Blizzard Dota blir Heroes of the Storm

Robot
Blizzard Dota blir Heroes of the Storm
Medlem
Blizzard Dota blir Heroes of the Storm

måste bara säga inte als taggad kommer ju olika dota / moba spel hela tiden och tror dom flesta redan spelat sig tröt på det

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av shagul:

måste bara säga inte als taggad kommer ju olika dota / moba spel hela tiden och tror dom flesta redan spelat sig tröt på det

Det finns heller ingen genre som får mig att känna mig så gammal som moba. Har absolut noll koll på de titlarna.


signatur
Medlem
Skrivet av shagul:

måste bara säga inte als taggad kommer ju olika dota / moba spel hela tiden och tror dom flesta redan spelat sig tröt på det

Det tror jag knappast, men att få intresse från LoL och dota2 kan bli svårt. Alla som spelar moba, (vilket ta mig fan nästan är alla), har ju redan sitt spel och vad jag erfarit så byter dom inte gärna i en handvändning.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av shagul:

måste bara säga inte als taggad kommer ju olika dota / moba spel hela tiden och tror dom flesta redan spelat sig tröt på det

Det finns heller ingen genre som får mig att känna mig så gammal som moba. Har absolut noll koll på de titlarna.

Skillnaderna är relativt små, det är som att kalla sim city 3000 och sim city 4 en egen genre.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av shagul:

måste bara säga inte als taggad kommer ju olika dota / moba spel hela tiden och tror dom flesta redan spelat sig tröt på det

Det finns heller ingen genre som får mig att känna mig så gammal som moba. Har absolut noll koll på de titlarna.

Skönt att man inte är ensam om det!

Medlem

League of Stormnewerthdota *gäsp*

Medlem

"Heroes of the storm". Varför känns det som om jag har hamnat på ett monstertruck-rally?


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Inaktiv

Jag gillade All-Stars; det var ju precis vad det handlade om...

MEG
Medlem

Ne nej nej, det där är reklam för nya WoW, Blizzard har tagit klivet fullt ut


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Heh, gullig trailer.

Medlem

Mja, förra namnet kändes ju mycket mer seriöst, dessutom så tror jag det skulle vara enklare att locka spelare med det gamla namnet.


signatur

Rwa?

Medlem

Eye of the storm? o.O


signatur

IDKFA

Medlem

Hoppas spelet kan bli bra så jag får en anledning att byta från HoN.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:

Hoppas spelet kan bli bra så jag får en anledning att byta från HoN.

Antar att du redan testat, men ge Dota en chans till.
Spelade själv hon, och hade jätte svårt att bytta till Dota. Dock när jag tröttnade på S2 och deras skit så tvingade jag mig själv att lira ett par Dota matcher för att komma in i spelet. Och ärligt talat tycker jag det är så mycket bättre. Speciellt iom att Secret shop, och runa på 00:00 är tillbaka
Tror också det är enklare att gå från Hon - Dota en HoN - HoS, då Dota och HoN har i princip samma items och samma gubbar.


signatur

Rwa?

Medlem

Ett till HotS-spel?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av morfin91:

Hoppas spelet kan bli bra så jag får en anledning att byta från HoN.

Antar att du redan testat, men ge Dota en chans till.
Spelade själv hon, och hade jätte svårt att bytta till Dota. Dock när jag tröttnade på S2 och deras skit så tvingade jag mig själv att lira ett par Dota matcher för att komma in i spelet. Och ärligt talat tycker jag det är så mycket bättre. Speciellt iom att Secret shop, och runa på 00:00 är tillbaka
Tror också det är enklare att gå från Hon - Dota en HoN - HoS, då Dota och HoN har i princip samma items och samma gubbar.

Hon är så mycket bättre rent tekniskt. Mycket bättre flow och bättre precision när man ska last hitta creeps. Däremot är communityt rent horribelt i HON vilket pajar allt. Oftast var man förbannad efter varenda match i HON. Så är det inte i DOTA.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av morfin91:

Hoppas spelet kan bli bra så jag får en anledning att byta från HoN.

Antar att du redan testat, men ge Dota en chans till.
Spelade själv hon, och hade jätte svårt att bytta till Dota. Dock när jag tröttnade på S2 och deras skit så tvingade jag mig själv att lira ett par Dota matcher för att komma in i spelet. Och ärligt talat tycker jag det är så mycket bättre. Speciellt iom att Secret shop, och runa på 00:00 är tillbaka
Tror också det är enklare att gå från Hon - Dota en HoN - HoS, då Dota och HoN har i princip samma items och samma gubbar.

Hon är så mycket bättre rent tekniskt. Mycket bättre flow och bättre precision när man ska last hitta creeps. Däremot är communityt rent horribelt i HON vilket pajar allt. Oftast var man förbannad efter varenda match i HON. Så är det inte i DOTA.

Fast communityn är kass i alla Moba spel ifall ju mer erfarna spelare man spelar med.
Stora skilnaden är att erfarna spelare spelar i dom "dåliga" rakets där nya spelare spelar ochså.
i gämnförelsevis med dota och lol där man går på erfarenhet först och främst.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

MOBA-spel är inte gjorda för att man ska spela ensam i. Så länge man spelar med polare blir det ingen aggressivitet


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Min första tanke var... fan ett till ?

Medlem

Så nu är både Hearthstone: Heroes of Warcraft och Heroes of the Storm under utveckling av Blizzard, ingen risk för förväxling här inte?
Har inte sett ett skit från Heroes of the Storm men kunde inte bry mig mindre.
Med Hearthstone verkar ju Blizzard iaf göra något rätt. Magic-liknande kortspel fast med ett riktigt bra interface och det verkar ha byggt upp en stor hype sedan betan startade för lite mer än en månad sedan?

Medlem
Skrivet av njal:

Så nu är både Hearthstone: Heroes of Warcraft och Heroes of the Storm under utveckling av Blizzard, ingen risk för förväxling här inte?

Hehe, plus att det förkortas HotS.. Drar ju i alla fall mina tankar till Heart of the Swarm.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Heh, gullig trailer.

Är nog inte en officiel trailer då detta är gjort av carboot cartoons som gör parodifilmer av Starcraft. Men ja, ok då, sött

Medlem
Skrivet av atreyon:
Skrivet av Jonlissla:

Heh, gullig trailer.

Är nog inte en officiel trailer då detta är gjort av carboot cartoons som gör parodifilmer av Starcraft. Men ja, ok då, sött

Carbor samarbetar en del med Blizz dock, han gjorde trailers åt dom vid releasen av Hots etc. Så den får nog klassas som officiell ändå


signatur

Videomupp

Medlem

Blandade känslor här. Även om jag är något av en Blizzard fan så känns det väldigt mycket som spinn-offs på andras succéer. Visst, Hearthstone har sina rötter i tidig Blizzard era, och kan nog jämföras mer med en "tribute" till genren än ett nytt spelsläpp, dessutom är det jävulskt roligt, och kommer passa så bra på plattan att det svider.
Vidare hade ju Dota mer eller mindre (kommer inte längre ihåg vem som var först, och bryr mig inte i det här fallet) sitt ursprung i WC3. Samtidigt var ju inte Blizzard intresserade av det konceptet då, vilket gör att det känns lite fånigt att det tydligen passar att försöka få en bit av kakan nu.

Ska bli spännande att se resultatet dock. Jag vill tro att dom kommer med något nyskapande i en genre där allt ser nästan likadant ut. Dota 2 är det första spelet jag spelat av den typen, och gillar det rejält, men det är samtidigt lite trist med samma bana hela tiden.

Nåväl, vi får se vad det blir av det.

Medlem

Jag tkr ändå att tanken om ett All-Starspel som Blizz tänker är en ganska rolig idé. Däremot, då jag spelar mest Dota, så känns detta som att det kmr vara roligt en kväll med polarna, för att sen gå tillbaka till Dota och glömma bort HotS existens :/
För stunden, i brist på detaljer, så det enda som lockar egentligen är själva hjältekaraktärerna.

Medlem

ingen cinematic ifrån blizzard, i dont want too live in this world anymore!


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Man får väl tro lite vad man vill, men jag vet att allt Blizzard släpper blir populärt by default.

Tror nästan alla har något av Blizzards alla spel i sin top 10, så alla dom har väl åtminstone några karaktärer som dom skulle tycka vara skoj att få mäta sig mot andra med. Sedan hur det funkar mekanisk återstår att se, tror inte på en revolution, då det aldrig har varit Blizzards grej.

Medlem

Carbots animationer är så härligt gulliga.

Medlem

Mobas är ok men det är deras community som håller mig borta från dem sorgligt nog. Man kan göra bra ifrån sig och sedan råka göra ett par misstag så blir man flamad.

Eller att man är ny på spelet och blir dominerad av "smurf" accounts så blir man utskälld tills man vill gå och hänga sig.

12
Skriv svar