Geforce Shadowplay – nu kan du spela in när du briljerar

Robot
Geforce Shadowplay – nu kan du spela in när du briljerar
Skribent
Geforce Shadowplay – nu kan du spela in när du briljerar

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Bytt från AMD till nVidia, känner mig ganska nöjd. Lite konstigt i början med tanke på att jag aldrig ägt ett nVidia kort tidigare(kände för att pröva något nytt).

Tror jag hör hemma här.
(Säger inte att AMD är dåligt eller sämre men att jag är positivt överraskad.)

...lite höga priser bara.

Medlem

Fungerar jävligt bra, testade precis när jag körde Mass Effect 3 (visst inte världens mest krävande spel). Märkets inte ett smack på FPS eller någonting, kanonlösning säger jag rent spontant


signatur

Welcome to the Manglerdome

ELF
Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.

Är väl bara för dem att skapa något liknande?
Någon info om vad det är för nuvarande teknik Nvidia använder, PhysX?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Sakta men säkert klättrar Nvidia mot en monopolstyrd marknad.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent
Skrivet av ELF:
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.

Är väl bara för dem att skapa något liknande?
Någon info om vad det är för nuvarande teknik Nvidia använder, PhysX?

Det är naturligtvis inte bara det och jag är inte direkt missnöjd med mitt HD7950.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.

Är väl bara för dem att skapa något liknande?
Någon info om vad det är för nuvarande teknik Nvidia använder, PhysX?

Det är naturligtvis inte bara det och jag är inte direkt missnöjd med mitt HD7959.

HD7959?

Skribent
Skrivet av bond12:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.

Är väl bara för dem att skapa något liknande?
Någon info om vad det är för nuvarande teknik Nvidia använder, PhysX?

Det är naturligtvis inte bara det och jag är inte direkt missnöjd med mitt HD7959.

HD7959?

Köpte det av en skummis som brukar hänga i mitt område, tydligen det senaste på marknaden.

(Eller inte.)


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Sakta men säkert klättrar Nvidia mot en monopolstyrd marknad.

YAY! Då kan dom ta hur mycket betalt dom vill för sina produkter. Inga konkurrenter att oroa sig över så man måste sänka priserna...

Medlem

Den verkar inte vara i beta utan WQHL-certifierad, i alla fall version 331.65.

http://www.geforce.co.uk/drivers/results/68913/nvidiaupdate

Edit: Efter lite koll verkar det vara så att Shadowplay är i beta som det står i artikeln.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av bond12:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.

Är väl bara för dem att skapa något liknande?
Någon info om vad det är för nuvarande teknik Nvidia använder, PhysX?

Det är naturligtvis inte bara det och jag är inte direkt missnöjd med mitt HD7959.

HD7959?

Köpte det av en skummis som brukar hänga i mitt område, tydligen det senaste på marknaden.

(Eller inte.)

Hehe det förklarar saken

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.

Vänta tills AMD´s Mantle kommer ut


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.

Förstår vad du menar. Känns som att det är Nvidia som är det drivande företaget inom grafikkort. 3d Vision, Experience, G-sync och nu även detta. Dock så tycker jag att AMD's Mantle API låter jävligt trevligt. Känns som att det kommer bli en dominerande API för spel i framtiden.

Medlem

Hoppas att de lägger till så att den spelar in ljudet från din mick. Har för mig att den inte gör det. Beror ju på vad man spelar men om man tex lirar Arma 2/3 så är det ju ganska värdelöst.

Inaktiv
Skrivet av ELF:
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.

Är väl bara för dem att skapa något liknande?

AMD har redan detta i båda nya konsolerna. De spelar in en snutt i realtid så kan man trycka en knapp och ladda upp det. Synd bara att de inte implementerat det på PC (än).

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.

Förstår vad du menar. Känns som att det är Nvidia som är det drivande företaget inom grafikkort. 3d Vision, Experience, G-sync och nu även detta. Dock så tycker jag att AMD's Mantle API låter jävligt trevligt. Känns som att det kommer bli en dominerande API för spel i framtiden.

Om Mantle kommer fungera med Nvidia och Intel kort(AMD påstår ju trots allt att det är en öppen standard) kommer det att ha en chans att konkurrera med Directx, annars kommer det nog att bli lika relevant som physx.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.

Är väl bara för dem att skapa något liknande?

AMD har redan detta i båda nya konsolerna. De spelar in en snutt i realtid så kan man trycka en knapp och ladda upp det. Synd bara att de inte implementerat det på PC (än).

Fast det är ju i båda fallen proprietära system gjorda av MS resp Sony, inget AMD byggt...

Medlem

Tråkigt att det inte fungerar på mitt 580

Medlem

Testade precis att spela in från Rome II: Total War och det var inte någon prestandaförlust alls, även fast jag spelade in med högsta kvalitet.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag är inte helt nöjd över att ha bytt till AMD just nu.

Du kommer ju ha Mantle.. Då kan du frapsa bäst du vill i bakgrunden!

Geeks Gaming

Har lite små hack då och då i BF3.. men i skyrim så flyter det hur bra som helst.

Medlem

Detta skall bli intressant. Lätt att ladda upp på Youtube? Fraps behövs icke mer?

Min monsterdator med Zotac Geforce GTX 780 AMP! Edition med över 3GB minne lär ju fungera ypperligt med detta.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Geeks Gaming
Skrivet av Remus:

Detta skall bli intressant. Lätt att ladda upp på Youtube? Fraps behövs icke mer?

Min monsterdator med Zotac Geforce GTX 780 AMP! Edition med över 3GB minne lär ju fungera ypperligt med detta.

Fraps på 20 min kan bli upp till 80 GB medans Shadowplay 20 min blir typ 8GB

Medlem

Trevlig funktion. Dock funkar det ju bara till 600 serie kort och högre. Lite synd då man själv har ett 500 serie kort. Ska bli kul och testa i framtiden då man har pengar och behov av en uppgradering.

Medlem

Verka funka fint.
Enda som saknas är att kunna aktivera ShadowPlay via programprofiler, så att det laddas automatiskt i spel man förväntar sig vilja spara någonting, men inte kör i bakgrunden på resurskrävande spel.

Medlem

Undrar hur det vore med ett tredje (stort)företag som tillverkade grafikkort... AMD, nVidia och något till. Vore nog inte helt fel.

Medlem

Ack dom gamla 3dfx dagarna med Voodoo korten.
Var ju faktiskt dom som uppfann SLI.

Medlem

Synd bara att Inte Optimus/Nvidia Laptops får stöd för shadowplay, inte än iaf?!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ack dom gamla 3dfx dagarna med Voodoo korten.
Var ju faktiskt dom som uppfann SLI.

Nvidia återanvände bara namnet SLI när de köpte upp 3DFX, det nya SLI har inget med den gamla tekniken att göra och förkortningen står inte ens för samma sak.

12
Skriv svar