Dragon Age: Inquisition

Medlem

Verkar riktigt lovande, var inte riktigt förtjust i tvåans gameplay men spelade igenom det två gånger ändå

Trist att det inte är beräknat förrän till nästa höst, men lika bra att de lägger ner tillräckligt med tid för finputsning så det lönar sig att göra multipla genomspelningar.

Medlem

Det här är ett spel jag kommer att nog skippa och om jag väljer att lira det kommer jag att ladda hem det, inte värt att köpa imo....Bra skrivet förhandsnitt!

En annan sak jag märkt när jag läser det här är att det känns som de försöker skapa ettans spel bara med snyggare grafik och det nya stridssystemet. Det som gör det lite surt för mig är att man inte fick spela samma char från ettans spel ända in i 3:ans spel, utan de bara suddaded ut honom...man vill känna mer för sin char som man gjorde i Mass Effect, men när de byter chars hela tiden är det svårt att fastna för dem, tex i mitt fall kännde jag ingenting för karaktären i 2an. Jag vet att din char kan dö i ettans spel vilket kan göra det svårt att kanske föra över han till de andra spelen men det finns massor av oss som inte döda av han.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Tobbeman22:
Skrivet av Xepheros:

Hur kommer det sig att ni är så skeptiska? BioWare har inte gjort ett enda dåligt spel på väldigt väldigt länge, med DA2 som enda undantaget. Mass Effect 3 fick en hel del rättfärdigad kritik, men har ni glömt att hela spelet förrutom den sista kvarten var ett mästerverk, likaså Dragon Age Origins och resterande Mass Effect spel? Jag menar, tror ni på fullaste allvar att det finns en enda chans i helvetet att BioWare inte lärt sig av sina misstag?

Du är medveten om att de flesta sa samma sak innan dragon age 2 samt the old republic, va? Att vara lite kritisk inför ett nytt spel är sällan dåligt, det värsta som kan hända är att man har rätt det bästa att man blir positivt överraskad

Det är lätt att lova saker, svårare att infria löfterna.
Ingen idé att bli exalkterad nu, vi vet knappt något och har sett väldigt lite. Så jävla lätt ska det inte vara att falla för hypen...

När Fade nämns och ska vara en större del av 3:an så blir man oroad, Fade var då inget roligt äventyr i Orgins. Samt de där fade tear sakerna låter som Oblivion gates..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Vilken fantastiskt objektiv förhandstitt.

MT
Medlem

efter DA2 kommer jag inte ta i detta med lyftkran.

Medlem
Skrivet av Tobbeman22:
Skrivet av Xepheros:

Hur kommer det sig att ni är så skeptiska? BioWare har inte gjort ett enda dåligt spel på väldigt väldigt länge, med DA2 som enda undantaget. Mass Effect 3 fick en hel del rättfärdigad kritik, men har ni glömt att hela spelet förrutom den sista kvarten var ett mästerverk, likaså Dragon Age Origins och resterande Mass Effect spel? Jag menar, tror ni på fullaste allvar att det finns en enda chans i helvetet att BioWare inte lärt sig av sina misstag?

Du är medveten om att de flesta sa samma sak innan dragon age 2 samt the old republic, va? Att vara lite kritisk inför ett nytt spel är sällan dåligt, det värsta som kan hända är att man har rätt det bästa att man blir positivt överraskad

Varför du nämner The Old Republic förstår jag inte, då anledningen till varför det misslyckades icke är jämförbart med anledningen till varför DA2 blev misslyckat. Hade The Old Republic varit ett single-player spel så hade det varit ett av deras bästa någonsin, för story-innehållet var extremt högkvalitativt. Det var MMO-biten som BioWare misslyckades på, framför allt att säga till så att där fanns tillräckligt med content i högsta leveln, och trycka ut nytt snabbt nog.

Självklart är det bra att vara skeptisk, men det finns ju olika grader även där. Tycker många i den här tråden verkar orimligt skeptiska, precis som om det skulle finnas en chans i helvetet att detta spelet gör om samma misstag som tex DA2 gjorde.

Medlem
Skrivet av MT:

efter DA2 kommer jag inte ta i detta med lyftkran.

Det känns ju konstruktivt.

Medlem

Ser bra ut, hoppas det tar det bra från DA2 (det mesta alltså) med en liten krydda av DA1 (helst ingenting, men lite för retro´s skull). Kan nog bli bra, synd att det kommer till PC, förstör en del tycker jag med optimeringar osv.

Inaktiv
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Tobbeman22:
Skrivet av Xepheros:

Hur kommer det sig att ni är så skeptiska? BioWare har inte gjort ett enda dåligt spel på väldigt väldigt länge, med DA2 som enda undantaget. Mass Effect 3 fick en hel del rättfärdigad kritik, men har ni glömt att hela spelet förrutom den sista kvarten var ett mästerverk, likaså Dragon Age Origins och resterande Mass Effect spel? Jag menar, tror ni på fullaste allvar att det finns en enda chans i helvetet att BioWare inte lärt sig av sina misstag?

