Varning: Slutet till GTA V har läckt ut på internet

Robot
Varning: Slutet till GTA V har läckt ut på internet
Medlem
Varning: Slutet till GTA V har läckt ut på internet

Någon som har en sten att låna ut till 17 september 2013?

Medlem

Åka på semester nu kanske.. till en öken utan internet.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Jag bryr mig inte så mycket egentligen, det är inte målet som är kul utan resan dit

Medlem

Okej dags att stänga av internett, låsa alla dörrar och fönster och gömma sig under sängen till gta v har kommit!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag bryr mig inte så mycket egentligen, det är inte målet som är kul utan resan dit

Dock kan ju resa dit förstöras rejält om man vet vad målet är

Medlem

Tittar inte ens på GTA V videor. Bara det förstör spelupplevelsen.

Medlem

Fast storyn har väl aldrig varit den starka delen i GTA-spelen? Kan inte minnas att jag i något spel har dragits vidare på grund av att handlingen har varit så spännande. Det är kul att spela och så finns det en fortlöpande handling helt enkelt. Att någon har hört hur det slutar känns inte så märkvärdigt egentligen.

Medlem

Om man inte har spelat hela spelet så förstår man väl inte slutet. Har jag rätt?

Medlem

Ryktet säger att det handlar om bilstöld

Medlem

Man vinner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Och vem skulle vilja bli spoilad om nåt sånt?

Medlem

En annan får ju vänta tills pc versionen kommer ut nu när det nästan är säkert att de hoppar nya konsolerna. Om inte PC versionen kommer får man uppleva spelet på Tuben lågupplöst.


signatur

Det var detta...

Medlem

kan ju sälja att jag har sett dom där ljudfilerna. Spoilar gör det ju inte. Men fortfarande ingen anledning till att lyssna på dom

Medlem

Haha, jag ser framför mig hur jag klickar på någon random YouTube för att sedan bli länkad till en massiv spoiler på slutet á la Rick Astley och en text som hjälpsamt förklarar att "You've been GTA5'wned" ^^

Medlem
Medlem

Hmm, läste just om en 8-åring som spelat GTA4 straxt innan han går in och skjuter sin 87-åriga vårdnadshavare i bakhuvudet. Man får ju tycka vad man vill om tv-spels våld och påverkan, men kan vi inte iallafall vara överens om att:
Barn + Vapen * (Våldsamma spel där man använder vapen) = En jäkligt dålig ekvation?

Medlem
Skrivet av Ender:

Hmm, läste just om en 8-åring som spelat GTA4 straxt innan han går in och skjuter sin 87-åriga vårdnadshavare i bakhuvudet. Man får ju tycka vad man vill om tv-spels våld och påverkan, men kan vi inte iallafall vara överens om att:
Barn + Vapen * (Våldsamma spel där man använder vapen) = En jäkligt dålig ekvation?

Det ligger nog kanske lite i det. Men jag hävdar bestämt att det oftast finns någon form av psykisk sjukdom med i det hela. Och det är klart det kan påverka genom spel då.

Men en fullt frisk person tror jag att risken är ganska minimal att de ska gå på en "killing spree" över ett TV/Data-spel.

Men jag är absolut ingen Psykolog, men jag anser att en fullt frisk människa har de spärrar som talar om vad som är rätt och fel.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Ender:

Hmm, läste just om en 8-åring som spelat GTA4 straxt innan han går in och skjuter sin 87-åriga vårdnadshavare i bakhuvudet. Man får ju tycka vad man vill om tv-spels våld och påverkan, men kan vi inte iallafall vara överens om att:
Barn + Vapen * (Våldsamma spel där man använder vapen) = En jäkligt dålig ekvation?

Läste det med och nej håller inte med. Tycker inte en 8 åring ska ens ha tillgång till en pistol. Spelet kunde lika gärna varit en våldsam film istället. Inga bra argument här inte


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Så en nyhet, men ingen länk till vart man kan läsa slutet?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Så en nyhet, men ingen länk till vart man kan läsa slutet?

Läs innehållet. F.ö. finns det google, och diverse forum som tar upp diskussionen.

Medlem
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av Annanaz:

Så en nyhet, men ingen länk till vart man kan läsa slutet?

Läs innehållet. F.ö. finns det google, och diverse forum som tar upp diskussionen.

Självklart kan man googla, men känns ju onödigt att posta en nyhet, och bara skriva att det är en nyhet, utan att på något sätt, vissa nyheten.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Ender:

Hmm, läste just om en 8-åring som spelat GTA4 straxt innan han går in och skjuter sin 87-åriga vårdnadshavare i bakhuvudet. Man får ju tycka vad man vill om tv-spels våld och påverkan, men kan vi inte iallafall vara överens om att:
Barn + Vapen * (Våldsamma spel där man använder vapen) = En jäkligt dålig ekvation?

Tror inte spelet direkt påverkade det hela. Det var ett barn från en splittrad familj. Att peka finger på spelet passar media/advokater utmärkt.
Tror du det hade fått samma uppmärksamhet om han spelat sett på ishockey strax innan?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

ELF
Medlem
Skrivet av XxshadowxX:

Okej dags att stänga av internett, låsa alla dörrar och fönster och gömma sig under sängen till gta v har kommit!

Skrivet av stormense:

En annan får ju vänta tills pc versionen kommer ut nu när det nästan är säkert att de hoppar nya konsolerna. Om inte PC versionen kommer får man uppleva spelet på Tuben lågupplöst.

