Nu skrattar de inte längre
När jag förbokade Playstation 4 någon gång i juni så var det många runtomkring mig här på jobbet som tyckte att jag var löjlig. Jag fick höra en hel del av "Varför skulle man behöva förboka konsolen för? Det är ju inte som att den kommer ta slut!" och liknande yttringar. Jag tog det utan några som helst problem för jag visste innerst inne att jag skulle få det sista skrattet och det har jag faktiskt fått redan idag.
Omkring mig har jag nämligen hört folk klagat över mail de fått från en leverantör om att de inte kommer få någon Playstation 4 i november och detta trots att de bokat en. De bokade helt enkelt för sent. De bokade när de till slut insåg hur populär maskinen skulle bli. Nu är det ju inte som så att de kommer lida några större kval över det. De kommer ju trots allt få sin konsol under december vad det verkar. Men just i detta nu är det faktiskt väldigt kul att kunna bjuda in kollegorna till en första spelkväll med PS4 eftersom det är enda sättet för dem att få spela en på releasedagen. De är ju som små barn som inte fått precis vad de önskat i julklapp
Jag bestämde mig för att boka lite för sent... Vettefasen när jag får min nu. Förhoppningsvis innan jul iaf!
Kanske läge att gå till någon av de fysiska butikerna som fortfarande finns? Eller elkedjor, de brukar har kvar längst.
Du var förberedd för du visste bättre genom tidigare erfarenheter/insikter.
Dels det, men de har också vara med om några konsol-releaser så handlar nog mer om att jag kände att jag lika gärna kunde boka direkt eftersom jag visste att jag skulle ha en ändå. Det är ju knappast jobbigt att gå in på en onlinebutik och lägga till en vara i korgen
Jag bestämde mig för att boka lite för sent... Vettefasen när jag får min nu. Förhoppningsvis innan jul iaf!
Kanske läge att gå till någon av de fysiska butikerna som fortfarande finns? Eller elkedjor, de brukar har kvar längst.
Det blir nog till att göra så. Sen ska det byggas Steam-dator också.. Suck. Nåja.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Jag var ute alldeles försent och tillhör en av dem som fått besked om eventuell leverans i december. Var peppad som fasiken efter Sonys presskonferens och vet inte varför jag inte bokade på en gång men det gjorde jag inte. Jag fick mitt PS3 på releasedagen och var jäkligt nöjd, men det var 2007 och jag är nu sex år äldre och börjar nog tappa min fascination för nya prylar och behovet att vara "först" med allt nytt. Kommer troligtvis avboka min förhandsbokning och vänta med att köpa PS4 till 2014 då det ändå ser ut att de flesta titlarna jag är intresserad av släpps då. Förhoppningsvis dyker det även upp några bra bundles tills dess. Har ändå en bunt med bra PS3 spel som jag fortfarande vill spela igenom och skolarbete upp över öronen.
Kikar på Webhallen när jag la min förbokning, "2011-06-01 23:33". Känns som att jag borde vara säker
Trodde faktiskt att jag skulle ha dig slagen, gick in på webhallen o kikade... 2011-06-03
Edit: my bad, skrev fel datum
Åh, hedervärt datum det också
Kikar på Webhallen när jag la min förbokning, "2011-06-01 23:33". Känns som att jag borde vara säker
Trodde faktiskt att jag skulle ha dig slagen, gick in på webhallen o kikade... 2011-06-03
Edit: my bad, skrev fel datum
Åh, hedervärt datum det också
Hehe 2011, när las den upp för förhandsbokning hos dem? Måste väl varit runt den tiden.
Det som däremot är trist är ju att det inte verkar komma någon fin bundle till Sverige. Finns ju en finfin i andra delar av europa med en extra handkontroll, kameran och Killzone för någon tusing extra.
Ni som beställt från Webhallen och blir utan första vågen, skall ha fått ett mail om att man inte får en.
Jag förbokade också min 2011 och har inte fått något mail, har även fått bekräftat att jag får ta del av första sändningen, bokade även Killzone för någon vecka sedan.
Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X
OT, men varje gång jag läser en sådan rubrik så tänker jag på: När jag var liten ville jag bli en clown, men alla bara skrattade åt mig. Nu när jag är vuxen och blivit en clown skrattar ingen längre.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.