Har blivit med Wii U!

Skribent
Har blivit med Wii U!

Efter en tids velande beslutade jag och fru att slutligen skaffa en Wii U. På ett sätt känns det lite dumt. Vi är trots allt inte SUPERINTRESSERADE av någonting som finns till maskinen idag. Men smått nyfikna är vi, och borta vid horisonten väntar såväl #Super Mario 3D World som #Mario kart 8 och #Super Smash Bros.. Nästa vecka landar #Pikmin 3.

Så idag beställde vi en konsol (premium-varianten) med en pro-kontroll. Och fem spel:

#Nintendoland

Kommer med maskinen och är inget jag skulle gå och köpa rakt av i butik. Kan säkert vara småkul i några minuter för att bekanta sig med gamepaden. Sen lyder prognosen att spelet hamnar i bokhyllan för all framtid. Förmodligen.

#ZombiU

Har alltid varit nyfiken på detta, men inte tillräckligt för att köpa en ny konsol. Nu när jag ändå har bestämt att skaffa maskinen är det ett givet köp och jag hoppas att det blir en lika underhållande som skrämmande upplevelse.

#Funky Barn

Fru var sugen på en blandning av #Viva Piñata och #Harvest Moon, och Funky Barn kan kanske fylla sin funktion utan att för den sakens skull vara briljant.

#Monster Hunter 3 Ultimate

Fru vill testa att dräpa lite monster nu när vi ändå skaffar konsolen. Jag tror det här är riktigt bra – om man gillar konceptet. Tveksamt om det är något för mig, men ska absolut sätta mig med det någon regnig dag.

#New Super Mario Bros. U

Sedan tidig vår har jag varit sugen på ett klassiskt Nintendospel. Tänkte att det borde gå över, men nu befinner vi oss mitt i sommaren och så är inte fallet. Ska bli spännande att se om prislappen på nästan 400 spänn är motiverad, eller om man enbart betalar för varumärket och hellre borde lägga pengarna på indieplattformare istället. Oavsett så blir det nog ett schysst tidsfördriv i väntan på Super Mario 3D World.

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Har blivit med Wii U!

Jag beklagar sorgen.

Medlem

Monster Hunter har jag spenderat över 160h på och är ett mycket bra spel! Jag har använt min Wii U till att spela många gamla Wii-spel som jag aldrig hann uppleva. Längtar enormt efter kommande Zelda och övriga nintendo titlar.

Hoppas er Wii U ger er lika mycket glädje som den gett mig hittills!

Medlem

Blir ju så pyttigt vid så små skärmar. Så en 7-10 tums platta ska det vara. Får ju hänga på mig glasögonen om jag ska se något.
Nej stort är bättre! Och en 7 tum är portabel anser jag..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Spela Nintendoland med kompisar...

Sen tar ni Yoshis Snack Trail... drinking game på det, rita sladdrigt... Do it

Skribent
Skrivet av skogsvilden:

Jag beklagar sorgen.

Hörrö du!

Skrivet av Frgr:

Monster Hunter har jag spenderat över 160h på och är ett mycket bra spel! Jag har använt min Wii U till att spela många gamla Wii-spel som jag aldrig hann uppleva. Längtar enormt efter kommande Zelda och övriga nintendo titlar.

Hoppas er Wii U ger er lika mycket glädje som den gett mig hittills!

Tack, det hoppas jag också!

Skrivet av DarkZide8:

Spela Nintendoland med kompisar...

Sen tar ni Yoshis Snack Trail... drinking game på det, rita sladdrigt... Do it

Har alla mina kompisar i andra städer, och eftersom Nintendo systematiskt vägrar att föra in de flesta av sina spel i internetåldern (förstår ni inte att det är roligare att spela tillsammans i soffan?) så får jag köra drinking game själv.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar