Killzone: Shadow Fall är ett bra spel att börja med

Robot
Inaktiv
Killzone: Shadow Fall är ett bra spel att börja med

Trevligt att någon våga prova på ett nytt sätt att låsa upp nya saker istället för det välanvända XP-systemet de flesta av oss är vana vid som sträcker sig långt bak i tiden till rpg-spelens begynnelse

Medlem

Jag har haft riktigt trevligt med alla tre konsol-Killzones, så det här är ett givet köp när en Ps4 införskaffas

Medlem

Jag spelar inte multiplayer för att levla,, jag spelar för att döda och vinna.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Skulle gärna vilja se en film baserad på Killzone, spelens lore är ju asball!

Skribent

Killzone brukar alltid vara en höjdare, men hoppas vi får lite mer förståelse för Helghast i detta spelet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Killzone brukar alltid vara en höjdare, men hoppas vi får lite mer förståelse för Helghast i detta spelet.

Det skulle vara intressant att få se handlingen från Helghasts perspektiv.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Killzone brukar alltid vara en höjdare, men hoppas vi får lite mer förståelse för Helghast i detta spelet.

Håller med. Överhuvudtaget så tycker jag om de få djupdyk man får i Helghasts samhälle, deras ideal och deras tillvaro. Nog för att nazi- och fascistreferenserna är uppenbara men jag skulle ändå gärna se att spelet bättrar på sin egen mytologi.

Dock tycker jag spelmässigt att K:SF tycks ta ett par tveksamma designval genom att överge seriens tunga, mörka miljöer som man lärt sig älska i tidigare delar. Men men - ska givetvis ge det en chans oavsett.

Medlem

Ser fram emot det här spelet. Har kört igenom 2an samt 3an. Kommer dock sakna möjligheten att dra igenom kampanjen i co-op som i trean.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Skulle gärna vilja se en film baserad på Killzone, spelens lore är ju asball!

Ja, det skulle vara riktigt trevligt om filmen hamnade i rätt händer. Helghast är nog en av de bästa skurkfaktionerna sen stormtroopers. Deras onda, röda ögon skulle passa perfekt i en film

Medlem

Det är goda idéer, många tidigare Halo fans behöver ett nytt Fps att njuta av på sin Ps4 och Killzone känns som det givna valet
Sen är det kul att de dumpar farmande/xp och testar något "nytt", som kräver lite skicklighet och dedikation/något mer hardcore, vilket alltid uppskattas

Medlem

Intressant koncept med utmaningar istället för erfarenhetspoäng, för visst handlar det om att investera tid i det fallet.

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Johan Olander:

Killzone brukar alltid vara en höjdare, men hoppas vi får lite mer förståelse för Helghast i detta spelet.

Det skulle vara intressant att få se handlingen från Helghasts perspektiv.

Usch


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Citat:

När det kommer till multiplayer får vi reda på att erfarenhetspoäng inte kommer finnas med. Istället ska man klara av diverse utmaningar för att gå upp i level. Detta förklarar Heide med att erfarenhetspoäng inte handlar om skicklighet, utan om tid.

Halleluja!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Killzone brukar alltid vara en höjdare, men hoppas vi får lite mer förståelse för Helghast i detta spelet.

De är militanta och hänsynslösa och därför fienden. Vad mer behövs vetas?

Jag älskar propagandahögtalaredelen i KZ3 warzone multiplayer. När man springer med den så lyssnar man på vad som sägs och spelar man ISA så rycks man med och känner att vi ska fan kämpa mot de där Helgastarna, vi: de goda. Och när man spelar Helgast och springer med den så känner man "de kommer till VÅRAT hemland, och tror att de kan ta ifrån oss allt som är VÅRAT. ISA är ulvar i fårakläder...NU JÄKLARS"

Jag är nog lätt att hetsa upp tror jag


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar