The Mandate – bli kapten över ett slagskepp i rymden

Robot
The Mandate – bli kapten över ett slagskepp i rymden
Medlem
The Mandate – bli kapten över ett slagskepp i rymden

Och helt plötsligt dyker det upp ett dussintal rymdspel. Jag klagar inte!

Skribent
Skrivet av 73mpl4R:

Och helt plötsligt dyker det upp ett dussintal rymdspel. Jag klagar inte!

Jag grät lite när jag hörde talas om detta igår (nästan i alla fall). Under sömnlösa nätter har jag drömt om ett spel som låter mig vara kapten över ett stort rymdskepp. Hoppas nu detta blir bra.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ehmmm, som ett mer strategiskt Star Citizen då?

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av 73mpl4R:

Och helt plötsligt dyker det upp ett dussintal rymdspel. Jag klagar inte!

Jag grät lite när jag hörde talas om detta igår (nästan i alla fall). Under sömnlösa nätter har jag drömt om ett spel som låter mig vara kapten över ett stort rymdskepp. Hoppas nu detta blir bra.

Spelat Nexus: The jupiter incident? Synd att 2an inte lyckades på Kickstarter dock.

Detta verkar intressant.

Och man har redan en femtedel av pengarna, 34 dagar kvar

(ganska säker på att detta kommer lyckas)

Medlem

Fan va coolt! Hoppas man kan vandra runt i skeppet också

Medlem

Jaha, verkar som det alltid är någon Kickstarter i månaden på gång, men den här blir den tredje den här månaden....Kostsam sida det där.
http://www.kickstarter.com/profile/406233530

Inaktiv

"Perihelion Interactive LLC are a
Sacramento, CA-based veteran team
of developers [ex-EA, ex-2K Games,
ex-Ubisoft, ex-Funcom] who have
gone indie."

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Fan va coolt! Hoppas man kan vandra runt i skeppet också

Ja!!!! Då vore det perfekt, hoppas det här blir lika bra som det verkar vara


signatur

Game long and prosper

Medlem

Låter väldigt mysigt om de får till det, tänker mig en blandning mellan silent hunter, x-com och rymd, det är en fin blandning det (och något som inte alla dessa andra rymdspel som är på G verkar ha)

Vill fortfarande ha ett kaptens-spel där styr och ställer över ett skepp under napoleonkrigen, men det får jag nog fortsätta drömma om.

Medlem

Väntar på ett Firefly sandbox MMO med mark och rymdstrider.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Väntar på ett Firefly sandbox MMO med mark och rymdstrider.

Oh yes.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av 73mpl4R:

Och helt plötsligt dyker det upp ett dussintal rymdspel. Jag klagar inte!

Jag grät lite när jag hörde talas om detta igår (nästan i alla fall). Under sömnlösa nätter har jag drömt om ett spel som låter mig vara kapten över ett stort rymdskepp. Hoppas nu detta blir bra.

Spelat Nexus: The jupiter incident? Synd att 2an inte lyckades på Kickstarter dock.

Detta verkar intressant.

glöm inte I-wars, det var riktigt kul på den tiden.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av 73mpl4R:

Och helt plötsligt dyker det upp ett dussintal rymdspel. Jag klagar inte!

Jag grät lite när jag hörde talas om detta igår (nästan i alla fall). Under sömnlösa nätter har jag drömt om ett spel som låter mig vara kapten över ett stort rymdskepp. Hoppas nu detta blir bra.

Hm. FTL är väl nästan det du beskriver, fast i 2D? Föredrar detta dock, om det görs rätt.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, verkar som det alltid är någon Kickstarter i månaden på gång, men den här blir den tredje den här månaden....Kostsam sida det där.
http://www.kickstarter.com/profile/406233530

Tusan också nu blev jag tvungen att backa Cosmic Star Heroine också

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av 73mpl4R:

Och helt plötsligt dyker det upp ett dussintal rymdspel. Jag klagar inte!

Jag grät lite när jag hörde talas om detta igår (nästan i alla fall). Under sömnlösa nätter har jag drömt om ett spel som låter mig vara kapten över ett stort rymdskepp. Hoppas nu detta blir bra.

Spelat Nexus: The jupiter incident? Synd att 2an inte lyckades på Kickstarter dock.

Detta verkar intressant.

'Nexus: The jupiter incident' var ett riktigt bra spel. Jag kom över det av en slump och trodde först att det var en homeworld-klon men det visade sig vara något mycket bättre

Medlem

FTL 2.0?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av BelLamron:
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, verkar som det alltid är någon Kickstarter i månaden på gång, men den här blir den tredje den här månaden....Kostsam sida det där.
http://www.kickstarter.com/profile/406233530

Tusan också nu blev jag tvungen att backa Cosmic Star Heroine också

Ja det verkar så otroligt charmigt att man bara inte kan låta bli

Inaktiv
Medlem

JAAAA!
Har länge velat ha ett mer simulator spel i rymden där man tar hand om sitt rymdskepp och manskap samtidigt med action element i bagaget.

Inaktiv

$178,957 redan och 34 dagar kvar. Kommer nog lyckas!

Medlem

Ett rymdMMO som detta, blandat med FPS när ens crew bordar eller försvara sitt skepp. That would be awesome.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

verkar nice... gillar rymd rpg...

Medlem

Star Citizen, X: Rebirth och nu detta... Jajamän!

EDIT: Oj, kom en trea för mycket

Medlem
Skrivet av zelxi:

Star Citizen, X3 Rebirth och nu detta... Jajamän!

Håller med till fullo. Älskar sådanna spel och hoppas att X: Rebirth (Ja, det är inte X3 Rebirth eftersom det är egentligen är det fjärde spelet i serien :3) kommer bli minst lika bra som X3 spelen (även fast du bara har ett skepp att flyga i Rebirth).

Var helt tvungen att slänga dessa människor lite pengar med. Såg riktigt neat ut.

Medlem

vilken mysig musik! Fick fortsätta här haha http://www.youtube.com/watch?v=KxcP7TRY178

1
Skriv svar