Valve presenterar: Steam Controller!

Medlem

Ser ut som om knapparna är lite för långt ifrån varandra. Inte så hemskt ergonomiskt.

Medlem

"Jag vet, vi hade alla hoppats på det där spelet vi inte nämner vid namn, men det verkar ändå som om Valve kan vara någonting på spåren."

Men de nämner ju faktiskt spelet!! Det står ju på hemsida: Euro Truck Simulator 2! Och det ska fungera till den här nya grunkan. Undrar om den är kompatibel med E4 eller om den endast fungerar på E6.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av MadHatter:

Varför uppfinna ett fyrkantigt hjul när ett runt fungerar bäst?
Varför uppfinna en handkontroll när mus+tangentbord fungerar bäst?

Därför att de vill att man ska game:a steamspel i vardagsrummet framför TV:n också

Det kan man redan.
Behövs ingen Steam machine steamos eller en handkontroll som liknar darth vader för det.
Denna okunskap alltså.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Varför inte, säger jag. Älskar att spela handkontroll och tackar inte nej till en som funkar till "allt".

Den fungerar till det mesta, men den har väl inget gyro eller liknande så det blir svårt att lägga in rörelsestyrning till den. Inte riktigt så mångsidig trots allt.

Valve gör något nytt, och det är coolt. Undrar om den kommer att fungera med FPS så fint som Valve säger. Isåfall lär vi kanske få se liknande grunkor till konsolerna, FPS är ju väldigt stort även till konsoler numera. Och har så varit i över fem år.

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av MadHatter:

Varför uppfinna ett fyrkantigt hjul när ett runt fungerar bäst?
Varför uppfinna en handkontroll när mus+tangentbord fungerar bäst?

Därför att de vill att man ska game:a steamspel i vardagsrummet framför TV:n också

Det kan man redan.
Behövs ingen Steam machine steamos eller en handkontroll som liknar darth vader för det.
Denna okunskap alltså.

Men är det bekvämt? Hur ska du spela utan handkontroll i vardagsrummet? Med tangentbord och mus? Det vill inte jag i allafall, det hade inte varit praktiskt för fem öre...

Medlem

titta genomgången utav kontrollen ni som undrar om knappar och hur ergomisk kontrollen är.

Det ser faktist riktigt bra ut, och det är lite bizzart men denna kontrollen är mer innovativ än Xbox och ps kontrollen vilket skrämmer mig, skulle denna vara bättre än deras kontroller är det som slå dom på näsan igentligen.

då dom har inte ändrat mycket.

Plus dual shock sticks slits, detta slits inte alls på samma sätt och behåller sin friktion längre kan jag ju garantera och att du har så pass bra väl placerade kontroller och att du kan binda om.

Jag är iaf såld.

Medlem

Köp aktier i vaselin branchen!
Folk kommer att köpa glidmedel för att tillskansa sig en fördel när touchpads är det som gäller i multiplayer spel

(Kul anekdot: Spelade track & field med brorsan och polare varpå det hela urartade med nylonstrumpa på en tesked som "gnuggades" på handkontrollen för att få vansinniga rekord )

Seriöst, jag tror på den. Jag har ett skåp därhemma på cirka en kubikmeter som är nästan fyllt av gamla controllers, joysticks, möss, rattar, trackballs och allsköns PC perephenelia.

En bra mus och ett gediget keyboard är det man alltid återgår till.
MS Sidewinder dual-strike var kul, och en xbox controller är ju bra till plattformare och casual räser-spel.

Men denna kan nog vara en bra mitten lösning som funkar till allt. Med lite övning kan man nog bli rätt bra på spel ur de flesta genres, möjligen med undantag av extrema simulatorer förstås, typ Grand Prix legends och sådana rackebajsar-svåra spel.

Gabe och gossarna har tänkt till, och jag får säga att jag är förväntansfull!

Medlem

Jag ser vekligen fram emot att testa den här. Numera föredrar jag att spela allt med handkontroll när det är möjligt, förutom precisionskrävande FPS och strategispel.
Det är helt enkelt enklare att bekvämt sitta tillbakalutad med en kontroll i handen.

Men jag är lite tveksam till att det skulle kunna ersätta musen för ett riktigt twitchigt FPS eller RTS. Det ska iallafall bli kul att testa något nytt.

Medlem
Skrivet av MadHatter:

Varför uppfinna ett fyrkantigt hjul när ett runt fungerar bäst?
Varför uppfinna en handkontroll när mus+tangentbord fungerar bäst?

För att alla tycker olika.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Men fukk, jag som nyss köpt massa 360 kontroller till bigpicture :@


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Och jag som trodde att Valve tänkte utanonssera att de verkligen kan räkna till 3

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Men fukk, jag som nyss köpt massa 360 kontroller till bigpicture :@

Du kan vara lugn du kan slita den i ett år till innan den valves kontroll säljs.

Medlem

Ja det var då den mest vågade moderna designen av en handkontroller jag skådat. Nyfiken att prova blir man!

Medlem
Medlem
Skrivet av Jozo:

Intressant. Det lär bli ett köp för mig då en del spel är skönare att lira med handkontroll, och enligt mig så är Xbox-kontrollen riktigt obekväm.

Jag har gått i tanken att köpa en handkontroll för ett antal spel jag impulsköpt och som spelas bäst med handkontroll.
Problemet är att xbox360-kontrollen verkar vara någon form av allsmäktig sanning bland handkontroller vilket jag inte kan förstå.
Jag har svårt att tro att en 7 år gammal handkontroll skulle vara den ultimata och jag har själv svårt att hitta vad som är rakt upp på den för det är ju inte rakt upp utan lite snett rakt upp i fas med stödet.

Har googlat många gånger efter test och jämförelser men dom är inte lätta att hitta alls.

Jag säger absolut inte att detta är nån livräddare, om någon har tips på tester eller har erfarenhet av bra kontrollers så skriv gärna ett inlägg till mig

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av MadHatter:

Varför uppfinna ett fyrkantigt hjul när ett runt fungerar bäst?
Varför uppfinna en handkontroll när mus+tangentbord fungerar bäst?

Därför att de vill att man ska game:a steamspel i vardagsrummet framför TV:n också

Det kan man redan.
Behövs ingen Steam machine steamos eller en handkontroll som liknar darth vader för det.
Denna okunskap alltså.

Men är det bekvämt? Hur ska du spela utan handkontroll i vardagsrummet? Med tangentbord och mus? Det vill inte jag i allafall, det hade inte varit praktiskt för fem öre...

Min pc står bredvid tvn och det spelas med både t bord mus eller xbox kontroll så Steambox behövs inte här iaf,
så det är bara handkontrollen som man är nyfiken på fast den måste vara svinbra för man trivs verkligen med xbox kontrollen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Är bara skeptiskt med knapp-layouten, i övrigt tror jag det här är något stort

Medlem

det valve gör är kvalitet så denna kommer äga!
konstigt att ingen gjort denna typen innan? kanske dom har men inte hört om denna sorten innan iaf

Avstängd

Jag kommer definitivt införskaffa mig en steambox, just för att jag har börjat lira mer och mer i vardagsrummet och orkar inte spela seriöst något mer.
Jag har höga förhoppningar om detta

Medlem

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.................... inget jag någonsin kommer använda tyvärr.... ge mig ett fett spel istället plzzzz

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av MadHatter:

Varför uppfinna ett fyrkantigt hjul när ett runt fungerar bäst?
Varför uppfinna en handkontroll när mus+tangentbord fungerar bäst?

Därför att de vill att man ska game:a steamspel i vardagsrummet framför TV:n också

Det kan man redan.
Behövs ingen Steam machine steamos eller en handkontroll som liknar darth vader för det.
Denna okunskap alltså.

Men är det bekvämt? Hur ska du spela utan handkontroll i vardagsrummet? Med tangentbord och mus? Det vill inte jag i allafall, det hade inte varit praktiskt för fem öre...

Väldigt märklig inställning och åsikt.

Jag sitter säkert i snitt 2-3timmar om dagen med min laptop kopplad till min projektor och spelar och surfar med trådlös tantgentbord och i många fall är det skönare i soffan med den setupen än vid speldatorn vid skrivbordet.

Inget för precessions spel men fungerar bra och aldrig förstått annan åsikt.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av MadHatter:

Varför uppfinna ett fyrkantigt hjul när ett runt fungerar bäst?
Varför uppfinna en handkontroll när mus+tangentbord fungerar bäst?

Därför att de vill att man ska game:a steamspel i vardagsrummet framför TV:n också

Det kan man redan.
Behövs ingen Steam machine steamos eller en handkontroll som liknar darth vader för det.
Denna okunskap alltså.

Men är det bekvämt? Hur ska du spela utan handkontroll i vardagsrummet? Med tangentbord och mus? Det vill inte jag i allafall, det hade inte varit praktiskt för fem öre...

Jag har en razer orbweaver och en extra razer naga när jag spelar i skinnfåtöljen.
Rätt så bekvämt men inte riktigt för musarmen. Då skulle jag behöva bygga ett armstöd för att bättre vila armen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av MadHatter:

Varför uppfinna ett fyrkantigt hjul när ett runt fungerar bäst?
Varför uppfinna en handkontroll när mus+tangentbord fungerar bäst?

