War dör ut? HA!

Medlem

Ska du köra Warhammer parallellt med LotRO V1c?


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Saknar pengar till det.. Kör nog 2 månader lotro, får se efter det.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Precis som i en finanskris behöver inte en liten uppgång betyda att krisen är över garanterar dig att då folks gamecards går ut så slutar många återigen. Nästa år kommer det mycket bra online spel såsom Mortal online, APB, Knight of the old republic online och självklart wow expansionen cataclysm och AoC expansionen rise of the godslayer. War måste öka tempot för att överleva nästa år imo.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tror tyvärr inte Warhammer överlever. Men jag hoppas att min känsla är fel.

Mortal Online skall bli intressant.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Om jag ska spå lite så tror jag att AoC och WAR tappar spelare till Lotro och Mortal online, att cataclysm blir en flopp och att sw:tor blir mycket nyskapande. Om WAR läggs ner borde turbine fiska lite folk för att utveckla lotros pvp, det skulle bli underbart.

APB och Secret world vet jag inte mycket alls om.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tycker mest det är synd att war dör ut (sakta?) finns verkligen inget annat spel som tilltalar mig längre, eller som får mig att se fram emot det faktiskt.

Nåja får se om jag kan öka på mitt 1-2 timmar/veckan spelande, efter 80 och full warlord dog spelet lite för mig måste erkännas.

Medlem

Det ryktas om en expansion, kommer inte den tror jag tyvärr att spelet stängs på sw:tors release. Vi får hoppas att så inte sker!

PS. Sikta på full sovereign/tyrant samt epic vapnet från colossus, då ska du nog ha att göra ett tag framöver. DS


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Sålänge stage två är så buggat som det varigt sålänge för destro så är inte sov settet värt att lägga tid på, samt det är lurigt med setbonusen så hade inte vunnit någonting förrän 5-6 bitar som shaman, om ens då.

Pve'a ett set, möjligt, men då spricker hela war i min mening, tycker inte om att boka in X dagar i Y timmar varje vecka - då kan jag lika bra återuppliva wow igen

Vill spela för att ha kul, det gick bra ett tag, men när alla morötter försvinner (i princip) många andra svenskar slutade efter 80 så tröttnade jag.

Nåja kommer köra lite då och då, men börjar bli frustrerad man tappar ganska mycket tempo i att spela webspel under en månads tid faktiskt, samt standarden på de jag spelat med gått ner.

Får se hur jag gör, kommer förhopningsvis snart ha några heldagar över i mellandagarna så man kan sätta sig ner ordentligt - och att nästa patchrunda med citys blir bättre med lite pvp inslag efter första rundan i stan

Medlem

Får hoppas på det bästa!

Min bror undrar om du kan sponsra honom med lite gear osv. Han är en R30 Blorc vid namn Gograk.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

annars kan man ju rolla en ny gubbe ankan


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Maybe LannY nu när jag fått dig att köra det i några månader så varför inte Får se hur det blir efter frosseriveckan, bör väll inte orka mer än starta upp datorn nu ett tag

Inaktiv

Jag har också blivit lite sugen på att komma tillbaka, jag spelade en shaman men det blev outhärdligt segt att levla upp eftersom jag till största del var tvungen att soloa.

Jag är lite sugen på order nu men har svårt att bestämma mig för en class, det lutar åt slayer (grundat på hur lätt mina polare som spelade melee dps levlade jämfört med mig) men det är kul att hela i pvp...

Medlem

Narve jag vet inte när du slutade, men shamanen är faktiskt väldigt bra soloklass sen... någongång. Man har ökat DPSen väldigt mycket - så solo pvegrind är den väldigt bra på.

Sen har du en ok guild så bör det inte vara så svårt att hitta någon som kan boosta dig till 40 och köra pq'n. Det är lättare att lvl idag än förr rent generelt

Medlem

Kul att se att du fortfarande hänger kvar i Warhammer Jonas. Känns som det inte är så många kvar nu som var med från början. Mythic borde sponsra dig


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Det gjorde de ju redan i feb, fick ett gratis collecters edition skickat till mig gratis

Men i grund och botten är det ett bra spel. Men det kommer dö ut om de inte försöker ordna de fundamentala problemen - lägga till en trejde fraktion, och tänka om i hur endgame borde fungera.

Egentligen en expantion som gör warhammer till ett nytt daoc. Större och mer utspridda världar där man inte ska fokusera allt till små keeps, där alltid den störste och starkaste kan bli svagast.

Men men, januari kan det komma ny info såg det ut som.

