Xbox One dröjer till 2014 i Sverige
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, detta betyder att alla småkids får PS4 i julklapp så då slipper vi dessa, riktigt najs! Xbone är ju lite mer av en vuxenplattform och vi behöver inte ha "jul" den 24 december utan kan gott vänta en stund till
"Vuxenplattform"
*Facepalm*
Vad ska vi med en konsol när det bara finns en handfull vettiga spel till den? Låt det ta den tid det behöver.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Är det någon av er, som vet om de versionerna som ska släppas i de andra länderna är samma version som ska släppas i Sverige senare? Och sen hur är det med de spelen som ska släppas till xbox one, men finns till andra titlar t.ex Assassins Creed IV dröjer de ytterligare?
Hårdvaran lär vara likadan och MS har sagt att de tagit bort regionslåsningen. Det kan väl kanske finnas lite frågetecken om hur den obligatoriska uppdateringen via Internet kommer att funka om man importerar så det kan vara bra att vänta på svar om detta först.
Spelen lär komma ut när de är tänkta att komma ut - jag tror knappast att de skjuter på lanseringar för att några länder blir utan Xbox One.
Där rök allt mitt förtroende för Microsoft. Åt helvete med Xbox, skicka den till krisländerna bara som redan mjölkar oss skötsamma på alla våra pengar. Där behövs definitivt mer lyx ASAP!
Håller med, vi skötsamma har redan tillräckligt med lyx.
Om någon har tillräckligt med lyx är det väl de som har så mycket att de inte kan betala för det. Lyxfällan i kubik.
Nästa nyhet om Xbox One kommer säkert då vara att Xbox One inte längre är en konsol, utan en kaffebryggare
Microsoft det stora kappvändar företaget, vändning på vändning på vändning.
Lär väl komma ännu en vändning efter release som ett slag i ansiktet på alla som faktiskt köpte enheten.
Efter dom senaste månaderna har dom verkligen 0 förtroende från min sida iaf.
Inte för att Xbox 360 hade skapat speciellt mycket förtroende, jävla spel shredder, ring of death machine.
Sjukdomarna på den enheten var då fan inte att leka med.
Säga vad man vill om playstation, men deras enheter och kontrollers har iaf hållt. Har en release psx, ps2 och ps3 som fortfarande fungerar.
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, detta betyder att alla småkids får PS4 i julklapp så då slipper vi dessa, riktigt najs! Xbone är ju lite mer av en vuxenplattform och vi behöver inte ha "jul" den 24 december utan kan gott vänta en stund till
Är du helt RETARD!
Ps4 är gjord för just Gamers och xbox1 är den vänligare maskinen med en jädrans viftande framför en kamera som jag aldrig skulle tänka mig koppla på, så där har du fel!
PS4 är för småbarn håller helt med Jätte dåliga spel har alltid kommit ut på ps3
Verkar som en av anledningarna är för att regionsanpassa dashboarden och voice, vilket suger eftersom jag ändå vill ha den på engelska. Det är väl ändå en mjukvareuppdatering som kan laddas ner senare om man nu vill ha allt på svenska? Eller är de rädda för att folk kommer ta ut sin frustration på boxen bara för att deras engelska är dålig? Jag blir riktigt surgubbsarg när jag inte får ta beslut av denna typen själv. Jag är fan 36 år gammal och borde själv få avgöra vilket spåk jag vill bruka på min produkt.
-With great moustache comes great responsibility!
PS4, kraftfullare, billigare, kommer antagligen flera månader tidigare. PS4 har vunnit så otroligt hårt.
PC; finns ute nu, kan va hur kraftfull man vill/har råd med,, webbläsare kostar inte och kan användas till allt annat man vill göra utöver gaming.
PS4 fanboys och du? Ingen skillnad. Varför ni ens ids posta i en Failboxtråd fattar jag inte.
Varför ids du posta i en tråd för att visa att du tycker att andra inte ska posta i en tråd?
Börjar ju undra varför alla ska ha en tendens att påpeka att andra köper fel och bara just ni är de som köpt rätt. Men jag antar att ni är rätt osäkra själva på erat val och därför måste klanka ner på andra.
Jag har inte sagt åt någon att inte posta, jag undrar varför de ids göra det.
