Återvänd till Dust 514 – få presenter

Robot
Återvänd till Dust 514 – få presenter
Medlem
Återvänd till Dust 514 – få presenter

Alltså jag skulle inte spela det där om jag så fick 200:-/h.

Medlem

Gillar CCP men känner att kanske en PC-version kanske hade fungerat bättre för den här typen av spel. Hade nog gett det en chance då. Var taggad att börja bygga vapen och utrustning till DUST i EVE online men vad jag såg innan jag tog paus från EVE så var inte det integrerat med EVE-marknaden på det sättet än.

Har rätt kul med Planetside 2 ist.

Medlem

Släppt det till mer än bara PS3 så kanske folk bryr sig, till dess kan detta spel gärna dö.

Avstängd

Tycker spelet föll pladask på två stora punkter:

1. Det laggar och släpar och hackar på tog för mycket.

2. Uppgraderingarna man kan betala sig till är hur starka som helst. Smög jag upp bakom någon och började mata med vapnena som fanns kunde motspelaren helt enkelt vända sig om, sikta och skjuta ihäl mig då han hade så mycket mer sköld och liv än mig så att det räckte och blev över.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Släppt det till mer än bara PS3 så kanske folk bryr sig, till dess kan detta spel gärna dö.

Ett spel som förtjänar dödsstraff hör inte hemma på nån plattform.

Medlem

Detta spelet har riktigt dedikerade spelare, de flesta med mus och tangentbord. Jag har inget bord till min TV sa det blir inget av med mus och tangentbord dar.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Idén var intressant, utförandet verkar ha fallit pladask.
Att göra en sån viktig aspekt av EVE-online på en konsol kan te sig som ett konstigt val..

Medlem

Jag är nog en av de få som spelar och uppskattar Dust 514 i Sverige, åtminstone får man den uppfattningen vid spelande. Någon gång emellanåt stöter man på svenskar, men det är en raritet. Majoriteten tycks härstamma från Nordamerika.

Skrivet av Proximately:

Detta spelet har riktigt dedikerade spelare, de flesta med mus och tangentbord. Jag har inget bord till min TV sa det blir inget av med mus och tangentbord dar.

Jag spelar med en DS3 och brukar allt som oftast ligga bra till när det kommer till poäng och även vara en bidragande faktor till att föra laget framåt. Du får se till att bli ett med din DS3:a!

Skrivet av Killbom:

Tycker spelet föll pladask på två stora punkter:

1. Det laggar och släpar och hackar på tog för mycket.

2. Uppgraderingarna man kan betala sig till är hur starka som helst. Smög jag upp bakom någon och började mata med vapnena som fanns kunde motspelaren helt enkelt vända sig om, sikta och skjuta ihäl mig då han hade så mycket mer sköld och liv än mig så att det räckte och blev över.

Men det är inte en generisk FPS-titel där man kan gå in och äga sönder allt genom att enbart vara duktig. Är du ny i Dust 514, är det väldigt en rejäl klippa att bestiga. Något som CCP tycks vara förtjusta över i och med att EVE Online fungerar lite på samma manér.

När det gäller vad du kan köpa dig till (rätta mig om jag har fel?), så köper du enbart tillträde till moduler och vapen tidigare, än vad du har färdighetspoäng till. Så har det varit tidigare i alla fall, jag har slutat forska i det i och med att jag inte använder det själv. Utöver det är det att få SP (för att investera i nya färdigheter), snabbare passivt och med högre modifierare aktivt. Det är dock inget som ger dig ett så pass enormt övertag att övriga inte har en chans.

Eftersom du har till stor del oändliga möjligheter till att anpassa dina dräkters moduler, blir det också en dynamisk blandning av allt från "glass cannons" till de mer tankigare variationerna. Men alla har en akilleshäl och det är den som måste hittas. Alternativt att du har förutsättningarna i och med dina val av moduler och vapen. Det var tidigare mycket vanligt med "shield tanks" och då är det bara att armera sig med "flux grenades" som åsamkar rejäl skada på sköldar, men obefintligt med skada på pansar.

