Nintendo bryr sig inte om Sony och Microsoft

Robot
Nintendo bryr sig inte om Sony och Microsoft
Medlem
Nintendo bryr sig inte om Sony och Microsoft

Gör ett Super Mario 64/Sunshine liknade så har ni en Wii U sålt!

Medlem

"Vårt huvudsakliga fokus är att skapa något som andra företags hårdvara aldrig kan åstadkomma."

Whaa?

Medlem
Skrivet av nils45:

"Vårt huvudsakliga fokus är att skapa något som andra företags hårdvara aldrig kan åstadkomma."

Whaa?

Dom pratar om spelupplevelser. Något man inte kan skapa med enbart snygg grafik.

Tex. Crysis 3 har otroligt snygg grafik, men spellupplevelsen är totalt värdelös.
Mario Kart Wii är inte speciellt snyggt men herre gud vilken spelupplevelse!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag hade garanterat redan köpt en OM det funnits några intressanta spel till maskinen.

Medlem

Blir ett köp till hösten när priset sjunker. Jäkligt taggad på att lira Pikmin 3 och remaken av zelda wind waker

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Blir ett köp till hösten när priset sjunker. Jäkligt taggad på att lira Pikmin 3 och remaken av zelda wind waker

Ja nog behöver priset sjunka, känns pinsamt att jag gav mer för WiiU vid release än jag kommer göra för Ps4

Medlem

Gör ett Megaman-spel med HD-grafik, nostalgitrippar från alla tidigare spel och med musiken från 2:an så ska jag fundera på saken.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nils45:

"Vårt huvudsakliga fokus är att skapa något som andra företags hårdvara aldrig kan åstadkomma."

Whaa?

Dom pratar om spelupplevelser. Något man inte kan skapa med enbart snygg grafik.

Tex. Crysis 3 har otroligt snygg grafik, men spellupplevelsen är totalt värdelös.
Mario Kart Wii är inte speciellt snyggt men herre gud vilken spelupplevelse!

Handlar det inte mer om en unik upplevelse istället för spelupplevelser? Alla företag i den här branschen vill väl ändå skapa en oförglömlig upplevelse på olika nivåer. En spelupplevelse är dessutom väldigt individuell.
I dom exemplen du tar upp så är Crysis 3 för mig bra mycket bättre än Mario Kart som jag tycker fullständigt suger på alla punkter.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Blir ett köp till hösten när priset sjunker. Jäkligt taggad på att lira Pikmin 3 och remaken av zelda wind waker

Webhallen har maskiner för så lågt som 1900
In case du hade missat

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nils45:

"Vårt huvudsakliga fokus är att skapa något som andra företags hårdvara aldrig kan åstadkomma."

Whaa?

Dom pratar om spelupplevelser. Något man inte kan skapa med enbart snygg grafik.

Tex. Crysis 3 har otroligt snygg grafik, men spellupplevelsen är totalt värdelös.
Mario Kart Wii är inte speciellt snyggt men herre gud vilken spelupplevelse!

Ledsen men jag köper inte den gamla klyschan "sämre hårdvara och grafik ger automatiskt roligare spel". Med det argumentet så borde Nintendo aldrig släppt någon bättre hårdvara än Nintendo 8-bit. Jag menar, snyggare grafik än det ger ju bara sämre spel...?

Inaktiv

Nintendo vet vad dom gör! Har mitt Super Nintendo inkopplat och än idag så är det fortfarande jätteroligt som det var för många år sen

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nils45:

"Vårt huvudsakliga fokus är att skapa något som andra företags hårdvara aldrig kan åstadkomma."

Whaa?

Dom pratar om spelupplevelser. Något man inte kan skapa med enbart snygg grafik.

Tex. Crysis 3 har otroligt snygg grafik, men spellupplevelsen är totalt värdelös.
Mario Kart Wii är inte speciellt snyggt men herre gud vilken spelupplevelse!

Ledsen men jag köper inte den gamla klyschan "sämre hårdvara och grafik ger automatiskt roligare spel". Med det argumentet så borde Nintendo aldrig släppt någon bättre hårdvara än Nintendo 8-bit. Jag menar, snyggare grafik än det ger ju bara sämre spel...?

Nintendo lägger inte lika mycket prio på grafik, om vi säger som så, du har ett spel som ser så verkligt ut, men det är helt ospelbart pga dåliga kontroller, buggar i mängder, spelet krashar konstant, sen så har du super mario bro's 8bit kopia. Grafik har inget med hur kul spelet blir

Medlem

Tycker låter sm en sund inställning, även jag är ganska säker på att de ändå tittar på konkurrenterna, annat vore konstigt och dumt.

Argumentet för att sämre grafik är synonymt med bättre spelglädje är ju befängt. Men tycker ändå ni är rätt patetiska som driver den diskussionen här. Är det inte förbannat uppenbart att WiiU är intresserad av någon annan spelupplevelse än Crysis3 och CoD.
T ex New Super Mario Bros U och ZombieU gav mig mer spelglädje än mycket annat på konsolfronten senaste år.

Bra spel är bra spel. Jävla gnäll hela tiden, man behöver ju inte tycka om nintendo, det är faktiskt frivilligt.

Medlem

Remember, Wii got Mario, Zelda & Donkey Kong.
Remember, Wii got Mario, Zelda & Donkey Kong.
Remember, Wii got Mario, Zelda & Donkey Kong.

Medlem

Bra, Nintendo jämförs inte med något annat än sig själv. Därför jag inte riktigt kunde fastna för Wii.

Medlem

Well, det är ju såklart en tacksam förklaring; att man gör något helt annat än alla andra och därför inte kan jämföras, att man är "missförstådd" och det hela handlar om att kunderna måste inse hur bra Wii U är. Det är såklart usla förklaringar till katastrofala försäljningssiffror. Jag tror personligen att Nintendo måste komma med något nytt för att vända det här. Jag är fullt medveten om att det finns många inbitna exempelvis Mariofans som köper oavsett, men jag vill ha något mer än ett litet uppiffat Mario Kart eller New super mario bros med nya banor. Nintendo måste sluta att trampa vatten och komma med nya fräscha spelidéer.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Nintendo lägger inte lika mycket prio på grafik, om vi säger som så, du har ett spel som ser så verkligt ut, men det är helt ospelbart pga dåliga kontroller, buggar i mängder, spelet krashar konstant, sen så har du super mario bro's 8bit kopia. Grafik har inget med hur kul spelet blir

Självklart så har grafik en hel del med spelglädjen att göra. Att påstå något annat är bara fånigt. Till och med avsaknaden av grafik (Adom och andra textbaserade roguelikes) kan bidra till att spelet blir roligare. Det jag antar att du menar här är att bara för att ett spel är snyggare än ett annat spel så innebär inte det per automatik att det med bättre grafik är roligare att spela. Detta är däremot sant.

Medlem

Liten reality check kanske är på sin plats - utvecklarna skall ju tro på ert concept också - annars är ju Wii U död!

Varför lägga ner massa extra jobb för att konkurrera med sig själv på andra plattformar - XB1 o PS4 lär ju räcka?

Medlem

Och jag bryr mig inte det blekaste om nintendo

Medlem

Nintendo spelar i en helt annan liga, och det är därför jag älskar det dom gör. Dom vågar gå mot strömmen på ett sätt som ingen annan vågar. Visst, allt är inte alltid bra bara för att det är Nintendo, men dom vågar chansa och göra misstag.

Jag tror ingen annan skulle våga göra något liknande som Super Mario 3D World med sitt starkaste varumärke, utan då hade nog dom flesta förmodligen bara satsat på en uppföljare till Galaxy-serien som inte är ett dugg nytt mer än förbättrad grafik.

Medlem

Jag tänkte på det häromdagen också. Det gör kanske inte så mycket att Wii U inte säljer så bra såhär i början. Kollar man på den gamla generationen, så uteslöt inte den ena konsollen den andra. Nuförtiden har man ofta mer än en konsol, inte som förut då det var Sega VS Nintendo.

Tror att i slutändan kommer det att vara Sony och Nintendo på toppen, just pga att de kompletterar varandra bra.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nintendo spelar i en helt annan liga, och det är därför jag älskar det dom gör. Dom vågar gå mot strömmen på ett sätt som ingen annan vågar. Visst, allt är inte alltid bra bara för att det är Nintendo, men dom vågar chansa och göra misstag.