Medlem

Låt oss hålla tummarna. Warhammer ligger varmt om mitt hjärta. Och skulle du höra några spännande rykten så tipsa gärna oss på vår blogg.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag kan säga att jag prova Aion och det var det löjligaste spel jag spelat, nej tacka vet jag WAR, har precis aktiverat det igen, det är utan tvekan det bästa MMORPG ute just nu, men alla wow nördar fattar ju inte det, prova free trial, ge det en månad och sen är du fast när du fattat hur mycket bättre PVPn är i detta underbara spel.. 139 kr i månaden för att lira detta underbara spel är ett väldigt rimligt, folk måste förstå att det är dags att lämna grindfesten i WOW och gå över till WAR,

GOA har ju trotsallt gjort de bästa PVP mmorpg spelen nånsin fan jag minns de gamla dagarna man lirade Dark Age Of Camelot, aldrig haft så skoj..

Synd att jag la av med min Marauder på Karak-Norn vid endast lvl 29..


signatur

"Da Funk Back To Da Punk"

Medlem

Mitt account gick ut för några dagar sen, får se om jag aktiverar det igen. Skulle vilja veta lite hur det ser ut ingame på azgal, mycket folk? aktivt rvr?

Medlem
Skrivet av godsaveme:

GOA har ju trotsallt gjort de bästa PVP mmorpg spelen nånsin fan jag minns de gamla dagarna man lirade Dark Age Of Camelot, aldrig haft så skoj..

umm du menar nog Mythic?

jag skulle vilja se nytt innehåll i rvr för jag är less på samma visa nuförtiden.
dom får gärna göra det segare att komma till endgame för jag ser det hända allt för ofta

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Mitt account gick ut för några dagar sen, får se om jag aktiverar det igen. Skulle vilja veta lite hur det ser ut ingame på azgal, mycket folk? aktivt rvr?

har inte varit inne ofta men order guilden Pax Mortis från Eltharion har dödat TcharZanek 3ggr (eller mer) så order är mycket starkare nu.

Medlem
Skrivet av godsaveme:

Jag kan säga att jag prova Aion och det var det löjligaste spel jag spelat, nej tacka vet jag WAR, har precis aktiverat det igen, det är utan tvekan det bästa MMORPG ute just nu, men alla wow nördar fattar ju inte det, prova free trial, ge det en månad och sen är du fast när du fattat hur mycket bättre PVPn är i detta underbara spel.. 139 kr i månaden för att lira detta underbara spel är ett väldigt rimligt, folk måste förstå att det är dags att lämna grindfesten i WOW och gå över till WAR,

GOA har ju trotsallt gjort de bästa PVP mmorpg spelen nånsin fan jag minns de gamla dagarna man lirade Dark Age Of Camelot, aldrig haft så skoj..

Synd att jag la av med min Marauder på Karak-Norn vid endast lvl 29..

Kul att se att du gillar Warhammer och jag vill inte på något sätt ta bort glädjen. Problemet med Warhammer är inte resan till level 40, utan själva end gamet som är enormt enformigt och repetivt.

Jag har varit en stor entusiast av spelet och hängde i ända sedan OB, men slutade för ett par månader sedan just pga enformigheten. Nytt innehåll är viktigt. Det går inte att ha samma innehåll konstant, när andra MMOs har som norm att komma med 1-2 stora uppdateringar varje år.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Felet är väll egentligen att det på tok förofta är citysieges dvs pve farm. Ingen bryr sig om att försvara, utan står och afk'ar för att få gratis renownranks.

Men ska bli intressant att prova ett nytt spel ett tag, även om jag ärligt talat nästan fattar noll av Mortal Online inu

Medlem

@Jonas
Har du börjat med betan i Mortal Online?

I så fall, maila mig gärna med synpunkter osv. Vi kommer snart att ha en intervju med Mortal Online, och alla frågeställningar emottages tacksamt, speciellt från de som har erfarenhet från betan och därmed kan ställa lite mer intrikata frågor.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Ja blir nog testa mortal online men la av med warhammer det händer noll där ingen improvement.
På den punkten ligger nog aoc bättre dom har gjort mycket förbättringar åt sitt spel.Jag förstår hur warhammer tänker dom ska suga ut alla pengar sen släcka spelet säkert bara 5 pers som jobbar i smyg på warhammer.När dom säger att det är 80

Inaktiv

Är "FarbrorMelker" välkommen tillbaks tror ni? :$

Inaktiv

YAY, håller på att patcha upp mig nu, ska sanrt återvända till kriget med FabboMelker
( MIn Ironbreaker )

Medlem

Välkommen tillbaka Herr Melker! Tyvärr spelar jag inte längre pga. LotRO men jag tittar in eventuellt in efter nästa stora patch.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Grävde fram några kronor och köpte 30 dagar WAR, blev helt enkelt för sugen på RvR för att låta bli..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Vi får köra lite imorn din filur
Sen måste jag säga att WAR har aldrig varit så aktivt sen jag började köra det förra våren.
Det är fullt med folk, massor med action, bra guilds och en skön stämning.
Och så ska vi inte glömma, en massa skoj.

Medlem

På både axgal o norn?:D

123
Skriv svar