Hårdvara: Xbox One vs. Playstation 4

Robot
Hårdvara: Xbox One vs. Playstation 4

Inte för att vara en fanboy för jag är verkligen inte positiv gällande dessa personer men för mig blir det Ps4a all the way !!

Framtida God of War med Dx11 "liknande saker" m.m
Framtida Uncharted med dx11."liknande saker" m.m
Framtida Killzone med dx11 "liknande saker" m.m

And the list goes on...

Åh btw:

"Xbox One powered by "rocket-science level stuff"

Kan någon svara mig på WTF va det han rökte/drog in i nästan innan han gick upp på scenen?

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Inte för att vara en fanboy för jag är verkligen inte positiv gällande dessa personer men för mig blir det Ps4a all the way !!

Framtida God of War med Dx11 m.m
Framtida Uncharted med dx11.m.m
Framtida Killzone med dx11 m.m

And the list goes on...

Blir nog en ny processor för mig istället. Dessa två maskiners hårdvara kommer vara skräp om två år.

Medlem

Var kommer informationen om Xbox grafikkort och vilken typ av DDR minnen som används?

Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Inte för att vara en fanboy för jag är verkligen inte positiv gällande dessa personer men för mig blir det Ps4a all the way !!

Framtida God of War med Dx11 m.m
Framtida Uncharted med dx11.m.m
Framtida Killzone med dx11 m.m

And the list goes on...

Blir nog en ny processor för mig istället. Dessa två maskiners hårdvara kommer vara skräp om två år.

Det är något nog alla förstår om man inte levt under en sten dom senaste 10+ åren om inte mera
Dock så handlar det mera (för mig) om att alla spel jag älskar på ps3 kommer förmodligen dyka upp på ps4an i dx.11 och annat trevligt (dvs: next GoW + Uncharted m.m)

När dock Star Citizen kommer så lär jag garanterat uppgradera min burk också.
Men tills dess så ska jag avnjuta alla mina älskade ps4 spel i dx11 från soffan min

Sry stavning ^^

Medlem

Alltså till PS4 pratades det ju om att den kan göra så mycket i bakgrunden osv, streama och uppdatera etc, kommer alla spel gå att köpa digitalt till dom nya konsolerna eller är det fortfarande skiva som gäller?

Medlem

Mjo, PS4:an ser betydligt mer attraktiv ut för tillfället. Meeen! E3, säger inget definitivt innan dess.

Medlem

PS4 verkar vara mer lovande faktiskt... ddr3...wtf?

Inaktiv

Ska bli intressant att se vilka spel som kommer visas på E3 mässan, många nya spel kommer visas så det ser man fram emot.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Ser helt klart ut som att det blir ett xbox för mig, ps4an har inte kunnat imponera på mig.

Medlem

Jag finner det fortfarande rätt svårt att säga en vinnare av dessa konsoler, för i slutändan så handlar det om spel och jag vill gärna vad Microsoft planerar för E3

Medlem

Kan ngn förklara xbox one grafik del den förklaras ju inte med TFlops

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Inte för att vara en fanboy för jag är verkligen inte positiv gällande dessa personer men för mig blir det Ps4a all the way !!

Framtida God of War med Dx11 m.m
Framtida Uncharted med dx11.m.m
Framtida Killzone med dx11 m.m

And the list goes on...

Blir nog en ny processor för mig istället. Dessa två maskiners hårdvara kommer vara skräp om två år.

Likaså din processor om två då? Förstår dock vad du menar...

Medlem
Skrivet av Kaleid:

PS4 verkar vara mer lovande faktiskt... ddr3...wtf?

DDR och GDDR är inte samma sak.

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Kaleid:

PS4 verkar vara mer lovande faktiskt... ddr3...wtf?

DDR och GDDR är inte samma sak.

Visserligen inte men jag tror inte Sony satsat på en sådan dyr teknik om de inte tror att de kan använda den bättre än en avsevärt mycket mindre kostsam sådan.

