Valve retas med Half-Life 3

Medlem

ja! hoppas detta blir lika bra som 1:an =D
(jag var inte så förtjust i 2an)


signatur

Gradixio!

Medlem
Skrivet av Emret:
Skrivet av Loltron:

...
Det är många spel man skulle missat utan den första motorn och utan source motorn.

Fattar inte varför man klagar på en sådan grej, spelet är awesome.

Första spelet byggde på en modifierad version av Quake- (första Quake, inte Quake 2)-motorn...

Måhända, men spel såsom counter-strike och day of defeat är fortfarande gjorda med valves sdk.
och en uppsjö med andra mods.

Medlem

Jag fattar inte inte. Vad menar artikeln och vad är det sagt om Halflife 3? Är det bekräftat att en 3'a är under utveckling?

Medlem
Skrivet av TTOI:

Jag fattar inte inte. Vad menar artikeln och vad är det sagt om Halflife 3? Är det bekräftat att en 3'a är under utveckling?

Nej, ingenting är bekräftat. Förstår inte varför de ens nämner HL3 i artikeln då det handlar om en HL2 uppdatering som gick snett för koreanerna.

Medlem
Skrivet av pinky:
Skrivet av TTOI:

Jag fattar inte inte. Vad menar artikeln och vad är det sagt om Halflife 3? Är det bekräftat att en 3'a är under utveckling?

Nej, ingenting är bekräftat. Förstår inte varför de ens nämner HL3 i artikeln då det handlar om en HL2 uppdatering som gick snett för koreanerna.

Okej :). Tänkte väl nästan det. Aja, tack för upplysningen.

Medlem
Skrivet av Touhatsu:

Vem bryr sig? HL2 var ett generiskt och mediokert spel för sin tid och jag tvivlar att HL3 på något sätt skulle höja ribban. Då är jag snäll och bortser från det faktum att det här håller på att bli DNF all over again och de med lite vett i skallen slutar ge ett skit för HL3 "nyheter" som bara är lösa "kanske" rykten.

err... i jämförelse med andra FPS som kom ut 2004 skulle jag säga att Half Life 2 står sig fantastiskt bra:
de som skulle kunna mäta sig gameplaymässigt är väl dessa,
Far cry
Doom 3
Bf:Vietnam
UT 2004
Chronicles of Riddick
När det gäller att bygga en värld och story som man kan leva sig in i har jag svårt att se någon av dessa ens komma i närheten av HL2

Medlem
Skrivet av pinky:

Nej, ingenting är bekräftat. Förstår inte varför de ens nämner HL3 i artikeln då det handlar om en HL2 uppdatering som gick snett för koreanerna.

Updaten strulade för alla, även oss.

Man gillar väl att hålla hoppet vid liv misstänker jag.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Meh, needs garlic...


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

half-life 1: magiskt.ren och skär magi,som ytterligare bevisas med black mesa.

half-life 2: först tyckte man "oj,nice!"
men sen ju mer man har spelat det så börjar man tänka "va?vad har dom gjort?!"
snacka om att tappa tråden.
episodspelen: visar ännu mer hur totalt lost dom var och hur mycket dom hade tappat tråden om vad som kännetecknar half-life världen. vem bryr sig om alynx? vem bryr sig om dog?
"lets go on an adventure" i bästa the hobbit stil,fast med en buggy-bil. nej,ju mer tiden går ju sämre tycker jag uppföljarna känns.

Medlem

Bara för några veckor sedan spelade jag igenom HL1 och sedan började jag med HL2.
Half-Life 1 var säkert bra för sin tid, men för mig blev det bara en transportsträcka andra halvan av spelet.

Half-Life 2 tycker jag kan stå sig mot vilket annat fps som helst fram tills idag. Det säger väl egentligen mer om andra FPS än vad det säger om Half-Life 2. Det enda som enligt mig är en contender skulle vara första FEAR som hade en trevlig story och trevligt gameplay med fruktansvärt irriterande fiender (på ett bra sätt)

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Touhatsu:

Vem bryr sig? HL2 var ett generiskt och mediokert spel för sin tid och jag tvivlar att HL3 på något sätt skulle höja ribban. Då är jag snäll och bortser från det faktum att det här håller på att bli DNF all over again och de med lite vett i skallen slutar ge ett skit för HL3 "nyheter" som bara är lösa "kanske" rykten.

För sin tid ? Det bästa spelet som kom ut 2004 var half-life 2 och dess fysik och grafik utklassade hela spelscenen totalt.
Dom var ju helt före sin tid, och kändes som ett next-gen spel innan "next-gen"

Fysiken användes friskt och innovativt i många små pussel.
Half-life's motor var generisk från början, lätt att modda, det är ingenting dåligt utan otroligt positivt.
Det är många spel man skulle missat utan den första motorn och utan source motorn.

Fattar inte varför man klagar på en sådan grej, spelet är awesome.

