Amiga-klassikern Shadow of the Beast återuppstår till PS4

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Sviskon:

Amiga, en klass för sig!

Otroligt vad man kan göra med en 75 MHz processor, tänk om dagens spel hade optimerats på samma sätt...

7 MHz
Och ja, det är imponerande att se vad de lyckades pressa den gamla maskinen till men det går inte riktigt att jämföra med hur utvecklingen sker idag, det finns inget sätt att magiskt "optimera" mjukvara så att den funkar perfekt på alla de olika plattformar den förväntas fungera på(och då menar jag ENDAST på pc-sidan...den mest splittrade tänkbara plattformen)

För övrigt så skulle jag iaf önska att de kunde sluta gräva upp gamla titlar för att återanvända och solka ner namnet med det senaste generiska spelet...

En amiga 500 kan väll inte köra starstruck demot?
Vad jag fatta det som så krävs en 68060 processor, kan ha fel dock.

Men i vilket fall så spelar det ingen roll, Amiga är legendarisk, inte minst för sitt ljud.

Medlem

Apropå Amiga

Här är ett legendariskt demo!

brukade visa klasskompisar och andra "ofrälsta" detta demo på min A500 (på en disk)..det var imponerade på den tiden..:)

tro tom. MTV spelade videon ett tag.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av Sviskon:

Amiga, en klass för sig!

Otroligt vad man kan göra med en 75 MHz processor, tänk om dagens spel hade optimerats på samma sätt...

7 MHz

Nej. Demot sviskon länkar till har som lägsta systemkrav en Motorola 68060. Detta innebär en processor som är klockad i minst 50Mhz. Oftast betyder detta en Amiga 1200 eller Amiga 4000 uppgraderad med 68060-processorkort byggda på 90-talet. Detta har ingenting att göra med att det satt en 68000 på 7MHz i Amiga 1000, Amiga 2000 och Amiga 500 som originalkonfiguration på 80-talet.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Nej. Demot sviskon länkar till har som lägsta systemkrav en Motorola 68060. Detta innebär en processor som är klockad i minst 50Mhz. Oftast betyder detta en Amiga 1200 eller Amiga 4000 uppgraderad med 68060-processorkort byggda på 90-talet. Detta har ingenting att göra med att det satt en 68000 på 7MHz i Amiga 1000, Amiga 2000 och Amiga 500 som originalkonfiguration på 80-talet.

Ska villigt erkänna att jag inte kollade demot, satt på jobbet..
Hursomhaver är originalkonfigurationen relevant iom att det var vad man hade att spela på om man inte satte AGA som krav på mjukvaran, det var vad alla spel utvecklades mot.
Vad div upphottade varianter innehöll är av mindre vikt i det sammanhanget.

Medlem

På tal om remakes. Varför inte sparka liv i det gamla Interstate 76? Coolaste introsekvensen nånsin och funkigaste musiken.

Medlem

Jag blev helt till mig i stolen när jag såg Shadow-loggan i bakgrunden under streamen! Jag har drömt om den här dagen i många år och hoppas att de inte skadar spelet alltför mycket. Sen skulle jag gärna se en remake på Knights of the Crystallion http://www.lemonamiga.com/games/details.php?id=648

Minns ni? "Orodrid, the city of bones"

12
Skriv svar