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Kaleid:

PS4 verkar vara mer lovande faktiskt... ddr3...wtf?

DDR och GDDR är inte samma sak.

Var väl just det som han poängterade i sin kommentar?

Medlem

Om det blir någon konsol så blir det xbox, ingen ps exklusiv titel hittills har intresserat mig. Inte för att många på xbox har det heller men hittills har forza alltid varit flera steg före gt och det lär bli den avgörande faktorn.

Medlem

ska ju bli spännande att se dom där 15 exklusiva spelen som ska släppas inom 12 månader till xbox varvid 8 var ju helt nya ipn.

Medlem

Bara jag som är livrädd av tanken om vad som kommer hända storebror PC?
Hur kommer man porta spelen om de använder sig av motioncontroll, röststyrning och touchkontroller??
Röststyrning fixar man lätt med en mic men de andra grunkorna då?

Medlem

Hur kan ni snacka om DX11 på PS4?

DirectX är en Microsoftgrej, det finns inte och kommer aldrig att finnas på PS4.
Det är väl OpenGL hela vägen där....

8GB DDR5 lär bli snabbt som faan.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

PS4 verkar vara mer lovande faktiskt... ddr3...wtf?

For the last goddamn time people.

DDR IS NOT AN ANALOG TO GDDR.

DDR3 IS NOT LESS POWERFUL THAN GDDR5. GDDR is optimized for graphics which is why its only seen ON GRAPHICS CARDS. GDDR5 is literally based on DDR3, but is far more expensive more slab which is why we are just now seeing 4-5GB's of it in cards, versus 16-32GB of DDR3 main memory.

Really wish people would do their homework. The amount of memory and how you use the bandwidth along with timings are more important than ERHMAYGAWD THIS HAS HIGHER NUMBERS.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Ser helt klart ut som att det blir ett xbox för mig, ps4an har inte kunnat imponera på mig.

Bara att glömma att låna spela av polarna då. Blir en PS4 för min del för jag tänker inte låta Microsoft hoppa på min rättigheter som konsument.

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Inte för att vara en fanboy för jag är verkligen inte positiv gällande dessa personer men för mig blir det Ps4a all the way !!

Framtida God of War med Dx11 m.m
Framtida Uncharted med dx11.m.m
Framtida Killzone med dx11 m.m

And the list goes on...

Åh btw:

"Xbox One powered by "rocket-science level stuff"

Kan någon svara mig på WTF va det han rökte/drog in i nästan innan han gick upp på scenen?

Du vet att det är Ms som äger DX =?

Inaktiv
Avstängd

skulle vilja se en rättelse i artikeln.
"medan Sony förlitar sig på touch-skärm på handkontrollen. " ingen touch-skärm på kontrollen, men en touchpad


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

ps4 kommer också ha stöd för 4k upplösning vilket inte framstår här.

Avstängd
Skrivet av Chippen838:

ps4 kommer också ha stöd för 4k upplösning vilket inte framstår här.

dock endast för film


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Skrivet av Satakarnak:
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Inte för att vara en fanboy för jag är verkligen inte positiv gällande dessa personer men för mig blir det Ps4a all the way !!

Framtida God of War med Dx11 m.m
Framtida Uncharted med dx11.m.m
Framtida Killzone med dx11 m.m

And the list goes on...

Åh btw:

"Xbox One powered by "rocket-science level stuff"

Kan någon svara mig på WTF va det han rökte/drog in i nästan innan han gick upp på scenen?

Du vet att det är Ms som äger DX =?

Nej det visste jag faktiskt inte, Tack för heads upen dock : )
Dock lär ju ps4ans spel ha dx11 "liknande saker" ivf så im a very happy gamer right now : )

Medlem

Jag ifrågasätter FZ här när de uppenbarligen vill spä på grafikhetsen, och dessutom kan man definitivt inte se sanningen bara genom att titta på dessa siffror.

Skriv svar