Spelande bakom ökning av skabb?

Robot
Spelande bakom ökning av skabb?

Ungdomar som spelar tillsammans sprider den skabbiga sjukdomen, menar överläkare i Skövde.


Medlem
Spelande bakom ökning av skabb?

haha men vafan =D Känns som att man snart kommer bli kallad råtta för att man gillar spel....

Medlem

Go home Aftonbladet you're drunk.

Medlem

Äkta gamers har aldrig närkontakt med andra människor.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Äkta gamers har aldrig närkontakt med andra människor.

Haha! True!

Medlem

Bara för man är överläkare betyder det inte att man vet vad man pratar om.
Sen skulle jag säga att Metro vinklat det hela en bit

Medlem

Ja, vad har det här med själva spelen att göra? Lär ungarna ett och annat om hygien istället.

Medlem

Det här låter ju skitlöjligt.
Är det inte lika troligt att det kan spridas via, t.ex. Kort vid kortspelande? Brädspel, schack?

Medlem

"Det räcker med en fem minuters hud mot hud-kontakt för att skabb ska spridas."

Hur fan tror de att man spelar spel tillsammans???


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

"Skabb leder till kraftig klåda när små, spindellika kvalster gräver gångar under huden."

Medlem

signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Sen finns det ju en annan aktivitet folk tycker om som involverar ganska mycket kroppskontakt... kanske nästan lite mer än spelande, skulle jag påstå. Och som förhoppningsvis pågår längre än fem minuter.

Medlem
Skrivet av kallamamran:

"Det räcker med en fem minuters hud mot hud-kontakt för att skabb ska spridas."

Hur fan tror de att man spelar spel tillsammans???

Som twister kanske


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Eller kan det vara så att Värmlänningar inte tvättar händerna efter de varit på dass??

Medlem

så bio och alla andra närkontakt grejor går bra men att sitta någon timme brevid någon som har en dator eller läsplatta där.. ja då är det risk för skabb!

Medlem

Lägg ner med dom här satans bilderna nån jävla gång, snälla?

Medlem

Och bilkörning ger en ökad risk för alkoholism

Medlem

Känns som Lill-Marie söker sina 15 sekunder i rampjuset... Varför inte attackera dansbandskulturen istället? Mer närgånget och skabbigt blir det väl inte?

Medlem

Det beror mer på att folk reser mer nuförtiden och den ökande invandringen.

Medlem
Skrivet av Regaz:

Bara för man är överläkare betyder det inte att man vet vad man pratar om.

Som Överläkare är man är oändligt mycket trovärdigare än i princip alla andra utanför sjukvården med åsikter om hur sjukdomar fungerar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Eller kan det vara så att Värmlänningar inte tvättar händerna efter de varit på dass??

Rätt säker på att jag tvättar händerna.

Avstängd

Så dom är säker på att det är just mellan gamers bara för att det ökat med skabb? Well då bör dom gräva ner huvudet i sanden och skämmas, för jag tror det är skitsnack

Medlem

Nedra fjantigt!! Står de och pekar finger, när denna varning borde gälla alla(!!) som gör någon social aktivitet som har att göra med beröring; stoppa presserna, ingen får kramas i Hjärup i så fall sprider ni skabb!
Man vet väl att man har skabb? Då borde man väl se till att inte kela med sin nästa över sin surfplatta (eller helt vanliga bok)?!!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv

Vi är x antal miljarder människor på jorden,
och dom flesta tycker ju att sex är kul, borde då inte jorden vara knökfull av folk med skabb.
Man kan ju gärna inte få mer kroppskontakt genom att gänga.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Men snälla någon. Menar ni på fullaste allvar att en person inte ska kunna komma med en personlig teori bakom något helt orelaterat utan att man det ska komma kommentarer när man önskar livet ur denne? Seriöst?

Tråd rensad.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Äkta gamers har aldrig närkontakt med andra människor.

Hahaha, härlig kommentar samtidigt som jag känner mig mer ensam än någonsin.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Lägg ner med dom här satans bilderna nån jävla gång, snälla?

Jag röstar MOT. Många är klockrena

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Lägg ner med dom här satans bilderna nån jävla gång, snälla?

Vissa av dem är klockrena, men nu har det blivit lite av en inflation på sistone. Vi går ifrån det skrivna ordet och förmågan att författa vår ståndpunkt till att till illustrera den istället.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Värst vad alla klagar! Jag är övertygad om att många inte vet att skabb kan smitta när de sitter tätt intill varandra i exempelvis linne.
Det är väl inte så långsökt att det KAN bero på att surfplattor används allt mer ofta?

Medlem

Aftonbladet, Metro och en Ding Ding Värld är väl sveriges 3 mest seriösa tidningar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar