Star Wars: The Old Republic-expansion i december

Robot
Medlem
Star Wars: The Old Republic-expansion i december

Jag har en sådan kärleksfull/uttråkad relation med den här titeln. Spelade i flera månader och såg oändligt potential.

Det skulle glädja mig oerhört om Bioware kunde börja snacka om hur de ska hotta upp fysiken så man inte fastnar i varje sten, bli snabbare med att fixa buggar och hotta upp de stela skill/talent-träden som inte erbjuder mycket till variation. Min 9-knappars rotation känns också gammal och tråkig.

Då kan jag börja bli exalterad över ny content igen! Lite coola alien-raser t.ex.

Medlem

plsplsplspls star wars war thunder, jag skiter i om dom kopierar wt rakt av, det skulle vara så jävla coolt


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Gör ett ordentligt spel á la Tie-Fighter eller Alliance istället, lär väl knappast hända eftersom de spelen inte är spel som tilltalar den stora massan (såvida de inte "fördummar" spelen som de ju har en vana att göra).

Medlem

det är gratis också

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

plsplsplspls star wars war thunder, jag skiter i om dom kopierar wt rakt av, det skulle vara så jävla coolt

Rogue Squadron?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:
Skrivet av cute_ninja:

plsplsplspls star wars war thunder, jag skiter i om dom kopierar wt rakt av, det skulle vara så jävla coolt

Rogue Squadron?

Grymt spel, på den tiden släppte LucasArts sällan dåliga spel. The Golden Days of Gaming=).

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av yonaz:
Skrivet av cute_ninja:

plsplsplspls star wars war thunder, jag skiter i om dom kopierar wt rakt av, det skulle vara så jävla coolt

Rogue Squadron?

Grymt spel, på den tiden släppte LucasArts sällan dåliga spel. The Golden Days of Gaming=).

å bara 1-2 år efter rogue började dom spotta ur sig episode 1 spel till höger å vänster xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ja det gick tyvärr utför efter det, köpte Force Commander, snacka om besvikelse och just nu kan ja inte komma på ett spel jag varit mer missnöjd med att äga (förtutom kanske just Old Republic som jag fortfarande inte öppnat och som idag är värt nada tack vare att EA gjorde det till ett F2P men ett sådant misstag gör jag inte om igen, dum som jag var gjorde jag ett undtag mot att köpa fullpris spel från EA).

Medlem

Rymdstriderna tycker jag faktiskt var en av höjdpunkterna med SWToR, i övrigt framkallade det i slutändan samma tristess och äckelkänslor som många andra mmo´s.

Medlem

wow blir nästan sugen att börja igen.. och jag har inte rört ett mmo på ett år

Medlem

Vet inte om jag har tid för ett mmo, men jag skulle bli så jävla glad om det här kom till mac.

Medlem

Verkar bli så jävla nice!


signatur

I drank what?

Jag har testat X-antal timmar, men gav upp. Så roligt var det inte när det kom till kritan... (kraften).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har gett det några försök, men slutar alltid med att jag slutar spela som lvl 20-25.
Alltid frågat mig själv hur det kommer sig, jag tycker spelet är väldigt välgjort men det är ju någonstanns det brister för mig.

Efter tankar och funderingar sist jag sluta med det så konstatera jag att det var restriktionerna av vapen användning och mekaniken bakom dina val som karaktär.

Som Trooper (Commando) Så är du bunden till det där fula stora vapnet, du får inte ha rifles

Som Trooper (Vanguard) så får du ha Rifle men helt plötsligt är du en närstrids enhet och tappar all form av charm att ha en rifle.

Som Jedi Consular (Sage) så är du range om du vill va healer/dmg.. man kan glömma att slå folk med sin ljusabel, för det suger du tydligen på.

Dessa restriktioner var tillräckligt för mig att lämna spelet, låter smått men jag har alltid avskytt restriktionera i vapen.

