Playstation 6 kan vara "några år bort"
Nästa konsol kommer få massa spännande hårdvarunyheter, menar AMD.
#amd, #playstation, #playstation-6, #sony
Jag är förmodligen okunnig men jag ser inte vad som kommer kunna motivera en så stor förbättring från PS5 som gör att man ska vilja köpa en ny konsol för 7 tusen eller vad det nu blir...?
Det jag saknar i spel idag är inte grafik eller liknande. Utan snarare realism. Sådant som Rockstar sysslar med när de får en värld att se levande ut med NPCs som inte bara går samma sträcka och har samma repliker hela tiden.
Jag är förmodligen okunnig men jag ser inte vad som kommer kunna motivera en så stor förbättring från PS5 som gör att man ska vilja köpa en ny konsol för 7 tusen eller vad det nu blir...?
Det jag saknar i spel idag är inte grafik eller liknande. Utan snarare realism. Sådant som Rockstar sysslar med när de får en värld att se levande ut med NPCs som inte bara går samma sträcka och har samma repliker hela tiden.
Detta samt fysik. För 20 år sedan var realistisk textil, hår, vätska etc. något som folk faktiskt pratade om och jobbade på. Nuförtiden tycker jag man ser samma pixelerade sörja till hår och kläder som klipper igenom karaktärer även i skriptade mellansekvenser i nästan varje spel. Sjukt immersion breaking.
Real yakuza use a gamepad.
Tyvärr så är ju dem flesta gamers grafik k*ta även fast majoriteten inte kan maxa flesta nya spel...många individer ser bara grafik, själv håller jag med dig.
Spela spel är kul ibland.
7000 spänn! Såld..🤪
Tippar att det hamnar på en 12000-14000 spänn nästa generation.
Dags för FZ att göra en poll redan nu ang det?
Det jag vill ha mest är:
Cappad 60 fps MINST i alla spel utan att det grafiska tummas på sett till hur nuvarande ps5 spel ser ut
stöd för 240 hz
Att trophies ger "playstation score" likt xbox har gamerscore
Det är typ det, och fortsatt stöd för fysiska spel. Sen får sony även börja göra andra spel än bara 3rd person single player lir som alla är likadana med små ändringar.
Kommer säkert 2028 med proversion på 15.000 sek
Beror väl på vad utvecklaren är villig att lägga tid och pengar på, alla har inte samma ekonomiska resurser eller kunnigt folk som Rockstar har.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Undra vad The talking points kommer vara denna gång.
PlayStation 4 Pro va "It’s a 8,4tf console... If you look at it from a different point of view"
PlayStation 5 va "The superfast magical SSD Will boost framerate like you never seen before".
Raytracing och ai uppskalning
Ingen brådska med nästa, den kan komma först 2028 för mig.
Den ryktas släppas sent 2027 eller mitten av 2028 kanske. Tills dess samlas rykten, läckor och annat spännande kring konsolen i den tråden!
Känns helt onödigt att släppa nya konsoler. Denna generation har ju inte kommit igång än.
Jodå. Kolla bara på Konami. Såhär heta har de väl inte varit på många år. Silent Hill var en bortglömd spelserie. Kolla bara hur det ser ut nu. De nya spelen säljer som smör. Man har tagit serien till en ny nivå.
Metal Gear Solid är också relevant igen. Den här generationen är i full gång.
Jodå. Kolla bara på Konami. Såhär heta har de väl inte varit på många år. Silent Hill var en bortglömd spelserie. Kolla bara hur det ser ut nu. De nya spelen säljer som smör. Man har tagit serien till en ny nivå.
Metal Gear Solid är också relevant igen. Den här generationen är i full gång.
Håller med! Även på RPG fronten har det varit en release rik generation än så länge!
Fast om man tycker en generation har mening beror ju på vad man har för preferenser som individ. Duger det bara med GTA 6 nivå på spel så kommer man ha en fattig tillvaro oavsett generation.