Du är medveten om att de flesta sa samma sak innan dragon age 2 samt the old republic, va? Att vara lite kritisk inför ett nytt spel är sällan dåligt, det värsta som kan hända är att man har rätt det bästa att man blir positivt överraskad

Varför du nämner The Old Republic förstår jag inte, då anledningen till varför det misslyckades icke är jämförbart med anledningen till varför DA2 blev misslyckat. Hade The Old Republic varit ett single-player spel så hade det varit ett av deras bästa någonsin, för story-innehållet var extremt högkvalitativt. Det var MMO-biten som BioWare misslyckades på, framför allt att säga till så att där fanns tillräckligt med content i högsta leveln, och trycka ut nytt snabbt nog.

Självklart är det bra att vara skeptisk, men det finns ju olika grader även där. Tycker många i den här tråden verkar orimligt skeptiska, precis som om det skulle finnas en chans i helvetet att detta spelet gör om samma misstag som tex DA2 gjorde.

Han menade nog inte mmot utan rpgt Star Wars: Knights of the Old Republic.

Inaktiv

Jag hoppas att det här blir vad Dragon Age II skulle ha blivit, en sjukt bra uppföljare till Dragon Age Origins. Ser otroligt mycket fram mot Dragon Age Inqusistion.

Tack för en trevlig text som fick mig att börja längta efter mer:)

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Tobbeman22:
Skrivet av Xepheros:

Hur kommer det sig att ni är så skeptiska? BioWare har inte gjort ett enda dåligt spel på väldigt väldigt länge, med DA2 som enda undantaget. Mass Effect 3 fick en hel del rättfärdigad kritik, men har ni glömt att hela spelet förrutom den sista kvarten var ett mästerverk, likaså Dragon Age Origins och resterande Mass Effect spel? Jag menar, tror ni på fullaste allvar att det finns en enda chans i helvetet att BioWare inte lärt sig av sina misstag?

Du är medveten om att de flesta sa samma sak innan dragon age 2 samt the old republic, va? Att vara lite kritisk inför ett nytt spel är sällan dåligt, det värsta som kan hända är att man har rätt det bästa att man blir positivt överraskad

Varför du nämner The Old Republic förstår jag inte, då anledningen till varför det misslyckades icke är jämförbart med anledningen till varför DA2 blev misslyckat. Hade The Old Republic varit ett single-player spel så hade det varit ett av deras bästa någonsin, för story-innehållet var extremt högkvalitativt. Det var MMO-biten som BioWare misslyckades på, framför allt att säga till så att där fanns tillräckligt med content i högsta leveln, och trycka ut nytt snabbt nog.

Självklart är det bra att vara skeptisk, men det finns ju olika grader även där. Tycker många i den här tråden verkar orimligt skeptiska, precis som om det skulle finnas en chans i helvetet att detta spelet gör om samma misstag som tex DA2 gjorde.

Han menade nog inte mmot utan rpgt Star Wars: Knights of the Old Republic.

Menade mmoet, har själv inte spelat men vet spelet i fråga har gjort väldigt liten framgång allra minst ekonomiskt

Medlem
Skrivet av k3m:

det verkar ju som att bioware fattat att da2 är skit och går mer mot ettan som är ett riktigt toppspel. men det blir knappast ett förköp från bioware. deras storhetstid har nog varit och farit.

Likt alla andra f.d bra utvecklare som tyvärr sålde sina själar till EA


signatur

Game long and prosper

Medlem

DA origins var ett asbra spel.. men DA2 va så uselt att dom borde dela ut detta nya som kompensation till folk som skickar in sin DA2 box...


signatur

spriten räddade mig från sporten

k3m
Medlem
Skrivet av blohm:

Ser bra ut, hoppas det tar det bra från DA2 (det mesta alltså) med en liten krydda av DA1 (helst ingenting, men lite för retro´s skull). Kan nog bli bra, synd att det kommer till PC, förstör en del tycker jag med optimeringar osv.

muckar du gräl?

Medlem

Måste man ha spelat DA2 för att fatta storyn i det nya spelet?

Jag pallade inte DA2. Besvikelsen rev sönder mig.

Skrivet av rickuz:

Måste man ha spelat DA2 för att fatta storyn i det nya spelet?

Jag pallade inte DA2. Besvikelsen rev sönder mig.

Om du inte spelat de tidigare spelen:
Det kommer vara ett formulär i början av spelet där du får svara på frågor om händelser från de två tidigare delarna och valen du gjorde,

Sen kommer gamla sparade filer gå att importera. Genom dessa två olika sätt så kommer spelet att forma sig annorlunda i vissa frågor.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av rickuz:

Måste man ha spelat DA2 för att fatta storyn i det nya spelet?

Jag pallade inte DA2. Besvikelsen rev sönder mig.

Samma här. Dragon Age Keep verkar vara något för oss.

Pansarknekt

Kommer vara nerfilat som allt annat massproducerat idag.Du ska kunna både vara action king och taktiker? Men vad ska man med till taktik då? Nja nu trollar jag lite, men trots detta är Bioware kommer jag vara på min vakt, företaget leds ju inte längre av grundarna och DA2 o vissa aspekter av ME3 pekade på fel håll om man gillar riktiga RPG.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv
Medlem

Take my money?


signatur

Niet.

12
Skriv svar