Ja vissa av oss får ju låsa in sig i en bunker under troligtvis ett halvår utan internetuppkoppling efter den 17 september för att inte få något avslöjat.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Ender:

Hmm, läste just om en 8-åring som spelat GTA4 straxt innan han går in och skjuter sin 87-åriga vårdnadshavare i bakhuvudet. Man får ju tycka vad man vill om tv-spels våld och påverkan, men kan vi inte iallafall vara överens om att:
Barn + Vapen * (Våldsamma spel där man använder vapen) = En jäkligt dålig ekvation?

Läste det med och nej håller inte med. Tycker inte en 8 åring ska ens ha tillgång till en pistol. Spelet kunde lika gärna varit en våldsam film istället. Inga bra argument här inte

Så klart dom inte ska, det var lite av poängen. En våldsam film hade resulterat i samma inlägg från mig, och då anser jag personligen att ett spel berör och involverar åskådaren så otroligt mycket mer än vad en film gör.

Skrivet av Ankh:

Tror inte spelet direkt påverkade det hela. Det var ett barn från en splittrad familj. Att peka finger på spelet passar media/advokater utmärkt.
Tror du det hade fått samma uppmärksamhet om han spelat sett på ishockey strax innan?

För 8-åringar går ofta runt i tankar att skjuta folk, utan någon som helst yttre påverkan. Nu kan man ju alltid läsa sådana nyheter mellan raderna, men ifall det stämmer att grabben först sitter och spelar ett spel där man går runt och skjuter folk, för att sedan skjuta folk, så ser jag ändå ett liiiitet sammanband.
Den som inte tror att ett barn är formbart av sin omgivning kanske skulle ge grundskolan en ny chans. Säger inte att spelet gjorde honom till en mördare (tänkte inte ens göra någon "debatt" av just det, men jag tror helt klart att han kan ha påverkats av det. Jag ville mest poängtera att :
1. Barn ska inte spela sådana spel, det finns en rekommenderad åldersgräns av en anledning.
2. Barn ska inte ha tillgång till vapen.

Kan även tillägga en tredje punkt också, bara för sakens skull, nu när folk börjar gapa om det:
3. Våldsamma spel borde ha åldersgränser.

Och jo, att en 8-åring går och skjuter ihjäl någon hade antagligen resulterat i en nyhet hur som helst, men du hade antagligen inte läst något om den på FZ.

Länkar: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17346785.ab
http://theadvocate.com/home/6860976-125/investigators-say-sho...
http://www.kplctv.com/story/23242078/investigators-believe-8-...

Medlem
Medlem

Om det är ute till PS3 nu, så kommer det till X360 om drygt en vecka förmodligen PNET!, Precis som med Flashback

Grafikfejs
Paradox Interactive

signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Ender:

Hmm, läste just om en 8-åring som spelat GTA4 straxt innan han går in och skjuter sin 87-åriga vårdnadshavare i bakhuvudet. Man får ju tycka vad man vill om tv-spels våld och påverkan, men kan vi inte iallafall vara överens om att:
Barn + Vapen * (Våldsamma spel där man använder vapen) = En jäkligt dålig ekvation?

Läste det med och nej håller inte med. Tycker inte en 8 åring ska ens ha tillgång till en pistol. Spelet kunde lika gärna varit en våldsam film istället. Inga bra argument här inte

Så klart dom inte ska, det var lite av poängen. En våldsam film hade resulterat i samma inlägg från mig, och då anser jag personligen att ett spel berör och involverar åskådaren så otroligt mycket mer än vad en film gör.

Skrivet av Ankh:

Tror inte spelet direkt påverkade det hela. Det var ett barn från en splittrad familj. Att peka finger på spelet passar media/advokater utmärkt.
Tror du det hade fått samma uppmärksamhet om han spelat sett på ishockey strax innan?

För 8-åringar går ofta runt i tankar att skjuta folk, utan någon som helst yttre påverkan. Nu kan man ju alltid läsa sådana nyheter mellan raderna, men ifall det stämmer att grabben först sitter och spelar ett spel där man går runt och skjuter folk, för att sedan skjuta folk, så ser jag ändå ett liiiitet sammanband.
Den som inte tror att ett barn är formbart av sin omgivning kanske skulle ge grundskolan en ny chans. Säger inte att spelet gjorde honom till en mördare (tänkte inte ens göra någon "debatt" av just det, men jag tror helt klart att han kan ha påverkats av det. Jag ville mest poängtera att :
1. Barn ska inte spela sådana spel, det finns en rekommenderad åldersgräns av en anledning.
2. Barn ska inte ha tillgång till vapen.

Kan även tillägga en tredje punkt också, bara för sakens skull, nu när folk börjar gapa om det:
3. Våldsamma spel borde ha åldersgränser.

Och jo, att en 8-åring går och skjuter ihjäl någon hade antagligen resulterat i en nyhet hur som helst, men du hade antagligen inte läst något om den på FZ.

Länkar: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17346785.ab
http://theadvocate.com/home/6860976-125/investigators-say-sho...
http://www.kplctv.com/story/23242078/investigators-believe-8-...

Klart det finns ett samband, en blank unge måste ju få information om vapen från nånstans. Men det spelar ingen roll om källan är från ett spel eller en film, sålänge informationen når ungen på något sätt. Nu är det mååånga fel på den incidenten som gör att spelet i sig är den minst ansvarig. Den artikeln faller direkt enligt mig "GTA 4 FICK EN 8 ÅRING DÖDA 87 ÅRING" Typiskt aftonbladet.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Kom igen för fan länka ni som sitter på slutet.

12
Skriv svar