Massmord i ny trailer från Splinter Cell: Blacklist
Ja för ett spöke lämnar ju spår efter sig, nej Ubisoft meningen är att ingen ska veta att man varit där och jag är rätt så säker på att även medvetslösa personer är en tydlig signal på att så har skett.
Tvivlar på att spelet kommer tillåta Ghost och vad han i trailern säger är ghost är snarare panther (stealth kills). Ubisoft tycks medvetet använda termer felaktigt för att det låter häftigt.
Kommer fortfarande ihåg en av de första gameplay-trailerna för Conviction där man skulle fly från rättvisan och befann sig i en park. DÄR hade vi något som verkade intressant, tyvärr övergav dem skiten och gav oss, ja, Conviction. Verkar ha sålt för bra för att de skulle ändra sig igen.
Kommer fortfarande ihåg en av de första gameplay-trailerna för Conviction där man skulle fly från rättvisan och befann sig i en park. DÄR hade vi något som verkade intressant, tyvärr övergav dem skiten och gav oss, ja, Conviction. Verkar ha sålt för bra för att de skulle ändra sig igen.
Du kan inte hitta den åt mig?:)
Conviction var ett kul spel, men tyvärr var det väl inte riktigt Splinter Cell.
Kommer fortfarande ihåg en av de första gameplay-trailerna för Conviction där man skulle fly från rättvisan och befann sig i en park. DÄR hade vi något som verkade intressant, tyvärr övergav dem skiten och gav oss, ja, Conviction. Verkar ha sålt för bra för att de skulle ändra sig igen.
Du kan inte hitta den åt mig?:)
Conviction var ett kul spel, men tyvärr var det väl inte riktigt Splinter Cell.
You think you know sam fisher, YAH I F*CKiN KNOW SAM FISHER AND HES NOT RAMBO, HES A SNEAKY MAN VERY VERY SNEAKY MAN... not this... its not even his face nor voice.......... >:(
Tips till ubisoft, ditcha splinter cell namnet och sluta förstöra varumärket, men skadan är väl dessvärre redan gjord.
Tycker alltid det är lika komiskt att se Sam Fisher "smyga" runt med extremt starka gröna lampor slumpmässigt utplacerade över kroppen. Vad fyller dem för funktion? Annat än att påkalla uppmärksamhet då alltså.
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Tycker alltid det är lika komiskt att se Sam Fisher "smyga" runt med extremt starka gröna lampor slumpmässigt utplacerade över kroppen. Vad fyller dem för funktion? Annat än att påkalla uppmärksamhet då alltså.
Hjälper spelaren att se Sam när det är mörkt och sedan så verkar det vara något som utvecklaren vill se som ett trademark, lite som de röda punkterna i Predator.
Fast jag tycker de har för ljusa mörkerscener i spelet (i alla fall på trailern).
ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4
Jag har en fråga, om man väljer ghost eller panther, blir det då som gamla splinter cell? Jag köper om man kan välja ett sådant alternativ
Om du kollar videon så förstår du vad de olika spelsätten är.
-Ghost ska vara smyga utan att bli upptäckt med någon enstaka knockout här och där om man så måste. Det vill säga, precis som i Splinter Cell.
-Phanter är döda utan att bli upptäckt.
-Assault är run and gun.
You think you know sam fisher, YAH I F*CKiN KNOW SAM FISHER AND HES NOT RAMBO, HES A SNEAKY MAN VERY VERY SNEAKY MAN... not this... its not even his face nor voice.......... >:(
Tips till ubisoft, ditcha splinter cell namnet och sluta förstöra varumärket, men skadan är väl dessvärre redan gjord.
Okej, låter vettigt. Så de ska aldrig göra ett nytt splintercell igen då? Då kan du ju sitta och spela de gamla över och över igen. Själv ska jag njuta av ett spel som verkar fett och skiter fullständigt i att jämföra de med de förra. Dem var bra, detta kommer vara bra, allt jag behöver veta. Folk, företag och spel utvecklas genom tiden. Sånt sker
Jag har en fråga, om man väljer ghost eller panther, blir det då som gamla splinter cell? Jag köper om man kan välja ett sådant alternativ
Om du kollar videon så förstår du vad de olika spelsätten är.
-Ghost ska vara smyga utan att bli upptäckt med någon enstaka knockout här och där om man så måste. Det vill säga, precis som i Splinter Cell.
-Phanter är döda utan att bli upptäckt.
-Assault är run and gun.
