Återvänd till Rapture i Bioshock Infinite

Robot
Medlem
Återvänd till Rapture i Bioshock Infinite

Då är frågan heter det en eller ett DLC? Jag hade nog sagt ett DLC, ett nedladdningsbart innehåll? En patch men ett DLC.

Medlem

Äntligen! Rapture <3

Medlem

Detta var något som jag väntat på men aldrig trodde skulle komma, äntligen kan man få uppleva Rapture ur ett annat perspektiv. Bara tanken på att få återvända till denna undervattensvärld gör mig lycklig inombords! Älskade första Bioshock


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Medlem

Burial at Sea verkar lockande, skön atmosfär.

Medlem

Dlc med fokus på utmaningar och achies är verkligen inget som tilltalar mig.. men att det kommer handlingstung/a kampanj/er gör mig alldeles varm inombords. Älskade senaste spelet. Take my money!


signatur
Medlem

Burial at Sea verkar ju riktigt häftigt!

Lite synd är det att Clash in the Clouds ingår i season passet då jag hoppades på tre stycken "historier" istället för en horde mode.

Medlem

Burial at Sea blir givet


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

"It was not impossible to build Rapture at the bottom of the sea. It was impossible to build it anywhere else."

Medlem

Clash in the clouds får va, Burial at Sea är ett givet köp.

Medlem

älskar film noir-temat! hade jag fortf. använt kontanter hade jag kastat pengar på skärmen!

Medlem
Skrivet av JurgenRapp:

Då är frågan heter det en eller ett DLC? Jag hade nog sagt ett DLC, ett nedladdningsbart innehåll? En patch men ett DLC.

Förutom den svenska analogen som är ett t-ord, så kan man utgå från "content" som nyckelord. Content används oftast som ett t-ord ("vad är det för content?"), så då tenderar majoriteten att använda DLC som ett t-ord också.

Medlem

"Kampanjen ska bjuda på ett stridssystem som bjuder på det bästa från Bioshock och Bioshock Infinite."

Aj då.

Medlem
Skrivet av wiki:

älskar film noir-temat! hade jag fortf. använt kontanter hade jag kastat pengar på skärmen!

Kasta kortet då! Skillnaden spelar nog ingen roll

Medlem

Hurra! Klarade Infinite för en dryg timme sedan, så det är fett nice med en sådan här nyhet! Är intresserad av bägge paketen, tyckte striderna i Infinite var underhållande nog för att behöva ett Horde-mode. Film noir-temat på Burial at Sea ser också väldigt kul ut, hade inte haft emot flera olika typer av tema-DLC, lite som en lite-version av Episodes from Liberty City.


signatur
Medlem

Ser hårt fram emot Burial at Sea. Den andra grunkan kan dom behålla.

Faktum är att jag inte var så jävla impad av Bioshock Infinite. Storyn var rolig och höll mig sysselsatt i mången timme efter att jag spelat ut den med funderingar kring kvantportaler och splittrade tidsflöden. Men Columbia som setting övertygade inte och shooter-aspekten på spelet var alldeles för hysterisk för min smak. Alla dessa förbannade berg-och-dalbanor hehe. Och skärmen skakade non-stop tills jag var helt yr i bollen. För hetsigt och flashigt för att jag skulle kunna uppskatta det ordentligt.

Nää, jag föredrar helt klart första Bioshock och Rapture. Betydligt lugnare tempo. Man kunde smyga runt i skuggorna och lyssna på alla kacklande galningar som stapplade runt och pratade med sig själva.


signatur
Inaktiv

Burial at Sea verkar riktigt intressant och ska absolut inhandlas. Bioshock Infinite samt Bioshock var båda helt fantastiska och att återvända till staden under vatten låter väldigt trevligt. Atmosfären i Rapture har en otrolig charm och det ska bli spännande att besöka den igen sedan Bioshock 2.

Medlem

Sluta larva er nu och ge oss System Shock 3... nah fuck that förresten, kommer ändå aldrig bli en värdig uppföljare om det ska vara multiplatform.

Ge oss Swat 5 istället då och... oh wait yeah... samma problem där...