Jag tror ingen annan skulle våga göra något liknande som Super Mario 3D World med sitt starkaste varumärke, utan då hade nog dom flesta förmodligen bara satsat på en uppföljare till Galaxy-serien som inte är ett dugg nytt mer än förbättrad grafik.

Det är just det tråkiga nintendo gör.. bara kör samma gamla varumärken från 80talet.. känns som dom är fast i den tiden och har inte utvecklats sen dess ett skit.. för min del spelar det ingen roll som det ser ut nu bara en tidsfråga innan bara sony och microsoft kvar, det går inte att släppa sånt skit som nintendo gör det håller inte.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Bojkott:

Nintendo spelar i en helt annan liga, och det är därför jag älskar det dom gör. Dom vågar gå mot strömmen på ett sätt som ingen annan vågar. Visst, allt är inte alltid bra bara för att det är Nintendo, men dom vågar chansa och göra misstag.

Jag tror ingen annan skulle våga göra något liknande som Super Mario 3D World med sitt starkaste varumärke, utan då hade nog dom flesta förmodligen bara satsat på en uppföljare till Galaxy-serien som inte är ett dugg nytt mer än förbättrad grafik.

Det är just det tråkiga nintendo gör.. bara kör samma gamla varumärken från 80talet.. känns som dom är fast i den tiden och har inte utvecklats sen dess ett skit.. för min del spelar det ingen roll som det ser ut nu bara en tidsfråga innan bara sony och microsoft kvar, det går inte att släppa sånt skit som nintendo gör det håller inte.

Har du ens spelat "skiten"? Nintendo gör sällan samma spel två gånger. Visst, dom använder samma namn, men dom varierar mycket med nytt gameplay. Eller skulle du påstå att Ocarina of Time, Wind Waker, Twilight Princess och Skyward Sword är exakt samma spel? Dom bygger på samma grund, nämligen att rädda prinsessan, men mer än så är det inte.

Tittar man på Halo 1, 2, 3, 4. Killzone 1, 2, 3, 4. Gears of War 1, 2, 3 osv. Är inte det att göra samma sak om och om igen? Allt som förbättras är grafiken. Nintendo skapar ett helt nytt universum för varje ny titel. Hyrule har aldrig sett likadant ut två gånger. Det är mer innovation mellan Mario Kart Wii och 8 än vad ovanstående serier från Microsoft och Sony har sett under hela sin existens.

Mängder med nya IP:n har kommit sen 80-talet. Pokemon, Pikmin, F-Zero, Star Fox, Mario Kart, Wii Sports, Steel Diver, Wave Race, Pilotwings, Animal Crossing för att nämna ett fåtal som dom själva utvecklat. Det går att lista fler tredjeparts-IP:n som tagits fram med hjälp av Nintendo. T.ex. Xenoblade, Eternal Darkness, The Wonderful 101, Perfect Dark, Banjo-Kazooie m.m.

Så jag köper inte ett dugg att Nintendo inte har utvecklats sen 80-talet. Men det kanske är svårt att få förståelse för vad dom gör om man blundar naivt och vräker ur sig felaktiga saker. Sluta haka upp dig på namnen och se spelen för vad dom är i stället.

Så länge en serie utvecklas så skiter jag i vilket namn dom bär. Det var därför jag bland annat älskade nya Tomb Raider. Dom skippade det gamla och tog det till en ny nivå. Det är av den anledningen som jag älskar Nintendo. Dom tar gammalt som folk redan gillar och gör det till ett helt nytt spel med ny upplevelse och stil.

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Jag tänkte på det häromdagen också. Det gör kanske inte så mycket att Wii U inte säljer så bra såhär i början. Kollar man på den gamla generationen, så uteslöt inte den ena konsollen den andra. Nuförtiden har man ofta mer än en konsol, inte som förut då det var Sega VS Nintendo.

Tror att i slutändan kommer det att vara Sony och Nintendo på toppen, just pga att de kompletterar varandra bra.

Att Wii U säljer dåligt är bara en förvriden lögn. Både i Europa och i Japan så säljer den riktigt bra. Den säljer bara dåligt i USA, och får därmed uppmärksamhet i amerikansk media som om det vore en flopp. Notera varje gång du ser dåliga siffror, att det handlar om USA.