Ja det var något nytt och fräscht mycket pga motorn. Tror folk blandar ihop spel som kom senare.

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av vidde:
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Aresz:

Gillar våning 8, "moneyhose control center"

*Hjärtattackshype*

Men hur ska dom kunna leva upp till hypen? Om någon klarar det så är det ju Valve, hoppas på det bästa.
Frågan är ju varför har man inte hört något på flera år? O vafan hände med E3? Är så nyfiken.

Time mr Freeman, good damn it!

Det är det som är grejen, Valve kan inte leva upp till hypen och dom vet om det också.

Därför tror jag att vi inte har hört något, nämligen för att det finns inget att höra om. De vet att de inte kommer kunna leva upp till förväntningarna och istället för att krångla ut en halvdassig produkt som kommer bli sågad vid fotknölarna så släpper man ingenting och tjänar på det.

Så länge spelet inte släpps så hålls snacket igång (gratis marknadsföring) samtidigt som man står kvar på hardcoregamers goda sida (vilket inte är många som klarar). Skulle spelet släppas så skulle det vara ett dundermisslyckande om det inte fick minst 97 metascore, vilket det aldrig skulle få. Efter ett spelsläpp skulle Valve sluta nämnas i vardagssnacket (typ hela den här nyheten är gratis marknadsföring t.ex.) samtidigt som hardcoregamers skulle vända sig bort ifrån Valve efter all besvikelse

Nej. Valve har däremot till skillnad från i stort sett alla utvecklare utom Blizzard förmånen att kunna ta exakt den tiden som de vill på sig. Steam ger så sjuka intäkter att Valve inte har något som helst krav på sig att få ut ett spel för att kunna överleva som företag precis som Blizzard har/hade WoW. HL3 är på väg, Valve har bara förmånen att ha möjlighet att se till att det inte blir det skitspel som du påstår att det eventuellt skulle kunna bli. Mest troligt har de börjat om processen ett par gånger eftersom det inte riktigt blivit vad de velat alternativt varit tvugna att bygga mer på sin nya motor som troligen gör debut i samband med HL3, på samma vis som Source släpptes med HL2.

Valve kommer aldrig att sluta nämnas i vardagssnacket. De är, utan jämförbar konkurens, världens största digitala distributör. De behöver inte ett evighetsprojekt för att vara relevanta likt 3dRealms. De har däremot troligen haft fullt upp med utvecklingen av bland annat Left 4 Dead, Portal2, CS:GO och Dota2.....

Ja Valve i dagsläget är ett kanonframgångsrikt företag som inte behöver HL3 för pengarna.

Men vad skulle de tjäna på att överhuvudtaget släppa HL3? Varför skulle dom? Att vara populära i all ära, men företag handlar i grund och botten om att tjäna pengar åt sina ägare. Valve gör det alldeles utmärkt redan och ett HL3-släpp skulle i absolut bästa fall (säg att de släpper årtiondets spel) ge de marginellt mer intäkter under en kort period, och inte som Steam som är en konstant kassako.

Det finns helt enkelt ingen företagsekonomisk anledning för Valve att krångla ut ett HL3 på marknaden. Riskerna är gigantiska och potentiella vinsten är i sammanhanget marginell. När det gäller att ta fram nya produkter så måste man göra en riskbedömning, är vinsten vi kan tjäna på produkt X tillräckligt lockande för att acceptera risk Y? Jag kan ärligt talat inte se något som talar för att Valve överhuvudtaget skulle vilja ha ut ett HL3 på marknaden i dagsläget annat än för att tillfredsställa konsumenter, vilket inte är den bransch Valve verkar i.

Om något så tror jag att man släpper HL3 om/när Steam börjar tappa greppet om den digitala distributionen som ett sätt att locka tillbaka kunder.

Dessutom har man nu väntat i nio år sedan HL2 kom ut. Nio år är en fantastiskt lång tid vad gäller underhållningsbranschen. De som var huvudkunderna 2004 (äldre tonåringar och unga vuxna) börjar bli äldre och de som var i nedre tjugoårsåldern 2004 är i dagsläget över 30 och många har hus, familj, stadiga jobb etcetc. Av rena åldersskäl har man redan tappat en stor del av sina kärnkunder från senaste installationen, vilka troligtvis inte kommer återvända till hardcoregaming-scenen bara för att de uppskattade ett spel för ett decennium sedan. Desto längre de väntar, desto större gap växer fram mellan förra installationens kundsegment och dagens. Jag tror att de redan har väntat för länge och det kombinerat med övriga anledningar jag nämner gör att jag tror att de överhuvudtaget inte kommer släppa spelet/släppa spelet när man hamnar i ekonomiska bekymmer

Valve är skyldiga oss fans att släppa det, om de nu har de så bra ställt som de verkar ha så förlorar de Inge på att utveckla och släppa HL spel för sina trogna fans! Spelet kommer att komma håll ut! Och btw hl2 är sjukt bra än idag!

123
Skriv svar