Men ett nytt Tribes vore inte fel.... oh god damn it!

Jävla skit också...

Medlem

Som någon redan har sagt här: genom hela Bioshock (1) önskade jag att jag hade fått se själva undergången och inte bara resterna som blev kvar.

Lysande idé att göra det som ett DLC. Fast jag skulle nästan önska att de satsade på en helt nytt spel som en "prequel" till Bioshock.

Oavsett, blir nog grymt detta med lite Noir-krydda på toppen!

Medlem

Fick lite Fallout-känsla av Burial at Sea-trailern. Gillart!

Medlem

Rapture! Oh lovely Rapture!


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av JurgenRapp:

Då är frågan heter det en eller ett DLC? Jag hade nog sagt ett DLC, ett nedladdningsbart innehåll? En patch men ett DLC.

Man brukar gå på genus på sista förkortningsordet i akronymer afaik. Ett bolag, en aktie, ett aktieBOLAG. Och en content låter fel, dvs: ett DLC(ontent). Eller?

Medlem

Fan alltså, kanske värt att köpa Bioshock Infinite nu då. Rapture är ju askul i första spelet.


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

Medlem

Jag verkar vara ganska ensam om att inte gilla Bioshock Infinite. Okej, storyn är säkert bra, men själva spelandet var ju bara ännu en urtråkig korridorshooter. Att miljön flyttats från Iraks gränder till en stad bland molnen gör bara att spelet ser vackrare ut, det blir inte ett dugg roligare för det.

Medlem

Underbart. Första Bioshock är överlägset bäst. Blir att skaffa det DLC't när det släpps.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Jag verkar vara ganska ensam om att inte gilla Bioshock Infinite. Okej, storyn är säkert bra, men själva spelandet var ju bara ännu en urtråkig korridorshooter. Att miljön flyttats från Iraks gränder till en stad bland molnen gör bara att spelet ser vackrare ut, det blir inte ett dugg roligare för det.

Nej du är inte ensam. Spelet var ok men fått på tok för höga recensioner. De andra 2 spelen i serien var bättre imo

Medlem
Skrivet av Carl G:
Skrivet av JurgenRapp:

Då är frågan heter det en eller ett DLC? Jag hade nog sagt ett DLC, ett nedladdningsbart innehåll? En patch men ett DLC.

Man brukar gå på genus på sista förkortningsordet i akronymer afaik. Ett bolag, en aktie, ett aktieBOLAG. Och en content låter fel, dvs: ett DLC(ontent). Eller?

Det blir ju lite komplicerat när man blandar koddar och morötter. Ett borde vara rätt eftersom den svenska översättningen bör bli tillägg eller innehåll.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Carl G:
Skrivet av JurgenRapp:

Då är frågan heter det en eller ett DLC? Jag hade nog sagt ett DLC, ett nedladdningsbart innehåll? En patch men ett DLC.

Man brukar gå på genus på sista förkortningsordet i akronymer afaik. Ett bolag, en aktie, ett aktieBOLAG. Och en content låter fel, dvs: ett DLC(ontent). Eller?

Det blir ju lite komplicerat när man blandar koddar och morötter. Ett borde vara rätt eftersom den svenska översättningen bör bli tillägg eller innehåll.

Artikelförfattaren har ändrat på förstasidan till "ett av dem går att ladda hem redan nu" men väljer att i brödtexten växla mellan "Den första heter Clash in the Clouds" och "Det andra tillägget är ännu under utveckling" i fall två har artikelförfattaren dock gjort det lättare för sig och väljer att använda ordet tillägget vilket tydligen gör det lättare att skilja på den och det.

Medlem

Clash in the Clouds var ju inget vidare. Wave efter wave med olika blue ribbons utmaningar som handlar om att döda på olika sätt eller att inte göra vissa saker under en fiendevåg. Det roliga med bioshock var storyn, inte pang pang. Ser inte varför de behövde ett halvår på sig för att trycka ut den är korven när liknande spelsätt följer med från början i vissa andra spel.

Får förhoppningsvis valuta för pengarna jag lade på season pass med nästa DLC.

1
Skriv svar