Värt att notera att vapnen fortfarande går att använda av alla klasser, bara att beroende på klassificerng så kommer du antagligen dra ner din klass i skiten för att välja ett vapen han inte ska ha.

Medlem

Rymdstrider i star wars galaxies expansion var ju grymt kul. Möjligheten att ha ett stort skepp som krävde ett crew där nån flyger, en ger extra kraft till olika system sköldar vapen m.m. och ett par stycken sitter i turrets och står för all firepower. Fanns horder av fienden som krävde detta samarbete. Även för att ta sig in till ett instance.

Crafting tillförde en stor del till det roliga här. Folk som strävade efter att göra bättre och bättre components till skeppen och säljare som tävlade om detta. Fick swtors rymd del att se ut som ett billigt indie spel. Tror knapppast att detta expansion kommer kunna leva upp till det heller.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Rymdstriderna tycker jag faktiskt var en av höjdpunkterna med SWToR, i övrigt framkallade det i slutändan samma tristess och äckelkänslor som många andra mmo´s.

Tänk om folk kunde sluta skriva SWToR. SWTOR då det heter Star Wars: The Old Republic, och bara för att man skriver WoW så skall inte alla o skrivas som små i akronymer. SWtOR borde vara ok att skriva också, men det är det ingen som använder ändå..
* klagomål av *

Medlem
Skrivet av JackHeart:
Skrivet av Zedrix:

Rymdstriderna tycker jag faktiskt var en av höjdpunkterna med SWToR, i övrigt framkallade det i slutändan samma tristess och äckelkänslor som många andra mmo´s.

Tänk om folk kunde sluta skriva SWToR. SWTOR då det heter Star Wars: The Old Republic, och bara för att man skriver WoW så skall inte alla o skrivas som små i akronymer. SWtOR borde vara ok att skriva också, men det är det ingen som använder ändå..
* klagomål av *

Haha, är det något som stör dig mycket? Jag ber om ursäkt och erkänner, jag tolkade fel när jag försökte komma ihåg vad spelet hette. Givetvis skulle alla bokstäver vara versaler. SWTOR SWTOR SWTOR. Nu borde det sitta.

Föreslår att du börjar hänga på reddit.com/r/mildlyinfuriating , där skulle du nog hitta många vänner.
Jag ber om ursäkt åter igen, du vann en diskussion på Internet. Grattis.

Medlem
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av JackHeart:
Skrivet av Zedrix:

Rymdstriderna tycker jag faktiskt var en av höjdpunkterna med SWToR, i övrigt framkallade det i slutändan samma tristess och äckelkänslor som många andra mmo´s.

Tänk om folk kunde sluta skriva SWToR. SWTOR då det heter Star Wars: The Old Republic, och bara för att man skriver WoW så skall inte alla o skrivas som små i akronymer. SWtOR borde vara ok att skriva också, men det är det ingen som använder ändå..
* klagomål av *

Haha, är det något som stör dig mycket? Jag ber om ursäkt och erkänner, jag tolkade fel när jag försökte komma ihåg vad spelet hette. Givetvis skulle alla bokstäver vara versaler. SWTOR SWTOR SWTOR. Nu borde det sitta.

Föreslår att du börjar hänga på reddit.com/r/mildlyinfuriating , där skulle du nog hitta många vänner.
Jag ber om ursäkt åter igen, du vann en diskussion på Internet. Grattis.

Ber om ursäkt om du tog det som ett personligt påhopp, det var verkligen inte meningen. Du är långt i från ensam som skriver så, och jag ville passa på att poängtera något som faktiskt var fel.
Din sarkasmen efteråt var dock extremt onödig. Då du dock känner till den där reddit diskussionen, eller vad det nu är, så utgår jag ifrån att du redan har flera vänner där. Själv har jag aldrig och kommer aldrig sätta min fot på reddit, och i framtiden skall jag också tänka mig för två gånger innan jag sårar någons självkänsla med att rätta dennes fel.

