Crytek avslöjar: Ryse släpps exklusivt till Xbox One

Robot
Crytek avslöjar: Ryse släpps exklusivt till Xbox One

Crysis-utvecklaren bekräftar att deras Ryse släpps till nästa generations Xbox och drar nytta av nya Kinect.

#ryse, #microsoft


Medlem
Crytek avslöjar: Ryse släpps exklusivt till Xbox One

Låt mig gissa, ett spel på räls där man står och vevar på med händerna som om man hade rymt från psyket?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Låt mig gissa, ett spel på räls där man står och vevar på med händerna som om man hade rymt från psyket?

Du beskrev just mitt drömspel.

Medlem

De behöver inte släppa spelet, det finns ju redan!

http://www.fz.se/spel/ruse

Y eller u, låter nästan likadant.

Medlem

Lät ju intressant fram tills att det stod att kinect var inblandat :/

Medlem

Wow, "what a selling point"!

Inaktiv

Fore! Gnällspikar inkommande.

Medlem

Man får ju en liten bild av hur "Ryse" är via detta klipp. Ser ofantligt jobbigt ut men samtidigt riktigt fräscht! Vet inte hur jag ska ställa mig till detta spel...

http://www.youtube.com/watch?v=KHUTdC-PZHA

Medlem

Får man möjligheten att gå fritt i antika Rom kan det bli ett köp.

Inaktiv

Åter ett spel som jag aldrig kommer spela p.g.a att jag vägrar veva runt som en idiot i mitt vardagsrum. Jag vill ha en kontroll i nävarna, sittandes i soffan och softa!

Medlem
Skrivet av Brandter:

Åter ett spel som jag aldrig kommer spela p.g.a att jag vägrar veva runt som en idiot i mitt vardagsrum. Jag vill ha en kontroll i nävarna, sittandes i soffan och softa!

Men det är ju så jävla kul att veva med händer i luften som en idiot!

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Man får ju en liten bild av hur "Ryse" är via detta klipp. Ser ofantligt jobbigt ut men samtidigt riktigt fräscht! Vet inte hur jag ska ställa mig till detta spel...

http://www.youtube.com/watch?v=KHUTdC-PZHA

Det där ser ju inte så illa ut. Fungerar kontrollerna kan det bli spelbart. Får passa på när man är ensam.

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Brandter:

Åter ett spel som jag aldrig kommer spela p.g.a att jag vägrar veva runt som en idiot i mitt vardagsrum. Jag vill ha en kontroll i nävarna, sittandes i soffan och softa!

Men det är ju så jävla kul att veva med händer i luften som en idiot!

För all del, men inte när jag ska spela spel Mitt ute på stan eller inne på Åhlens kanske men inte när man ska spela!

Medlem

Tror nästan det enda min kinect användes till var lite fruit ninja o lite kinect sports med ett par polare... annars har den bara stått uppe på tv'n o samlat damm i 1½ år snart.

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Låt mig gissa, ett spel på räls där man står och vevar på med händerna som om man hade rymt från psyket?

Hahaha... Nu står det iofs på hemsidan, "Controller based gameplay enhanced by Kinect", så det verkar snarare vara ett tillägg i spelupplevelsen och inte hela upplevelsen.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Låt mig gissa, ett spel på räls där man står och vevar på med händerna som om man hade rymt från psyket?

Hahaha... Nu står det iofs på hemsidan, "Controller based gameplay enhanced by Kinect", så det verkar snarare vara ett tillägg i spelupplevelsen och inte hela upplevelsen.

Nämn ett spel som inte är baserat på Kinect som verkligen blev "enhanced" av kinect hitintills

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Låt mig gissa, ett spel på räls där man står och vevar på med händerna som om man hade rymt från psyket?

Hahaha... Nu står det iofs på hemsidan, "Controller based gameplay enhanced by Kinect", så det verkar snarare vara ett tillägg i spelupplevelsen och inte hela upplevelsen.

Nämn ett spel som inte är baserat på Kinect som verkligen blev "enhanced" av kinect hitintills

Skyrim

Medlem
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Låt mig gissa, ett spel på räls där man står och vevar på med händerna som om man hade rymt från psyket?

Hahaha... Nu står det iofs på hemsidan, "Controller based gameplay enhanced by Kinect", så det verkar snarare vara ett tillägg i spelupplevelsen och inte hela upplevelsen.

Nämn ett spel som inte är baserat på Kinect som verkligen blev "enhanced" av kinect hitintills

Skyrim

Ok, så du kunde skrika på ditt spel för att kasta spells... var det ett system som blev bättre med kinnect eller var det en gimmick. Enhanced så ska de vara något som bara blir bättre.. inte något kul som de lade in.. (enligt min åsikt d.v.s.)