Det är inte helt ovanligt att de större bolagen (eng: corporation), koordinerar skvadroner i publika matcher för att köra över motståndet helt och hållet. Dessa matcher går ju dock att överge om man inte är masochist, envis eller har en djupt rotad kämparglöd.

TL;DR

Ett FPS-spel med djup (inte bara FPS-momenten avgör utfallet av de strider som utspelar sig), hög tröskel för nya spelare, det är inga problem att klara sig med en DS3:a, fördelar med att skjuta in pengar är inte så fasligt stora.

För er som överväger att prova det, ladda ned, skapa en karaktär, se till att denna har "passive SP" aktiverat, forska i de olika färdigheterna, bestäm vilken roll du vill ha utifrån vad du tycker om att spela.

Vänta sedan ett tag innan ni börjar spela för att låta det generera SP (vid högre ambition, logga in en gång dagligen för ännu mer SP, behöver inte spela någon match). Alla dessa psykologiska faktorer speltillverkarna nyttjar!

Det är kort och gott inte enbart ett FPS-spel och kräver således lite mer än så. Akta er för att specialisera er fel, för att få distribuera om SP är inte på tal.

Mina 2 ISK i frågan.

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Jag är nog en av de få som spelar och uppskattar Dust 514 i Sverige, åtminstone får man den uppfattningen vid spelande. Någon gång emellanåt stöter man på svenskar, men det är en raritet. Majoriteten tycks härstamma från Nordamerika.

Skrivet av Proximately:

Detta spelet har riktigt dedikerade spelare, de flesta med mus och tangentbord. Jag har inget bord till min TV sa det blir inget av med mus och tangentbord dar.

Jag spelar med en DS3 och brukar allt som oftast ligga bra till när det kommer till poäng och även vara en bidragande faktor till att föra laget framåt. Du får se till att bli ett med din DS3:a!

Skrivet av Killbom:

Tycker spelet föll pladask på två stora punkter:

1. Det laggar och släpar och hackar på tog för mycket.

2. Uppgraderingarna man kan betala sig till är hur starka som helst. Smög jag upp bakom någon och började mata med vapnena som fanns kunde motspelaren helt enkelt vända sig om, sikta och skjuta ihäl mig då han hade så mycket mer sköld och liv än mig så att det räckte och blev över.

Men det är inte en generisk FPS-titel där man kan gå in och äga sönder allt genom att enbart vara duktig. Är du ny i Dust 514, är det väldigt en rejäl klippa att bestiga. Något som CCP tycks vara förtjusta över i och med att EVE Online fungerar lite på samma manér.

När det gäller vad du kan köpa dig till (rätta mig om jag har fel?), så köper du enbart tillträde till moduler och vapen tidigare, än vad du har färdighetspoäng till. Så har det varit tidigare i alla fall, jag har slutat forska i det i och med att jag inte använder det själv. Utöver det är det att få SP (för att investera i nya färdigheter), snabbare passivt och med högre modifierare aktivt. Det är dock inget som ger dig ett så pass enormt övertag att övriga inte har en chans.

Eftersom du har till stor del oändliga möjligheter till att anpassa dina dräkters moduler, blir det också en dynamisk blandning av allt från "glass cannons" till de mer tankigare variationerna. Men alla har en akilleshäl och det är den som måste hittas. Alternativt att du har förutsättningarna i och med dina val av moduler och vapen. Det var tidigare mycket vanligt med "shield tanks" och då är det bara att armera sig med "flux grenades" som åsamkar rejäl skada på sköldar, men obefintligt med skada på pansar.

Det är inte helt ovanligt att de större bolagen (eng: corporation), koordinerar skvadroner i publika matcher för att köra över motståndet helt och hållet. Dessa matcher går ju dock att överge om man inte är masochist, envis eller har en djupt rotad kämparglöd.

TL;DR

Ett FPS-spel med djup (inte bara FPS-momenten avgör utfallet av de strider som utspelar sig), hög tröskel för nya spelare, det är inga problem att klara sig med en DS3:a, fördelar med att skjuta in pengar är inte så fasligt stora.

