Battlefield 6 peakar på 747 000 spelare på Steam – men EA App-"avbrott" drabbade spelare
Katastrof att sitta med polare, vi som väntat sedan 2013 på en uppföljare till BF4, och så kan vi inte spela på över 5 timmar pga EA är inkompetenta å det grövsta. Blev att gå till sängs utan att spela BF6...
Slutade jobbet tidigt pga detta spelet och det sket sig totalt. Kompensationen är irrelevant, den mest efterlängtade spelkvällen i mitt liv blev inget alls pga inkompetens.
Knepigt hur det bara kan drabba de som förbokade. Köpte själv spelet via EA appen på fredag direkt efter jobbet, laddade ner och kunde komma igång och spela vid 20:00 tiden utan problem och inga köer.
Battlefield releaser är lite ökända för release problem men för egen del så har det funkat lika bra som den problemfria BF1 releasen.
Katastrof att sitta med polare, vi som väntat sedan 2013 på en uppföljare till BF4, och så kan vi inte spela på över 5 timmar pga EA är inkompetenta å det grövsta. Blev att gå till sängs utan att spela BF6...
Slutade jobbet tidigt pga detta spelet och det sket sig totalt. Kompensationen är irrelevant, den mest efterlängtade spelkvällen i mitt liv blev inget alls pga inkompetens.
Förstår inte varför man inte handlade på steam bara? Går att köra utan EA-launchern och allting. Vi förbokade hela gänget på steam och kunde spela 17.10 på fredagen.
Helvete vad ballt det är.
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5
Och redan full av fuskare i nästan varje match....
Inte stött på någon solklar än. Har spelat ca 6h.
Hur som helst så har jag haft riktigt roligt. Visst det är lite buggar som behöver fixas, men det är inte något som förstör upplevelsen.
En jäkla grind för att låsa upp allt till vapnen, inte alls som i betan. Men det gör också att det känns som man har något att kämpa för
Vad har du för belägg för det? Efter våra 18 tim ca så har vi inte stött på någon som uppenbart fuskar.
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5
Dålig prestation in game innebär inte per automatik att spelet är fyllt med fuskare
Har stött på en solklar men annars har jag inte stött på något vad jag vet.
Är det något speciellt du tänker på? Jag vet att en del klagat på nätkoden(?) och det kände jag också av första kvällen med att man ”känner” att man blir oneshottad men när man ser feeden så fick personen in 6-7 träffar
Hade samma fel. Gjorde ganska snabbt ett återköp i EA-appen och köpte det på steam istället.
Om du spelar på konsol kan du stänga av crossplay (första jag gjorde) så slipper du PC-spelarna. Mig veterligen är det främst de som sysslar med fusk.
Förstår inte varför man inte handlade på steam bara? Går att köra utan EA-launchern och allting. Vi förbokade hela gänget på steam och kunde spela 17.10 på fredagen.
Helvete vad ballt det är.
<Uppladdad bildlänk>
Hade samma fel. Gjorde ganska snabbt ett återköp i EA-appen och köpte det på steam istället.
Jag köpte specifikt på EA Play för i min enfald tänkte jag att risken för buggar och problem minskar med EA´s egna app.
Och jag kunde inte refunda och köpa på Steam, som vissa vänner gjorde, för när jag köpte spelet så krånglade min kortbetalning så jag valde Klarna som alternativ. När jag skulle refunda så hade EA refundat Klarna och hur man hade rett ut det i efterhand vet jag inte men det verkade krångligt.
Har inte stött på en enda fuskare på hela helgen tror jag
Det verkar dock vara lite strul nät-mässigt med spelet emellanåt. Ibland känns det som att man kan tömma ett halvt magasin i en motståndare bara för att se dem vända sig om och sänka mig på 3-4 skott, men det är dock inte varje match. Så där har dem något att kika på, var lite så i betan också.
Skulle va intressant att se hur många som spelade via EA-App och Epic, sistnämnda lär vara väldigt få... men det har ju cirkulerat många kampanjer där folk får BF6 nycklar till EA App samt deras prenumerationstjänst där man får spelet också.
Tror största andelen på PC är via Steam, men kan säkert tänka mig att det är 20-30% på EA App också?
Jag har propagerat för ”Don’t pre order” ganska flitigt i BF6-trådarna och jag är man nog att säga att spelet lever upp till alla förväntningar. Precis som Space Marine 2 så får vi ett AAA utan krångel som levererar bra gameplay, kampanj och glädje utan att Call of Dutys eller Fortnites spöke hänger över det. Hoppas nu bara att vi konsumenter visar att det är detta vi vill ha! Den direkta känslan ger mig Halo 1-3 vibbar.
Jag köpte specifikt på EA Play för i min enfald tänkte jag att risken för buggar och problem minskar med EA´s egna app.
Och jag kunde inte refunda och köpa på Steam, som vissa vänner gjorde, för när jag köpte spelet så krånglade min kortbetalning så jag valde Klarna som alternativ. När jag skulle refunda så hade EA refundat Klarna och hur man hade rett ut det i efterhand vet jag inte men det verkade krångligt.
Hur lång tid tog det innan du fick spela?
Jag har propagerat för ”Don’t pre order” ganska flitigt i BF6-trådarna och jag är man nog att säga att spelet lever upp till alla förväntningar. Precis som Space Marine 2 så får vi ett AAA utan krångel som levererar bra gameplay, kampanj och glädje utan att Call of Dutys eller Fortnites spöke hänger över det. Hoppas nu bara att vi konsumenter visar att det är detta vi vill ha! Den direkta känslan ger mig Halo 1-3 vibbar.
Ja jag vart glatt överraskad att det flöt på så bra som det gjorde i Betan - och att betan för den delen var så pass bra också.
Det jag saknar nu för den där Battlefield-känslan är några småsaker men känns viktiga ändå:
Faktiska Flaggor/flaggstänger på Capture-pointsen i Conquest
Större kartor med fler "flaggor" per karta
Server browser
Utöver det, så är spelet väldigt vackert.
Hur lång tid tog det innan du fick spela?
Hela kvällen sket sig. Vi satt från kl 17 till typ 22 å väntade utan att det gick, sedan gav vi upp och vissa spelade andra spel å jag lade mig. Dagen efter fungerade det. Vet inte vilken tid exakt som EA fixade det.