Och vaddå "ni"? Jag är ingen PS4 fanboi, och kommer troligtvis aldrig äga en PS4. Om jag gör det är det nog samma anledning som jag idag äger en PS3: Vinner en tävling. Jag har alltid haft en xbox, och denna generationen säger det nog stopp med tanke på att jag inte betalar för DRM skadat skit.
Är du helt RETARD!
Ps4 är gjord för just Gamers och xbox1 är den vänligare maskinen med en jädrans viftande framför en kamera som jag aldrig skulle tänka mig koppla på, så där har du fel!
PS4 är för småbarn håller helt med Jätte dåliga spel har alltid kommit ut på ps3
Jag tänkte säga något, men sen kom jag fram till att du nog är både en P12a och en fanboi ändå, så det vore som att tala till en vägg, förtuom att om väggen svarade hade det nog varit vettigare än något du hade sagt.
I drank what?
IMPORT FTW!!!
Good luck såvida du inte kör all xb one trafik igenom en vpn så kom du ha en väldigt dyr pappersvikt.
Notera dock att där har varit rykten om att ms kommer blockera vpn.
Varför sprider du lögner? http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2013/08/14/microso...
Oh? från vad jag har uppfattat så kräver xbox en anslutning mot live servrarna i ditt land?
Vad jag kan läsa i artikeln så säger de bara att xbox one spel inte är regions låsta.
Edit: så länge de inte regions låser xbl så är där inga problem.
Slopat onlinekrav betyder vadå? Det betyder just att det inte finns något krav på xbox. Bara dom senaste dagarna har det kommit massa nyheter som handlat om uttalanden pm just hur "bra" det var jada jada
Du kommer fortfarande behöva göra en aktivering av konsolen första gången du startar den.
IMPORT FTW!!!
Good luck såvida du inte kör all xb one trafik igenom en vpn så kom du ha en väldigt dyr pappersvikt.
Varför sprider du lögner? http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2013/08/14/microso...
Oh? från vad jag har uppfattat så kräver xbox en anslutning mot live servrarna i ditt land?
Vad jag kan läsa i artikeln så säger de bara att xbox one spel inte är regions låsta.
Slopat onlinekrav betyder vadå? Det betyder just att det inte finns något krav på xbox. Bara dom senaste dagarna har det kommit massa nyheter som handlat om uttalanden pm just hur "bra" det var jada jada
Du kommer fortfarande behöva göra en aktivering av konsolen första gången du startar den.
Haha va driver du? Till vilken nytta? Haha herregud. Och låt mig gissa, du måste ha guld för att aktivera dessutom?
IMPORT FTW!!!
Haha va driver du? Till vilken nytta? Haha herregud. Och låt mig gissa, du måste ha guld för att aktivera dessutom?
*cough*
"After a one-time system set-up with a new Xbox One, you can play any disc based game without ever connecting online again. "
http://news.xbox.com/2013/06/update
Bara att be för att en importerad XOne inte blir dirigerad till att ansluta till de svenska servrarna.
Är vi så hemska i Europa så spelindustrin måste straffa oss gång på gång. Det är ju knappast bara MS och Xbox som låter oss i Europa lida av förseningar och förhöjda avgifter många gånger.
Det känns ibland som vi utsätts för en kollektiv bestraffning.
Jag tycker bara att detta var en så jävla tråkig nyhet, speciellt för de människor som hade tänkt att skaffa sig en Xbox (jag var inte en av dem).
Wasted.White.Boys
Själv spelar jag på PC, PS3 och Xbox 360, fattar inte varför man måste välja.
är man smart har man båda.
Det är väl mer en ekonomisk fråga än något annat. (Såvida man inte är fanboy då.)
Hyffsat viktigt att har råd med spel också, så att man inte bara sitter och kollar på konsolerna...
Om det är en ekonomisk fråga så betyder det att om man hade råd hade man haft bägge, så egentligen vill man ha bägge men eftersom man bara har råd med en så kastar man skit på den man inte har eller?
Jag gav 4000 kr för PS4 + Xbox 360 sammanlagt, först ägde jag Xbox 360 i två år och sen köpte jag PS4 och alla bra spel jag missat. Det behöver inte vara dyrt.