För er som överväger att prova det, ladda ned, skapa en karaktär, se till att denna har "passive SP" aktiverat, forska i de olika färdigheterna, bestäm vilken roll du vill ha utifrån vad du tycker om att spela.

Vänta sedan ett tag innan ni börjar spela för att låta det generera SP (vid högre ambition, logga in en gång dagligen för ännu mer SP, behöver inte spela någon match). Alla dessa psykologiska faktorer speltillverkarna nyttjar!

Det är kort och gott inte enbart ett FPS-spel och kräver således lite mer än så. Akta er för att specialisera er fel, för att få distribuera om SP är inte på tal.

Mina 2 ISK i frågan.

Spelet är horribelt.

Mina 2 ISK i frågan.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Tror inte buggarna var det primära problemet här, utan snarare det märkliga beslutet att bara släppa det till PS3. Man har sin trogna skara kunder på PC, spelandes EVE, och släpper det enbart till en av de gamla konsolerna?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Skrivet av jonis:

Tror inte buggarna var det primära problemet här, utan snarare det märkliga beslutet att bara släppa det till PS3. Man har sin trogna skara kunder på PC, spelandes EVE, och släpper det enbart till en av de gamla konsolerna?

Jag håller med. Det var ett ovanligt korkat beslut. Hur tänkte de egentligen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av WolfGrin:

Släppt det till mer än bara PS3 så kanske folk bryr sig, till dess kan detta spel gärna dö.

Ett spel som förtjänar dödsstraff hör inte hemma på nån plattform.

Skrivet av Deli:

Alltså jag skulle inte spela det där om jag så fick 200:-/h.

Vad är det som är så dåligt med spelet? Har ingen ps3 längre och har därför aldrig kunnat pröva det själv


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av kill455:
Skrivet av Qn1f3:

*Vägg av text med mina subjektiva åsikter*

Mina 2 ISK i frågan.

Spelet är horribelt.

Mina 2 ISK i frågan.

Det är din åsikt, du har din fulla rätt att tycka så. Men det skadar inte att vara lite konstruktiv, kanske en liten smula bara?

Jag spelar det inte i någon större utsträckning, då det inte finns något djup i innebörden av sakerna utom slagfälten. Att enbart slåss för en fraktion ger inget bortsett från enklare belöningar i form av dräkter, vapen eller moduler och det då vid specifika events. Så de erbjuder ett djup i ett avseende, men i det djup jag söker är det än så länge inget implementerat.

För min del räcker det gott och väl att spela någon enstaka match då och då, sedan se till att spendera SP när nästa trevliga färdighet är tillgänglig.

Medlem

From dust to dust!

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av WolfGrin:

Släppt det till mer än bara PS3 så kanske folk bryr sig, till dess kan detta spel gärna dö.

Ett spel som förtjänar dödsstraff hör inte hemma på nån plattform.

Skrivet av Deli:

Alltså jag skulle inte spela det där om jag så fick 200:-/h.

Vad är det som är så dåligt med spelet? Har ingen ps3 längre och har därför aldrig kunnat pröva det själv

Nu vet jag inte om det har blivit fixat, verkar så med nyheten i alla fall, men när jag testade det så led spelet av extremt dålig frame rate, massvis med buggar och usla kontroller.

Konceptet för Dust 514 är riktigt bra där man kopplar samman spelet med EVE Online. Spelare i EVE kan t.ex. delta i striderna från rymden genom att bomba mål som Dust-spelare har markerat. Hade riktigt höga förhoppningar för det här spelet, och det är därför jag inte har så mycket gott att säga om det efter att ha blivit så besviken.

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Jag är nog en av de få som spelar och uppskattar Dust 514 i Sverige, åtminstone får man den uppfattningen vid spelande. Någon gång emellanåt stöter man på svenskar, men det är en raritet. Majoriteten tycks härstamma från Nordamerika.

Skrivet av Proximately:

Detta spelet har riktigt dedikerade spelare, de flesta med mus och tangentbord. Jag har inget bord till min TV sa det blir inget av med mus och tangentbord dar.