Inaktiv
Skrivet av Winzi:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Låt mig gissa, ett spel på räls där man står och vevar på med händerna som om man hade rymt från psyket?

Hahaha... Nu står det iofs på hemsidan, "Controller based gameplay enhanced by Kinect", så det verkar snarare vara ett tillägg i spelupplevelsen och inte hela upplevelsen.

Nämn ett spel som inte är baserat på Kinect som verkligen blev "enhanced" av kinect hitintills

Skyrim

Ok, så du kunde skrika på ditt spel för att kasta spells... var det ett system som blev bättre med kinnect eller var det en gimmick. Enhanced så ska de vara något som bara blir bättre.. inte något kul som de lade in.. (enligt min åsikt d.v.s.)

Håller med 100%, finns inget spel som har blivit bättre tack vare kinnect.

Medlem

Ryse släpps exklusivt till Xbox One

jaha OCH?


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv
Skrivet av Deep Throat:

Ryse släpps exklusivt till Xbox One

jaha OCH?

Hahaha...men snälla människa.

Skrivet av Winzi:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Låt mig gissa, ett spel på räls där man står och vevar på med händerna som om man hade rymt från psyket?

Hahaha... Nu står det iofs på hemsidan, "Controller based gameplay enhanced by Kinect", så det verkar snarare vara ett tillägg i spelupplevelsen och inte hela upplevelsen.

Nämn ett spel som inte är baserat på Kinect som verkligen blev "enhanced" av kinect hitintills

Jag vet inga spel eftersom jag inte använder Kinect, men från vad jag såg och vad Kinect 2.0 klarar (inget lag eftersom det inte är en eftertanke på USB 2.0) så kan jag använda min fantasi. Man skulle kunna styra sin karaktärs huvud genom att vrida sitt eget, precis som med TrackIR till PC (perfekt i helikoptern i Battlefield, men även rent allmänt). Detta skulle definitivt förhöja spelupplevelsen och också vara oerhört användbart. Jag tror nog spelutvecklare har många underbara idéer till hur man kan utnyttja funktionen på ett sätt som förhöjer upplevelsen.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Fore! Gnällspikar inkommande.

Warning! Warning! Code black! Fanboys camping in the forum!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Det enda spelet jag vill ha från xbox är Halo. Men inte ens Halo kan få mig att köpa xboxone.

Inaktiv

crytek kan hålla sig till konsoller, deras pc-förtroendekapital är redan förbrukat

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Låt mig gissa, ett spel på räls där man står och vevar på med händerna som om man hade rymt från psyket?

Hahaha... Nu står det iofs på hemsidan, "Controller based gameplay enhanced by Kinect", så det verkar snarare vara ett tillägg i spelupplevelsen och inte hela upplevelsen.

Nämn ett spel som inte är baserat på Kinect som verkligen blev "enhanced" av kinect hitintills

Skyrim

Ok, så du kunde skrika på ditt spel för att kasta spells... var det ett system som blev bättre med kinnect eller var det en gimmick. Enhanced så ska de vara något som bara blir bättre.. inte något kul som de lade in.. (enligt min åsikt d.v.s.)

Fast de bra mycket roligare att skrika typ fos ro dah till tven och så händer det de blev inte bättre men bra mycket roligare

Medlem
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Låt mig gissa, ett spel på räls där man står och vevar på med händerna som om man hade rymt från psyket?

Hahaha... Nu står det iofs på hemsidan, "Controller based gameplay enhanced by Kinect", så det verkar snarare vara ett tillägg i spelupplevelsen och inte hela upplevelsen.

Nämn ett spel som inte är baserat på Kinect som verkligen blev "enhanced" av kinect hitintills

Skyrim

Ok, så du kunde skrika på ditt spel för att kasta spells... var det ett system som blev bättre med kinnect eller var det en gimmick. Enhanced så ska de vara något som bara blir bättre.. inte något kul som de lade in.. (enligt min åsikt d.v.s.)

Fast de bra mycket roligare att skrika typ fos ro dah till tven och så händer det de blev inte bättre men bra mycket roligare

Jag kan inte uttala mig i egenskap av kinectanvändare då jag är en pc-pöjk. Dock så har jag en polare som är konsol-skyrimmare med inriktning xbox360 och kinect. Han och även jag som fått prova på lite lätt menar att kinect medförde vissa positiva inslag till just skyrim. I form av t.ex smidigare bläddring i menyer och sortering av prylar med rösten. Vart även rätt roligt att faktiskt på riktigt skrika sina shouts i ansiktet på diverse banditer och troll

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av bäverville:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Låt mig gissa, ett spel på räls där man står och vevar på med händerna som om man hade rymt från psyket?

Hahaha... Nu står det iofs på hemsidan, "Controller based gameplay enhanced by Kinect", så det verkar snarare vara ett tillägg i spelupplevelsen och inte hela upplevelsen.

Nämn ett spel som inte är baserat på Kinect som verkligen blev "enhanced" av kinect hitintills

Skyrim

Ok, så du kunde skrika på ditt spel för att kasta spells... var det ett system som blev bättre med kinnect eller var det en gimmick. Enhanced så ska de vara något som bara blir bättre.. inte något kul som de lade in.. (enligt min åsikt d.v.s.)

Fast de bra mycket roligare att skrika typ fos ro dah till tven och så händer det de blev inte bättre men bra mycket roligare

Jag kan inte uttala mig i egenskap av kinectanvändare då jag är en pc-pöjk. Dock så har jag en polare som är konsol-skyrimmare med inriktning xbox360 och kinect. Han och även jag som fått prova på lite lätt menar att kinect medförde vissa positiva inslag till just skyrim. I form av t.ex smidigare bläddring i menyer och sortering av prylar med rösten. Vart även rätt roligt att faktiskt på riktigt skrika sina shouts i ansiktet på diverse banditer och troll

Vad gällande menyer och sortering... jag kan inte kommentera speciellt om detta, men nästan alla jag känner som spelade skyrim tyckte att deras meny system sög rätt hårt, så om kinect gjorde de hela bättre så visst.

Men ok, att skrika spells osv som cast kan vara en rolig grej som förhöjer känslan för spelet, och sitter man med en polare och gör det kanske det till och med är ännu bättre så jag kan faktiskt köpa det argumentet även om det mest är en "gimmick". Meny systemet dock... att något sådant blir bättre visar mest hur illa ett meny system är (min åsikt).

Frågan är dock... om man inte är kinnect spelare, är/var kinnect värd att skaffa till det priset för mindre saker likt de till skyrim?

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av ifeelnothing:

Jag kan inte uttala mig i egenskap av kinectanvändare då jag är en pc-pöjk. Dock så har jag en polare som är konsol-skyrimmare med inriktning xbox360 och kinect. Han och även jag som fått prova på lite lätt menar att kinect medförde vissa positiva inslag till just skyrim. I form av t.ex smidigare bläddring i menyer och sortering av prylar med rösten. Vart även rätt roligt att faktiskt på riktigt skrika sina shouts i ansiktet på diverse banditer och troll

Vad gällande menyer och sortering... jag kan inte kommentera speciellt om detta, men nästan alla jag känner som spelade skyrim tyckte att deras meny system sög rätt hårt, så om kinect gjorde de hela bättre så visst.

Men ok, att skrika spells osv som cast kan vara en rolig grej som förhöjer känslan för spelet, och sitter man med en polare och gör det kanske det till och med är ännu bättre så jag kan faktiskt köpa det argumentet även om det mest är en "gimmick". Meny systemet dock... att något sådant blir bättre visar mest hur illa ett meny system är (min åsikt).

Frågan är dock... om man inte är kinnect spelare, är/var kinnect värd att skaffa till det priset för mindre saker likt de till skyrim?

Det är tyvärr precis som du säger ett mycket dåligt meny-system till skyrim om du är pc-spelare (även med handkontroll är det ganska bökigt). Sorgligt egentligen att pc-versionen inte fick ett system mer anpassat för mus och tangentbord. Men så blir det när utvecklare har konsolerna i åtanke när de gör spel. Dock finns det en bra mod för detta kallat SkyUI som funkar mycket betydligt bättre!

Delar din åsikt om kinect och även om jag inte varit konsol spelare sen PS1 så gör knappast kinect mig mer sugen på att åter bli det. Visst kan det vara kul på förfester eller dylikt men jag ser inte dom definitiva fördelarna med att skaffa kinect till varken pc eller 360 (om jag hade haft någon). Det känns just nu mer riktat till folk som gillar dansspel än till oss som gillar spelspel

Jag får ändå avsluta med att det visst finns små ljusglimtar med vad det kan tillföra och att jag visst ser potentialen med kinect. Men det ska väldigt mycket till om det nya kinect 2.0 ska få mig att köpa en dyr konsol eller ens kinect för pc. VÄLDIGT mycket

1
Skriv svar