Tror inte du riktigt förstod frågan . Alltså, i gamla splinter cell spelen så om larm gick för ofta (och ibland överhuvudtaget) så vart det game over t.ex. Om du kanske förstod frågan nu lite bättre? Såg videon så förstod självklart vad själva spelstätten kallades för
You think you know sam fisher, YAH I F*CKiN KNOW SAM FISHER AND HES NOT RAMBO, HES A SNEAKY MAN VERY VERY SNEAKY MAN... not this... its not even his face nor voice.......... >:(
Tips till ubisoft, ditcha splinter cell namnet och sluta förstöra varumärket, men skadan är väl dessvärre redan gjord.
Okej, låter vettigt. Så de ska aldrig göra ett nytt splintercell igen då? Då kan du ju sitta och spela de gamla över och över igen. Själv ska jag njuta av ett spel som verkar fett och skiter fullständigt i att jämföra de med de förra. Dem var bra, detta kommer vara bra, allt jag behöver veta. Folk, företag och spel utvecklas genom tiden. Sånt sker
Jag vill inte att dom ändrar ansikte, röst och beteende på sam fisher, då kan dom lika gärna kalla honom något annat, dom glider just nu bara på namnet och det irriterar mig, ungefär som att göra en die hard film där sylvester stallone är john mcclayne.
Misstolka mig inte, jag skulle välkomna ett spel i den riktiga splinter cell andan med öppna armar. Chaos theory är ju trots allt bättre smyg spel än både double agent och conviction, betydligt mycket mer djup.
Förbannade action cod anda som krypit in i alla nischade genrer. Ubikeff continues.
Jag har en fråga, om man väljer ghost eller panther, blir det då som gamla splinter cell? Jag köper om man kan välja ett sådant alternativ
Troligtvis så spelar man som man vill. Och klarar man en bana genom att inte döda någon så blir man väl "Ghost" eller dödar man alla i smyg panther eller i fullt anfall assault.
Om svårighetsgraden blir OK så ska det vara oerhört svårt med assault eftersom man ska få spelaren att smyga omkring vilket ju var tanken med spelet från början. Dock kommer antagligen Sam Fisher tåla en hel del stryk med genererande hälsa så fort han håller sig undan...
ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4
Verkar ju hur bra som helst! Men det är klart - vill man klaga så kan man ju alltid referera till "det var bättre förr"-tankar, utan att för den delen ens testat det man ratar. "Förr" finns kvar - så spela det! Att låta sin produkt stå still, och bara göra likadant som en gång funkade utan att utveckla produktidén, är ett klassiskt recept på undergång. Motståndarna anpassar sig till rådande atmosfär på marknaden - oavsett marknad. Gamla Splinter Cell var jättekul när det kom men som med allt bra är innovation, och den nyfikenhet det skapar hos konsumenten, också nära kopplat till ett bäst-före-datum. Nostalgi smakar bäst i tanken.
Your words are as empty as your future...
Verkar ju hur bra som helst! Men det är klart - vill man klaga så kan man ju alltid referera till "det var bättre förr"-tankar, utan att för den delen ens testat det man ratar. "Förr" finns kvar - så spela det! Att låta sin produkt stå still, och bara göra likadant som en gång funkade utan att utveckla produktidén, är ett klassiskt recept på undergång. Motståndarna anpassar sig till rådande atmosfär på marknaden - oavsett marknad. Gamla Splinter Cell var jättekul när det kom men som med allt bra är innovation, och den nyfikenhet det skapar hos konsumenten, också nära kopplat till ett bäst-före-datum. Nostalgi smakar bäst i tanken.
Alltid detta snack om nostalgi, jag kan spela många av spelen från förr och bli imponerad när jag jämför dem med dagens spel. Till exempel körde jag för några dagar sedan klart Soldier Of Fortune 2 och vart ganska imponerad över hur AI´n verkade svara på mitt sätt att spela. Om jag sköt ner en massa fiender så sprang de inte som lämlar mot sin död utan de agerade på ett sätt som visar på en avancerad AI något som jag tycker få spel idag uppvisar.
Det går inte att göra spel som tilltalar alla men det är exakt vad Ubisoft försöker göra när de pratar i termer som ska få de som gillade de äldre spelen att vilja köpa spelet. Vilka deras målgrupp är visar de dock väldigt tydligt när de sedan säger att man kan slopa allting som gjorde Splinter Cell till Splinter Cell och leka Commando.
Jag säger inte att det kommer bli dåligt, vad jag säger är att man inte kan göra ett spel som fungerar för alla sätt att spela det på. Ett spel som bygger på smygande kräver en helt annan speldesign än ett spel som till främsta delen kommer handla om att slå ut sina fiender. Det är därför jag tvivlar på att det här spelet kommer att tilltala de som gillade de första tre spelen i serien.
ungefär som att göra en die hard film där sylvester stallone är john mcclayne..
McClane. Bara så där i förbi farten. Please do continue!
Skriv ihop: förbifarten. Please do continue!
Touche!
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>