Total War: Rome II – nu med stöd för moddar

Robot
Medlem
Total War: Rome II – nu med stöd för moddar

Ni som har spelet, hur är det? Har de fixat buggarna, eller bör man vänta med köp tills det är bättre?

Medlem

undrar samma sak, har inte orkat testa det själv... var så pass dåligt vid release att jag tappade hoppet och lusten att ens ge det en chans. Första och sista total war jag köper på release i alla fall

Medlem

Måste erkänna att det ligger i mitt steambibliotek med typ 40 min spelade. Va på tok för trasigt vid release för att jag skulle orka lira.

Nu har de dock gjort en hel del ändringar. någon som vet ifall det är spelbart ännu?

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Ni som har spelet, hur är det? Har de fixat buggarna, eller bör man vänta med köp tills det är bättre?

Nämen det fick ju 4/5 här på FZ så det borde ju tydligen vara jäkligt bra redan vid release.

<:B

Medlem

Spelet är betydligt bättre än innan rent prestandamässigt. Innan när jag körde det inbyggda benchmark-testet med de inställningar jag hade landade jag runt 48-49 fps i snitt, ivlket var helt okej ändå med tanke på min skitdator. nu hamnar jag istället på 80-100 fps i snitt. Så om ni hade problem med prestanda så bör det vara löst vid det här laget.

Rent spelmekaniskt är det lite bättre. De har fixat vissa saker folk var uppretade med, och även gjort vissa balanseringar. AI:n är bättre men inte bra. Senast idag hade jag et t slag där datorn bara stod och hade spasmer i 20 minuter innan jag sket i allt och stängde av. Hyser en slags hatkärlek till det här spelet för stunden, vilket är bättre än det rena hat jag kände vid dess lansering.

EDIT: med andra ord bör ni testa det och ge det en ny chans. De landade en 600mb stor patch idag för övrigt som jag inte har hunnit testa.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av saru:

Spelet är betydligt bättre än innan rent prestandamässigt. Innan när jag körde det inbyggda benchmark-testet med de inställningar jag hade landade jag runt 48-49 fps i snitt, ivlket var helt okej ändå med tanke på min skitdator. nu hamnar jag istället på 80-100 fps i snitt. Så om ni hade problem med prestanda så bör det vara löst vid det här laget.

Rent spelmekaniskt är det lite bättre. De har fixat vissa saker folk var uppretade med, och även gjort vissa balanseringar. AI:n är bättre men inte bra. Senast idag hade jag et t slag där datorn bara stod och hade spasmer i 20 minuter innan jag sket i allt och stängde av. Hyser en slags hatkärlek till det här spelet för stunden, vilket är bättre än det rena hat jag kände vid dess lansering.

EDIT: med andra ord bör ni testa det och ge det en ny chans. De landade en 600mb stor patch idag för övrigt som jag inte har hunnit testa.

Tack för informationen, det får ligga och mogna ett tag till för min del isåfall

Medlem

Fraktion? Är inte det helt fel benämning?

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ni som har spelet, hur är det? Har de fixat buggarna, eller bör man vänta med köp tills det är bättre?

Det är väldigt spelbart just nu, men ett problem är kvar och det är siege AI, den är inte så himla kompetent där det gäller attack eller försvar av städer.

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av saru:

Spelet är betydligt bättre än innan rent prestandamässigt. Innan när jag körde det inbyggda benchmark-testet med de inställningar jag hade landade jag runt 48-49 fps i snitt, ivlket var helt okej ändå med tanke på min skitdator. nu hamnar jag istället på 80-100 fps i snitt. Så om ni hade problem med prestanda så bör det vara löst vid det här laget.

Rent spelmekaniskt är det lite bättre. De har fixat vissa saker folk var uppretade med, och även gjort vissa balanseringar. AI:n är bättre men inte bra. Senast idag hade jag et t slag där datorn bara stod och hade spasmer i 20 minuter innan jag sket i allt och stängde av. Hyser en slags hatkärlek till det här spelet för stunden, vilket är bättre än det rena hat jag kände vid dess lansering.

EDIT: med andra ord bör ni testa det och ge det en ny chans. De landade en 600mb stor patch idag för övrigt som jag inte har hunnit testa.

Tack för informationen, det får ligga och mogna ett tag till för min del isåfall

Det har blivit fruktansvärt mycke bättre för mig iaf, har ngt problem med prestandan på kampanjen men är mycket bättre. Ai i kampanjen är mycket bättre och diplomatin ( iaf för mig) har faktiskt känts riktigt bra då folk i panik försöker ge dig pengar, eller hotar med fullskaligt krig om man inte ger dem trade agreement etc. Battle ain är något buggad fortfarande men har hört att de har hittat vad som är problemet. Allmänna balanseringar och gameplay ändringar har gjort det mycket roligare. Tycker absolut alla ska ge det en chans till !

Medlem

Hade det släppts i tillståndet som det är nu hade jag förstått 4/5. Varför väntade de inte bara? Shogun 2 var likadant vid release, skräp

Det är betydligt bättre nu än vid release iallafall, kör VH minst så blir det roliga battles också. Tar lite tid och man hinner flanka fienden och ompositionera sina trupper vid behov.