Därför att de vill att man ska game:a steamspel i vardagsrummet framför TV:n också

Det kan man redan.
Behövs ingen Steam machine steamos eller en handkontroll som liknar darth vader för det.
Denna okunskap alltså.

Men är det bekvämt? Hur ska du spela utan handkontroll i vardagsrummet? Med tangentbord och mus? Det vill inte jag i allafall, det hade inte varit praktiskt för fem öre...

Väldigt märklig inställning och åsikt.

Jag sitter säkert i snitt 2-3timmar om dagen med min laptop kopplad till min projektor och spelar och surfar med trådlös tantgentbord och i många fall är det skönare i soffan med den setupen än vid speldatorn vid skrivbordet.

Inget för precessions spel men fungerar bra och aldrig förstått annan åsikt.

Då har du grejorna på soffbordet? Alltså behöver du sätta dig framåtlutad för att kunna styra musen eller skriva om jag förstått det rätt? Det är inte optimalt enligt mig.

Kommer det inte kännas som att styra på en smartphone?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Kommer det inte kännas som att styra på en smartphone?

För tidigt att spekulera. Det kan vara riktigt bra och det kan vara helt värdelöst.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Kommer det inte kännas som att styra på en smartphone?

3... Angy-Birds 3.


signatur
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Men fukk, jag som nyss köpt massa 360 kontroller till bigpicture :@

Massa? Inte bara 1-2st?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hmm...måste nog känna på den. Spontant så känns det aningens tveksamt hur intuitiv den kan vara att spela med. Skulle säga att det hänger på hur materialet är osv. Känslan i att flytta runt på en fysisk, analog styrspak torde ju (som sagt, rent spontant) vara mer bekvämt och naturligt efter alla år med joysticks. Men Valve är ju inte direkt kända för att göra grejer sådär lite halvdant hehe.


signatur
Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Kommer det inte kännas som att styra på en smartphone?

Nej, det är närmare en styrplatta på en bärbar, men med mycket högre upplösning och feedback via haptics tekniken.

För t.ex. ett fps spel så är siktandet bättre än en analog gamepad. Men rörelsen sämre, då styra karaktär med en sticka är väldigt naturligt.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av MadHatter:

Varför uppfinna ett fyrkantigt hjul när ett runt fungerar bäst?
Varför uppfinna en handkontroll när mus+tangentbord fungerar bäst?

Därför att de vill att man ska game:a steamspel i vardagsrummet framför TV:n också

Det kan man redan.
Behövs ingen Steam machine steamos eller en handkontroll som liknar darth vader för det.
Denna okunskap alltså.

Men är det bekvämt? Hur ska du spela utan handkontroll i vardagsrummet? Med tangentbord och mus? Det vill inte jag i allafall, det hade inte varit praktiskt för fem öre...

Väldigt märklig inställning och åsikt.

Jag sitter säkert i snitt 2-3timmar om dagen med min laptop kopplad till min projektor och spelar och surfar med trådlös tantgentbord och i många fall är det skönare i soffan med den setupen än vid speldatorn vid skrivbordet.

Inget för precessions spel men fungerar bra och aldrig förstått annan åsikt.

Då har du grejorna på soffbordet? Alltså behöver du sätta dig framåtlutad för att kunna styra musen eller skriva om jag förstått det rätt? Det är inte optimalt enligt mig.

Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av MadHatter:

Varför uppfinna ett fyrkantigt hjul när ett runt fungerar bäst?
Varför uppfinna en handkontroll när mus+tangentbord fungerar bäst?

Därför att de vill att man ska game:a steamspel i vardagsrummet framför TV:n också

Det kan man redan.
Behövs ingen Steam machine steamos eller en handkontroll som liknar darth vader för det.
Denna okunskap alltså.

Men är det bekvämt? Hur ska du spela utan handkontroll i vardagsrummet? Med tangentbord och mus? Det vill inte jag i allafall, det hade inte varit praktiskt för fem öre...

Väldigt märklig inställning och åsikt.

Jag sitter säkert i snitt 2-3timmar om dagen med min laptop kopplad till min projektor och spelar och surfar med trådlös tantgentbord och i många fall är det skönare i soffan med den setupen än vid speldatorn vid skrivbordet.

Inget för precessions spel men fungerar bra och aldrig förstått annan åsikt.

Då har du grejorna på soffbordet? Alltså behöver du sätta dig framåtlutad för att kunna styra musen eller skriva om jag förstått det rätt? Det är inte optimalt enligt mig.

Nej sitter med Tbordet i knäet och musen på sidan om mig på min divan soffa. Fungerar perfekt. Men kanske bara jag då så många verkar ha samma problem med den setupen så inget speciellt.

Skriv svar