Visst hade Nintendo lite för höga förväntningar, men Wii U har trots sina dåliga rubriker lyckats sälja bättre än vad både PS3 och 360 gjorde under sina första år. Så länge Wii U fortsätter att sälja bra i Europa och Japan så har varken vi som äger ett Wii U eller Nintendo något att vara oroliga över.

Nintendo lär även bli mer aggressiva med marknadsföring framöver. Reklam för Wii U har verkligen har lyst med sin frånvaro, men nu med lite fler spel att marknadsföra så kan dom satsa mer på det.

Precis som med 3DS så var Wii U's första år ett uppvärmningsår, lite som ett beta test. Nu till höst så börjar allvaret och man kommer uppmärksamma den största målgruppen om att Wii U existerar, nämligen barnfamiljerna. Det är nästan skrämmande hur många jag känner som inte vet om att Wii U är en ny konsol, eller att den ens existerar.

Medlem
Skrivet av TexN:

Och jag bryr mig inte det blekaste om nintendo

Varför är du då i en Nintendo artikel och kommenterar då din nöt.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Smoo87:

Nintendo lägger inte lika mycket prio på grafik, om vi säger som så, du har ett spel som ser så verkligt ut, men det är helt ospelbart pga dåliga kontroller, buggar i mängder, spelet krashar konstant, sen så har du super mario bro's 8bit kopia. Grafik har inget med hur kul spelet blir

Självklart så har grafik en hel del med spelglädjen att göra. Att påstå något annat är bara fånigt. Till och med avsaknaden av grafik (Adom och andra textbaserade roguelikes) kan bidra till att spelet blir roligare. Det jag antar att du menar här är att bara för att ett spel är snyggare än ett annat spel så innebär inte det per automatik att det med bättre grafik är roligare att spela. Detta är däremot sant.

Det har en liten del bara av upplevelsen. Dom bättre spelen som släpps just nu är indie spel (min åsikt). Jag kan tycka många gamla spel är jäkligt roliga när jag i dagsläget testar dom för första gången. Dom tycker jag ofta klår dom nya AAA spelen. Men detta är min åsikt, tycker man om spel så är grafiken långt ifrån prio 1.

Med detta sagt så tackar man ju inte nej till bra grafik, men känns som det ofta är grafiken som är prio 1 hos utgivarna.

Medlem

Gillar min Wii U, älskar mitt ZombiU... men för att jag "fastna" för denna konsol behövs mer än ett spel.

Nintendo har kapitalt misslyckats med att ens ge ut egna titlar till sin senaste konsol hela 6+ månader efter att den kom ut på marknaden. Jag förstår inte hur dom tänker, "låt oss sälja en konsol man kan spela 5 spel på det närmsta året!"? Naturligtvis skulle ett nytt Zelda, Wii Fit, Monsterhunter osv funnits redan första dagen så att man kunde bygga upp en stark kundgrupp. I dag vet alla att PS4/Xbone är runt hörnet och det finns ingen motivation att skaffa en Wii U utom för Nintendos fans som "måste" spela de senaste versionerna.

Hade man hösten 2012 haft ett bra utbud av spel hade den sålt bättre, haft fler kunder och intresserat tredje parts utvecklare, nu kommer vi knappast få se många Wii U exclusives, inte ens ZombiU 2 kommer ju vara det?

Medlem

Stör mig på er som sitter och försvarar en konsol med sämre prestanda än en PS3 och säger "inget spel har varit värt att spela senaste året förutom två Wii U exklusiva!" Ni har världens sämsta smak och mest trångsynta hjärna som finns. Påstår ni seriöst att The Last Of Us "inte är värt att spela" medan ZombiU är? Rakt ut pinsamt. Finns massor med spel som är värda att spela, bara för ni inte kan spela dem betyder det ej att de ej finns.

Förövrigt blir jag spyfärdig av allt Nintendo skräp med överdrivna färg kortast och 8-bit ljudrffektet som ger mig huvudvärk. Slutade tycka att Mario var kul när jag var 11 år.

Medlem

Sämre prestanda än PS3? CPUn möjligen men grafikkortet är kraftfullare.

12
Skriv svar