Vid release tog ju ett battle ca 45 sekunder när väl närstriden hade börjat, nu är det rätt lagom (Rome 1 style?) ranged är inte så OP mot bra skyddade trupperlängre, tack och lov. I helhet så är jag rätt nöjd med spelet.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Fraktion? Är inte det helt fel benämning?

Nej det är helt rätt. http://sv.wikipedia.org/wiki/Fraktion_%28organisation%29

Jämför med: http://sv.wikipedia.org/wiki/Faktion

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ni som har spelet, hur är det? Har de fixat buggarna, eller bör man vänta med köp tills det är bättre?

Det har fixat det mesta. Är nog rätt säkert köp nu.

Inaktiv

Köpte det, slideshow, trots att träden, en osalig röra pixlar, i all sin detaljlöshet, tycktes ha en outtalad vilja att spränga mina ögon och tvinga min stackars hjärna försöka lappa ihop de svävande grenarna mot mina försök att tappert motstå.

Ändå var det AIn som fick mig att lägga ner serien för alltid.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Det dryga är att spelet inte har stöd för flera kärnor och dessutom läggar rendering på CPU istället GPU. Blir ganska tungkört på äldre hårdvara

Men det är kanonbra!

Medlem

fan va gött va på tiden nu kanske annat folk kan fixa gamet för CA verkar ju bah ha tummen i röven

Medlem
Skrivet av Tobs:

Det dryga är att spelet inte har stöd för flera kärnor och dessutom läggar rendering på CPU istället GPU. Blir ganska tungkört på äldre hårdvara

Men det är kanonbra!

Är det här sant? Ett PC-exklusivt AAA strategispel utan stöd för flera kärnor? Fy fan vad skräpigt isf. Förhandsbokade, men har fortfarande inte rört spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag har loggat 40 speltimmar sen release trots en väldigt späckad vardag, så jag får nog lov att säga att det är fullt spelbart.

Medlem

Väck mig när där finns en fungerade AI, allt annat är ovesäntligt.

Inaktiv
Skrivet av Tobs:

Det dryga är att spelet inte har stöd för flera kärnor och dessutom läggar rendering på CPU istället GPU. Blir ganska tungkört på äldre hårdvara

Men det är kanonbra!

det är tungkört på nyare hårdvara också.. jag ligger långt över rekommenderade specs och laggar fruktansvärt när man zoomar in

Medlem

Har fortfarande stora problem med det här spelet, campaignen är inte spel-dugligt med 1-12 fps konstant osv osv.
Och AI:n fungerar knappt efter den här patchen, fånigt.
Kör detta spel två timmar i veckan, custom battle med dålig fps då också. Trist från deras sida.

Medlem

Är det så pass illa även på nya prylar? Tråkigt

EDIT: Vad gäller AI:n; Skapa en armé med 5-10 slingers så kan man ta över vilket stad/by som helst utan större förluster. AI:n vill inte gå utanför staden/byn utan står bara och dör.

Inaktiv

gtx 680, i5 3570k@3,4, 16gb ram .. startade spelet med patch 5 och "siege of capua" prologen .. laggar fortfarande fruktansvärt på alla inställningar utom low..
Orkar inte fler besvikelser. Nästa gång jag testar spelet är det 2014.
Jag skiter fullständigt i buggar, moddar och bättre ai sålänge inte prestandaproblemen är fixade.
En polerad bajskorv är fortfarande en bajskorv.
(btw shogun 2 flyter på perfekt i dx11 med alla inställningar på max)

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Ni som har spelet, hur är det? Har de fixat buggarna, eller bör man vänta med köp tills det är bättre?

Vänta tills spelet är i någorlunda releasfärdigt. Och när det väl är det kan du säkert hämta hem det för en hundring eller nåt.

Kommer du ändå att köpa det, så försök att få tag i en demo/testa hos en kompis yada yada eller nåt innan.

Finns en anledning varför Rome 2 kostar 30 pund på greenmangaming, och shogun 2 bara fem pund mindre, dvs 25, och det släpptes 2011..

Inaktiv
Skrivet av trashlight:

Måste erkänna att det ligger i mitt steambibliotek med typ 40 min spelade. Va på tok för trasigt vid release för att jag skulle orka lira.

Nu har de dock gjort en hel del ändringar. någon som vet ifall det är spelbart ännu?

kanske om du har en överklockad nasa-dator och en betjänt som häller flytande kväve på den när du spelar.

Geeks Gaming

Spelet va skitkasst när det släpptes... men förra patchen fixa det mesta. Har inte spelat de så mycket sedan dess dock.

Medlem

Dom misslyckades.
Subscribar till vad som helst i Workshop, men det aktiveras inte ingame.

Medlem

Det kommer att bli spelbart, en vacker dag. Då ska vi skåla i barbarernas blod.

Inaktiv
Skrivet av Zidious G:

Det kommer att bli spelbart, en vacker dag. Då ska vi skåla i barbarernas blod.

tråkigt att det inte va idag bara. Nu fryser spelet ibland när jag startar battle. hände inte innan patch 5.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Lolflakes:

Ni som har spelet, hur är det? Har de fixat buggarna, eller bör man vänta med köp tills det är bättre?

Nämen det fick ju 4/5 här på FZ så det borde ju tydligen vara jäkligt bra redan vid release.

&lt;:B

Visste du inte att FZ får andra versioner av spel dom testar som är mycket bättre?

12
Skriv svar