Om det är en ekonomisk fråga så betyder det att om man hade råd hade man haft bägge, så egentligen vill man ha bägge men eftersom man bara har råd med en så kastar man skit på den man inte har eller?
O nej. Det jag menade var att "om man är smart har man båda" kanske inte är speciellt bra uttalande då det inte har med intelligens att göra. Samma sak med "fattar inte varför man måste välja" - om man inte hade behövs välja utan att de som ville kunde köpa båda så hade det inte varit några problem.
Kort sagt: En del vill inte ha båda och en del har inte råd med båda.
Jag gav 4000 kr för PS4 + Xbox 360 sammanlagt, först ägde jag Xbox 360 i två år och sen köpte jag PS4 och alla bra spel jag missat. Det behöver inte vara dyrt.
För det första så köpte du alltså inte konsolerna så snart efter release, vilket gjorde det billigare. För det andra så är kanske inte 4 000 skitmycket, men det kan ändå vara det som en del har över efter alla fasta avgifter i slutet av månaden.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
O nej. Det jag menade var att "om man är smart har man båda" kanske inte är speciellt bra uttalande då det inte har med intelligens att göra. Samma sak med "fattar inte varför man måste välja" - om man inte hade behövs välja utan att de som ville kunde köpa båda så hade det inte varit några problem.
Kort sagt: En del vill inte ha båda och en del har inte råd med båda.
För det första så köpte du alltså inte konsolerna så snart efter release, vilket gjorde det billigare. För det andra så är kanske inte 4 000 skitmycket, men det kan ändå vara det som en del har över efter alla fasta avgifter i slutet av månaden.
Det jag reagerar på är att det är sånt jävla hat krig mellan alla plattformar, bara för att man har Xbox måste man inte automatiskt hoppa på hattåget mot PS3 och tvärtom. Hur många är det som äger Xbox 360, PS3 och PC samtidigt?
Det jag reagerar på är att det är sånt jävla hat krig mellan alla plattformar, bara för att man har Xbox måste man inte automatiskt hoppa på hattåget mot PS3 och tvärtom.
Jag håller med dig helt och hållet på denna punkten. Men tyvärr så är det med konsoler som med fotbollslag - man håller på sitt lag och alla andra lag suger. En mentalitet som är starkast under 18 år, som är en stor åldersgrupp bland TV-spelare.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
IMPORT FTW!!!
*cough*
"After a one-time system set-up with a new Xbox One, you can play any disc based game without ever connecting online again. "
http://news.xbox.com/2013/06/update
Bara att be för att en importerad XOne inte blir dirigerad till att ansluta till de svenska servrarna.
Med tanke på att den updaten verkar vara från juni så behöver den inte stämma. Sen så säger dom åtminstone nu att det går att importera och åtminstone spela singeLplayerspel.
Så, om ni vill stödja ms så finns det inget att klaga på här. Bortsett från att anledningen kändes som en lögn.
Är vi så hemska i Europa så spelindustrin måste straffa oss gång på gång. Det är ju knappast bara MS och Xbox som låter oss i Europa lida av förseningar och förhöjda avgifter många gånger.
Jag tycker bara att detta var en så jävla tråkig nyhet, speciellt för de människor som hade tänkt att skaffa sig en Xbox (jag var inte en av dem).
Ren och skär chansning, priserna har med svensk moms och skatt. Är ganska säker på det, och i såna fall, skyll på regeringen. (Nu vet jag inte om den går in på psn och live affären, men åtminstone affärernas priser, som dessutom ofta ligger under det digitala priset)
Ren och skär chansning, priserna har med svensk moms och skatt. Är ganska säker på det, och i såna fall, skyll på regeringen. (Nu vet jag inte om den går in på psn och live affären, men åtminstone affärernas priser, som dessutom ofta ligger under det digitala priset)
Jag har inget emot varken skatt eller moms, men många gånger så kan jag tycka att USA,Asien får spel och konsoller tidigare än övriga världen. Finns det inte skatt och moms där?
Det är säkert inte på alla spel men en hel del spel tjänar man på att köpa genom us psn store,, och det är väl inte ok?
Wasted.White.Boys