Medlem
Skrivet av JackHeart:
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av JackHeart:
Skrivet av Zedrix:

Rymdstriderna tycker jag faktiskt var en av höjdpunkterna med SWToR, i övrigt framkallade det i slutändan samma tristess och äckelkänslor som många andra mmo´s.

Tänk om folk kunde sluta skriva SWToR. SWTOR då det heter Star Wars: The Old Republic, och bara för att man skriver WoW så skall inte alla o skrivas som små i akronymer. SWtOR borde vara ok att skriva också, men det är det ingen som använder ändå..
* klagomål av *

Haha, är det något som stör dig mycket? Jag ber om ursäkt och erkänner, jag tolkade fel när jag försökte komma ihåg vad spelet hette. Givetvis skulle alla bokstäver vara versaler. SWTOR SWTOR SWTOR. Nu borde det sitta.

Föreslår att du börjar hänga på reddit.com/r/mildlyinfuriating , där skulle du nog hitta många vänner.
Jag ber om ursäkt åter igen, du vann en diskussion på Internet. Grattis.

Ber om ursäkt om du tog det som ett personligt påhopp, det var verkligen inte meningen. Du är långt i från ensam som skriver så, och jag ville passa på att poängtera något som faktiskt var fel.
Din sarkasmen efteråt var dock extremt onödig. Då du dock känner till den där reddit diskussionen, eller vad det nu är, så utgår jag ifrån att du redan har flera vänner där. Själv har jag aldrig och kommer aldrig sätta min fot på reddit, och i framtiden skall jag också tänka mig för två gånger innan jag sårar någons självkänsla med att rätta dennes fel.

Din kommentar var onödig från början och tillförde inget till diskussionen, därav min sarkasm. Jag har inga vänner men kan ändå rekommendera Reddit. Trevlig och underhållande sida. Önskar dig all lycka till i fortsatta versaldiskussioner!

Medlem
Skrivet av Ferren:

Jag har gett det några försök, men slutar alltid med att jag slutar spela som lvl 20-25.
Alltid frågat mig själv hur det kommer sig, jag tycker spelet är väldigt välgjort men det är ju någonstanns det brister för mig.

Efter tankar och funderingar sist jag sluta med det så konstatera jag att det var restriktionerna av vapen användning och mekaniken bakom dina val som karaktär.

Som Trooper (Commando) Så är du bunden till det där fula stora vapnet, du får inte ha rifles

Som Trooper (Vanguard) så får du ha Rifle men helt plötsligt är du en närstrids enhet och tappar all form av charm att ha en rifle.

Som Jedi Consular (Sage) så är du range om du vill va healer/dmg.. man kan glömma att slå folk med sin ljusabel, för det suger du tydligen på.

Dessa restriktioner var tillräckligt för mig att lämna spelet, låter smått men jag har alltid avskytt restriktionera i vapen.

Värt att notera att vapnen fortfarande går att använda av alla klasser, bara att beroende på klassificerng så kommer du antagligen dra ner din klass i skiten för att välja ett vapen han inte ska ha.

Därför jag fastnade för Assassin! Man gör ordentlig skada med ljussabeln. Men man måste verkligen ge testa alla klasser för att hitta rätt.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Jag har en sådan kärleksfull/uttråkad relation med den här titeln. Spelade i flera månader och såg oändligt potential.

Det skulle glädja mig oerhört om Bioware kunde börja snacka om hur de ska hotta upp fysiken så man inte fastnar i varje sten, bli snabbare med att fixa buggar och hotta upp de stela skill/talent-träden som inte erbjuder mycket till variation. Min 9-knappars rotation känns också gammal och tråkig.

Då kan jag börja bli exalterad över ny content igen! Lite coola alien-raser t.ex.

