Spel du gillar som alla andra verkar hata

Medlem
Spel du gillar som alla andra verkar hata

Lite tråkig titel, ett alternativ vore "Spel du skäms att du gillar!", men man ska väl ändå vara stolt över sin egen spelsmak? ^_^

Anyways, har ni några spel ni tycker är helt klart spelbara spel, men som alla andra verkar basha sönder eller hata?

Personligen så gillar jag Turok som släpptes förra året. Kritikermässigt gick det okej, men jag ser väldigt många negativa kommentarer runt det och sällan några positiva. Jag tyckte att spelet var satans skoj om än med några delar som var enormt frustrerande. Jag gillade att man kunde använda dinosaurierna till att attackera och vilseleda fiender, samtidigt som jag tyckte att stealtha fungerade bra, även om man lika gärna kunde skjuta sin väg igenom hela spelet. Men sen så slukar jag allt med dinosaurier på också, men jag tyckte overall att Turok var ett bra spel som jag faktiskt fått ett sug att börja spela igen.

Wanted var en annan titel som alla verkade avsky. Nog var det kort och ganska repetivt, men jag tyckte att det var tillräckligt bra drag i spelet för att det inte skulle spela världens roll. Kanske kan man säga att spelets korta längd gjorde att jag inte han känna enformigheten riktigt, våde ett plus och ett minus.

Far Cry 2 är ett älskat hatobjekt från förra året verkar det som, men även om det sannerligen inte var Game of the Year så fick jag en del roliga timmar utav det.

Blacksite är en titel som bashades mycket vid sin release. Spelet var helt klart buggigt och oklart, men jag gillade verkligen hur stora vissa scenarier kändes och känslan i spelets vapen. Definitivt värt dem få kronor jag la på det, men någon supertitel var det definitivt inte.

Kanske är det gemensamma mönstret här att jag inte har något emot repetition, kanske är man helt enkelt lite för hjärndöd i sitt spelande

Så gå lös nu, vilka titlar tycker du är helt klart spelbara medans "alla" verkar hata dem?


signatur

Videomupp

Crysis(PC): Ungefär alla jag känner säger att det är så dåligt att man inte ens skulle kunna sälja det för 50kr. Personligen så är det det BÄSTA PC-spel jag någonsin har spelat. (Förutom när Aliens kom, då blev det lite tråkigt.)


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Vad jag har hört så är väl Crysis bara roligt pågrund av grafiken?

"The Ship" är ett spel som är enormt underskattat som jag och mina polare gillar skarpt. Ett riktigt bra LAN-lir. Men de flesta verkar inte ha gett det en chans... Tyvärr.

The Ship är som sagt i tidigare trådar, ett spel som fungerar bäst på lan då det inte är lika roligt online, med random folk.

De flesta ger det dålig kritik och smutskastar det för att dem alldrig gett det en riktig chans då de oftast stänger ner det efter att ha sett cel shading grafiken.

Grymt tråkigt, anser jag!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Jag är nästan sugen på att säga Halo-serien, men det passar inte riktigt in på trådens beskriving. True, många verkar hata franchisen, men lika många älskar den.

Halo utmärker sig egentligen inte på något sätt. Visst, multiplayern är så finslipad den bara kan bli, men den är inte på något sätt innovativ. På många sätt kan jag förstå alla som tycker att spelen är mediokra. Om jag inte hade fastnat för Halo: Combat Evolved då det släpptes i en bundle med min första krysslåda hade jag nog inte spelat Halo 3 idag.

Jag har funderat mycket på vad det egentligen är jag gillar med Halo, och som gör att jag alltid återvänder till serien. Den nördiga sanningen är nog att jag bryr mig. Jag bryr mig om vad som händer med spelen. Vad som händer med Master Chief, Cortana och alla andra.

Jag är lite lur på att du redan har sagt något liknande, WildThing, men jag tycker precis likadant.

Halo kommer alltid att ha en speciell plats i mitt nördiga gamer-hjärta. Trots alla brister. :heart:

Medlem

Snake rattle and roll <3

Medlem

Need For Speed: Carbon

Medlem

The settlers. Grovt underskattat. Ett bevis på att det faktiskt är bra är att mamma älskar det:O Högst unikt! Tala gärna om nästa gång ni fått eran mamma till att spela dator8)

Medlem

Måste hålla med om att Crysis är ganska underskattat, nanodräkten gör väldigt mycket för gameplay

Medlem
Skrivet av visan:

The settlers. Grovt underskattat. Ett bevis på att det faktiskt är bra är att mamma älskar det:O Högst unikt! Tala gärna om nästa gång ni fått eran mamma till att spela dator8)

Haha hon spelar redan spindelharpan;)


signatur

PSN:Eric_says

Inaktiv

Age of empire 3.
Det fick ju bra recentioner men kommentarerna var oftast negativa.
Uber bra spel med underbar´skimish mode.
Grafiken var bra också.

Medlem

Red Steel på Wii,
har vinte Wii längre, men Red Steel tyckte jag var riktigt bra,
men rescensioner och omdömen från folk var väl sådär mindre bra om spelet.
Även Far Cry på Wii hade man riktigt kul med, tror det spelet fick rätt så dålig kritik också.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Snake rattle and roll <3

Jag står på din sida här. Snake Rattle and Roll var ett mysigt spel.

Medlem
Skrivet av reclez:
Skrivet av visan:

The settlers. Grovt underskattat. Ett bevis på att det faktiskt är bra är att mamma älskar det:O Högst unikt! Tala gärna om nästa gång ni fått eran mamma till att spela dator8)

Haha hon spelar redan spindelharpan;)

Min mamma ställde 100 frågor om dagen när hon och farsan skaffade varsina laptops (de har förövrigt aldrig lanat). Jag skickade henne på datakurs på Komvux. Det är bland det mest givade hon gjort säger hon och numera tankar hon "lagligt" material både till att bränna på skiva och mata MP3-spelaren med. Jag är imponerad! Som en slutnot i kontrast kan jag säga att för några år sedan visste hon inte ens hur man skickade SMS och nu sitter och lirar med sin digital-TV-box med hårddisk.

Medlem

Mafia


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem
Skrivet av That guy:

Mafia

Hatar alla du känner Mafia?

Medlem
Skrivet av WildThing:

Anyways, har ni några spel ni tycker är helt klart spelbara spel, men som alla andra verkar basha sönder eller hata?

Recenserade två av de spelen du nämnde här, och ang Turok har du rätt, det hade absolut sina stunder och är klart spelvärt.
Blacksite däremot spyr jag fortfarande på och kommer att fortsätta spy på.

Till ämnet, Silent Hill Origins gillade jag, fast alla andra tyckte illa om det. Kändes som en skön mix mellan SH1 och 2, även om det inte var originellt.
Motorstorm till PS3 är det enda racingspel jag verkligen fastnat i, men jag aldrig hört någon säga något gott om serien.

Medlem
Skrivet av Bukload:

Blacksite däremot spyr jag fortfarande på och kommer att fortsätta spy på.

Jag förstår helt klart varför folk hatar det, det var enormt buggigt och oklart, men något fick mig att tycka att det var iallafall inte tid som var helt bortkastad. Tror det var känslan i vapen och vissa moment i spelet som gjorde det


signatur

Videomupp

Inaktiv

Tekken (eller fightingspel in general)

då den allmäna synen i väst är att i fightingspel så mashar man alla knappar tills man vinner, och den största gubben är oftast bäst.

"Spel du skäms att du gillar!"

skäms dock inte över att jag gillar Tekken eller fighters,
skäms mer över att det finns folk som tycker som det jag skrev innan.. idioter kan man väll skämmas över hur mycket man vill I guess, kommer inte göra saken bättre

Medlem

Daikatana.
Förstår inte de som verkligen hatade det.
Antar att de föll för hypen.

Gick ju för fasen att spela i co-op läge.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av That guy:

Mafia

Hatar alla du känner Mafia?

Inte alla jag känner , men några stycken.


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

1
Skriv svar