på många sätt och jag uppskattar spelen, men om GT6 ska lanseras till PS3 så känns det väldigt onödigt och överflödigt, hade passat bättre med någon sorts DLC eller expansion till GT5.

För den riktiga, äkta uppföljaren blir ju såklart till PS4.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Puscifer:

Hoppas att samtliga bilar denna gång har en fungerande cockpit view. I GT5 saknade de billigare bilmodellerna interiör, vilket fick mig att sälja spelet ganska omgående då jag inte har något egentligt intresse av att köra runt i bilar för över miljonen eller i tredje person.

Hudview funkar bra. Använder den även i P-bilar.

Inte för min del. Jag vill få känslan av att sitta inuti bilen för att få så mycket inlevelse som möjligt ur spelet. Shift 2 hade t.o.m. helmet-cam, vilket var extremt kul att använda.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av zauii89:

Nae efter project cars finns det inget annat som lockar.

Förstår ärligt talat inte vad som är lockande med Project C.A.R.S utöver grafiken, kanske har jag fått en söndags build (eller ett par) men jag har svårt att ta mig runt vilken bana som helst om jag pushar lite utan att känna att något är väldigt, väldigt fel med fysiken, kan vara en bugg i motorn eller nåt men den har varit med väldigt länge i så fall, har haft access sen man kunde få på hemsidan i stort sett.

Då har jag visserligen bara kört med ratt, men kan jag inte köra med ratt så vill jag inte ha spelet ändå trots att jag betalat för access redan.

1. Nej, du kan inte trycka på gasen mitt i en sväng med 600+ pållar under huven. Så är det i spelet och så är det i verkligheten. Du måste bromsa i en rak linje också.

2. Det där blev konstigt. Du spelar med ratt men vägrar spela för att du kan spela med ratt?

1. När jag släpper bromsen efter en agressiv inbromsning så hoppar bilen fram drygt en till två meter för mig, fruktansvärt disorienterande och totalt ospelbart, har varit så sen dag ett.

Om jag brukar köra iRacing och rFactor, renodlade simulator spel (mycket mer så än Project: C.A.R.S), utan problem, tror du då inte jag har ett hum om hur man tar sig runt en kurva?

2. Om fysiken inte tillåter mig att spela med ratt utan det blir konstigt så är spelet ospelbart för mig, det var det jag ville ha sagt med det.

Jag kör inte racing spel med kontroll om jag har ett val, Shift 2 var också totalt ospelbart pga detta, krängande bilar och dålig force feedback gjorde det till en smärtsam upplevelse.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Project C.A.R.S. Säger inget mer. See it, test it, love it.

Hur mycket har de förbättrat sedan Shift-spelen? Dessa hade nästan obefintlig "känsla" enligt mig (jag har bara spelat tvåan men jag antar att det är bättre?).

Det ska bli intressant med lite mer info om GT6 så man får lite mer kött på benen om hur mycket förändringar och förbättringar de gjort. GT5 är magnifikt i sina bästa stunder men upplevelsen kan vara lite ojämn.

Medlem
Skrivet av Naida:

Hmm, borde det inte komma till ps4an istället?

Jo, det gör väl det? Vart står det att det kommer till 3an?
PS4 och Gran Turismo 6 kommer till julhandeln.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Naida:

Hmm, borde det inte komma till ps4an istället?

Jo, det gör väl det? Vart står det att det kommer till 3an?
PS4 och Gran Turismo 6 kommer till julhandeln.

Kolla på länken jag skickade senare

Medlem
Skrivet av Naida:
Skrivet av Preed:
Skrivet av Naida:

Hmm, borde det inte komma till ps4an istället?

Jo, det gör väl det? Vart står det att det kommer till 3an?
PS4 och Gran Turismo 6 kommer till julhandeln.

Kolla på länken jag skickade senare

Aaah i see. Aa det är luddigt. Vettefan riktigt, dom verkar ju inte sylvassa där på Polyphony nu för ti'n känner jag ändå lite.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Mycket trevliga nyheter!

Gillade femman skarpt men saknade det där som skulle vara välgjort, fysiken. Körde med ratt men saknade sådana enkla saker som motorbroms, välfungerande koppling och en tomgång som är starkare än en fluga.

Hoppas på förbättring i sexan!


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

12
Skriv svar