Kunde inte sagt det bättre själv. Håller fullständigt med. Bra att de ger ut en expansion, visar på att trots spelet är free to play så händer det lite mer saker än bara Cartel Market.

Till en annan personlig sak så förstår jag inte varför de inte har lagt till med "housing" som vissa av oss känner till. Det fanns i mitt första mmo DAoC (Dark Age of Camelot) som kom ut 2001 och Star Wars Galaxy hade det. Det ger så mycket mer content att fippla med. Både under och efter man har fått max leveln och bra gear. Minns att jag resubade bara för att hålla på med mitt hus i DAoC en gång i tiden

Sen allt detta snack man ser folk säga överallt om detta spel att det finns ingen mening att göra tex onda/goda saker för det ger ingen direkt impact bla bla bla förutom färgen på sin lightsaber. Det är ju själva resan och storyn för sin(a) klass(er).

Ja menar, ta bara Mass Effect. De flesta här älskar serien, trots det är bara single player men folk spelar för den grymma storyn, resan, musiken, där du får välja dina svar precis som här mm


signatur

Don't f**k with Aria!

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Jag har inga vänner men kan ändå rekommendera Reddit.

Awwh jag hoppas inte det är sant. Du kan få vara min vän! -kram-

Medlem
Skrivet av Cozmoz:
Skrivet av Chiefen:

Jag har en sådan kärleksfull/uttråkad relation med den här titeln. Spelade i flera månader och såg oändligt potential.

Det skulle glädja mig oerhört om Bioware kunde börja snacka om hur de ska hotta upp fysiken så man inte fastnar i varje sten, bli snabbare med att fixa buggar och hotta upp de stela skill/talent-träden som inte erbjuder mycket till variation. Min 9-knappars rotation känns också gammal och tråkig.

Då kan jag börja bli exalterad över ny content igen! Lite coola alien-raser t.ex.

Kunde inte sagt det bättre själv. Håller fullständigt med. Bra att de ger ut en expansion, visar på att trots spelet är free to play så händer det lite mer saker än bara Cartel Market.

Till en annan personlig sak så förstår jag inte varför de inte har lagt till med "housing" som vissa av oss känner till. Det fanns i mitt första mmo DAoC (Dark Age of Camelot) som kom ut 2001 och Star Wars Galaxy hade det. Det ger så mycket mer content att fippla med. Både under och efter man har fått max leveln och bra gear. Minns att jag resubade bara för att hålla på med mitt hus i DAoC en gång i tiden

Sen allt detta snack man ser folk säga överallt om detta spel att det finns ingen mening att göra tex onda/goda saker för det ger ingen direkt impact bla bla bla förutom färgen på sin lightsaber. Det är ju själva resan och storyn för sin(a) klass(er).

Ja menar, ta bara Mass Effect. De flesta här älskar serien, trots det är bara single player men folk spelar för den grymma storyn, resan, musiken, där du får välja dina svar precis som här mm

Ja det där med poäng för dialogalternativ tycker jag är synd. I Dragon Age där man inte får moralen färdigvald åt en så tycker jag det är lättare att hitta spänning i konversationen. Nu för tiden vet jag att snäll/elak-restriktionerna för laserfärgerna är borttagna. Men egentligen tycker jag att man kan eliminera de där blåa och röda symbolerna i både Mass Effect och Old Republic - för det gömmer sig sketabra dialog i de poänglösa alternativen!!!

Men ja det där med mer content i spelet tycker jag aldrig vart problemet. Det finns gott om innehåll både medan man lvl'ar och när man når slutet. Problemet för mig var allt sådant underliggande som jag nämnde i min förra post. Intressant att jag inte är ensam i mina åsikter iaf

Medlem
Skrivet av Moortis:
Skrivet av Zedrix:

Jag har inga vänner men kan ändå rekommendera Reddit.

Awwh jag hoppas inte det är sant. Du kan få vara min vän! -kram-

Yay min första vän!!

1
Skriv svar