Jag spelar med en DS3 och brukar allt som oftast ligga bra till när det kommer till poäng och även vara en bidragande faktor till att föra laget framåt. Du får se till att bli ett med din DS3:a!

Skrivet av Killbom:

Tycker spelet föll pladask på två stora punkter:

1. Det laggar och släpar och hackar på tog för mycket.

2. Uppgraderingarna man kan betala sig till är hur starka som helst. Smög jag upp bakom någon och började mata med vapnena som fanns kunde motspelaren helt enkelt vända sig om, sikta och skjuta ihäl mig då han hade så mycket mer sköld och liv än mig så att det räckte och blev över.

Men det är inte en generisk FPS-titel där man kan gå in och äga sönder allt genom att enbart vara duktig. Är du ny i Dust 514, är det väldigt en rejäl klippa att bestiga. Något som CCP tycks vara förtjusta över i och med att EVE Online fungerar lite på samma manér.

När det gäller vad du kan köpa dig till (rätta mig om jag har fel?), så köper du enbart tillträde till moduler och vapen tidigare, än vad du har färdighetspoäng till. Så har det varit tidigare i alla fall, jag har slutat forska i det i och med att jag inte använder det själv. Utöver det är det att få SP (för att investera i nya färdigheter), snabbare passivt och med högre modifierare aktivt. Det är dock inget som ger dig ett så pass enormt övertag att övriga inte har en chans.

Eftersom du har till stor del oändliga möjligheter till att anpassa dina dräkters moduler, blir det också en dynamisk blandning av allt från "glass cannons" till de mer tankigare variationerna. Men alla har en akilleshäl och det är den som måste hittas. Alternativt att du har förutsättningarna i och med dina val av moduler och vapen. Det var tidigare mycket vanligt med "shield tanks" och då är det bara att armera sig med "flux grenades" som åsamkar rejäl skada på sköldar, men obefintligt med skada på pansar.

Det är inte helt ovanligt att de större bolagen (eng: corporation), koordinerar skvadroner i publika matcher för att köra över motståndet helt och hållet. Dessa matcher går ju dock att överge om man inte är masochist, envis eller har en djupt rotad kämparglöd.

TL;DR

Ett FPS-spel med djup (inte bara FPS-momenten avgör utfallet av de strider som utspelar sig), hög tröskel för nya spelare, det är inga problem att klara sig med en DS3:a, fördelar med att skjuta in pengar är inte så fasligt stora.

För er som överväger att prova det, ladda ned, skapa en karaktär, se till att denna har "passive SP" aktiverat, forska i de olika färdigheterna, bestäm vilken roll du vill ha utifrån vad du tycker om att spela.

Vänta sedan ett tag innan ni börjar spela för att låta det generera SP (vid högre ambition, logga in en gång dagligen för ännu mer SP, behöver inte spela någon match). Alla dessa psykologiska faktorer speltillverkarna nyttjar!

Det är kort och gott inte enbart ett FPS-spel och kräver således lite mer än så. Akta er för att specialisera er fel, för att få distribuera om SP är inte på tal.

Mina 2 ISK i frågan.

Tvivlar på att jag vill spendera så mycket tid på att bli ett med min DS3:a, kan tycka att det borde ha hänt av ren erfarenhet efter att ha använt den i 7 år...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag brukar spela det kanske en gång varannan månad på helgen sådär. Det finns nästan aldrig några matcher där lagen faktiskt jobbar ihop och koordinerar attacker.

Det känns inte som att det är ompf i vapnen, man dör av en ärtpistol. Bad Company 2 är helt enkelt ett mycket roligare spel än det här i och med att man begränsar kartan och håller slaget på ett eller två ställen.

Kartorna i DUST är för stora med för lite innehåll och konstigt sätt att navigera dem att det inte blir kul att springa i 3 minuter för att komma till nån action bara för att bli snipe:ad av nån som tagit ett skepp och flygit upp på ett tak där du inte kommer åt dem.

Medlem
Skrivet av Deli:

Alltså jag skulle inte spela det där om jag så fick 200:-/h.

Jag hade nog kunnat offra mig om man fick det.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar