Inga planer på att porta The Last of Us till Playstation 4

Robot
Inga planer på att porta The Last of Us till Playstation 4
Medlem

Som en person som faktiskt inte äger en PS3a och känner sig lite sugen på att plocka upp en PS4a efter release så skulle en port av The Last of Us göra ett val som redan nu känns rätt självklart (Xbone vs PS4) ännu lättare.

Känns tyvärr som att det är lite sent nu att skaffa sig en PS3a även om det finns massor med stuffs på den som hade varit najs att få plöja igenom.

Medlem

I precis samma sitts som ovanstående, alla konsoller borde vara bakotkompatibla imho.

Medlem

Synd. Fast å andra sidan kan det bli skönt att slippa de förbenade klickarna.

Medlem

Synd hade hoppats på detta till ps4 särskilt nu när watch dog inte kommer direkt...

Medlem

men man skulle väl kunna spela ps3 spel på 4:an med eller har jag fattat fel?

Medlem
Skrivet av Wattem:

men man skulle väl kunna spela ps3 spel på 4:an med eller har jag fattat fel?

nopp funkar inte. samma med Xbone

Medlem
Skrivet av Wattem:

men man skulle väl kunna spela ps3 spel på 4:an med eller har jag fattat fel?

Gaikai kommer så småningom som kommer att erbjuda streaming av vissa PS3 spel till sin PS4. Tror dock det är ganska sparsamt med information om exakt hur detta ska fungera, vad det kostar eller vilka spel som kommer stödjas.

Medlem

Äsch det är lugnt, Naughty Dog kommer göra något nytt som också kommer bli otroligt bra!
( Hoppas dock på mindre dödande för det var det alldeles för mycket i The Last of Us).


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Bättre att dom jobbar på tvåan istället


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

" – Vi har inga planer att göra detta, skriver Eric Monacelli."

Detta betyder alltså att dem kan om dem vill!

Äger själv Xbox 360 samt ihop byggd PC, och har bokat PS4, hade varit kul om last of us dykt upp vid Ps4 release!

Men klart dem vill mjölka ur PS3 versionen först, vilket är förstårligt!

Medlem

Kom igen nu sony! lyssna på fansen!

Det behövs inte. De behöver tid nu att fortsätta med Uncharted 4 istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Äsch, det var en fin kronjuvel till PS3, låt det vara så


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Sony borde slänga lite pengar på Naughty Dogs för en fin port av detta spel, höjer säljstatistiken på PS4 ännu mer.

Frågan är om de själva vill göra det


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av pinalina:

Sony borde slänga lite pengar på Naughty Dogs för en fin port av detta spel, höjer säljstatistiken på PS4 ännu mer.

Frågan är om de själva vill göra det

Precis, det är såklart bättre om Sony låter Naughty Dog jobba med nya spel och skickar en eventuell portning till någon annan studio. Bluepoint har väl lyckats bra med de flesta "HD-versioner" de varit involverade i?

Edit: Det känns ganska troligt att en studio som Bluepoint håller på med uppdaterade PS4-versioner av Uncharted-trilogin så att dessa är färdiga i lagom tid före Uncharted 4.

Medlem

Deras nya spel får gärna vara ett nytt Jak and Daxter.

Medlem
Skrivet av Luffan:

Deras nya spel får gärna vara ett nytt Jak and Daxter.

De hade ju faktiskt påbörjat designen av ett nytt Jak and Daxter innan de bestämde sig för att göra Last of Us istället. Man visade nyligen upp konceptbilder på en mer "realistisk" Daxter.

http://www.videogamer.com/ps3/jak_and_daxter_collection/news/...

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Luffan:

Deras nya spel får gärna vara ett nytt Jak and Daxter.

De hade ju faktiskt påbörjat designen av ett nytt Jak and Daxter innan de bestämde sig för att göra Last of Us istället. Man visade nyligen upp konceptbilder på en mer "realistisk" Daxter.

http://www.videogamer.com/ps3/jak_and_daxter_collection/news/...

Vilken tur att dom sket i det, för fy tusan va den designen inte passar.


signatur

Nämen!

Medlem

Ge mig ett nytt Crash Bandicoot istället!

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Ge mig ett nytt Crash Bandicoot istället!

Tror inte att de äger rättigheterna till det längre tyvärr

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av jimbow1234:

Ge mig ett nytt Crash Bandicoot istället!

Tror inte att de äger rättigheterna till det längre tyvärr

Fan då Mitt favoritspel på PS1

Medlem
Skrivet av jimbow1234:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av jimbow1234:

Ge mig ett nytt Crash Bandicoot istället!

Tror inte att de äger rättigheterna till det längre tyvärr

Fan då Mitt favoritspel på PS1

Ett av mina favoriter också. Ett av det första spelen jag ägde till PS1 och blir väldigt nostalgisk när jag tänker på den serien, framför allt de första iaf.
Ja, kul om Naughty Dog hade utvecklat ett till Crash någon gång
Har bara spelat ett Crash-spel som Naughty Dog inte utvecklade men har förstått att de flesta spelen efter Crash Team Racing inte levt upp till samma nivå. Tydligen var det meningen att arkitekten bakom PS4, Mark Cerny, skulle fortsatt serien men det blev aldrig så. Synd kan jag tycka för han verkar kunna sina grejor. Nu är det Activison som äger rättigheterna till Crash Bandicoot och vissa uttalanden hintar om att det inte är omöjligt att det blir någon form av HD-versioner av klassikerna eller t.o.m en reboot av serien. Den som lever får se!

1
Skriv svar