Medlem
Skrivet av StrongBad:
Citat:

Battlefield är unikt. Det finns inget annat spel på marknaden som levererar samma storskaliga krig och samtidigt är intressant ner på infanterinivå.

¨

Inte riktigt sant, Planetside 2 ger ännu större krig (fler spelare på större "kartor"). Även där är infanteristrider intressanta.

Kanske ni ska titta på Arma3 om man söker storskalighet och infanteristrider i trånga gränder! Kör just nu CTI ( Capture the Island ) Galet intensivt och garanterat oförglömligt.

Medlem

Tveklöst kommer BF4 skapa många underhållande timmar men innehåller ingen stor revolutionerande förändring. Dock blir jag lite fundersam kring hur spelets betyg sätts utifrån resonemanget en oro för framtiden. Borde inte recension beröra spelupplevelsen här och nu i det aktuella spelet, inte spekulationer om de framtida?

Skulle den logiken fungera i en filmrecension, uppföljare brukar oftast vara sämre än originalet och därmed får även originalet sämre betyg?

Skribent
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Johan Olander:

Jag som var sugen på singleplayer, men detta bådar ju inte alls gott.

Samma här, är inte fasligt mycket för Multiplayer, annat än det Cooperativa slaget då (dvs man oftast kör en kampanj tillsammans), men om Single Player är bedrövligt så lär det absolut inte bli ett köp av detta för mig iallafall.

Jag gillar förvisso multiplayer, men samtidigt vill jag ha en kampanj så man inte känner sig helt vilsen när man ska spöa folk online. Men då gäller dett att utvecklaren lägger ner lite själ i det också.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Kommer bli grymt!

Medlem

Synd att Dice fortfarande är fast 13år tillbaka i tiden med små maps och max 64-spelare, tänk 250 eller 500spelare samtidigt då hade BF4 get Planetside 2 en match...men så icke. :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tycker alla bashade singel player i BF3 medans jag tyckte faktistk den var riktigt underhållande. Ska bli kul att testa iaf

Inaktiv

har spelet äkta dynamisk destruction så man kan skjuta sönder vad man vill ? Eller är det bara scriptat så byggnader etc går sönder på exakt samma ställe hela tiden som i bf 3?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av MiLeS:

När började de med singleplayer i Battlefield? ô.O

alltid funnits?

LOL nä det har det inte, det kom med BF3.
Fanns även i BC serien.
BF2 hade mot slutet möjlighet att köra MP kartor med bots.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Tycker alla bashade singel player i BF3 medans jag tyckte faktistk den var riktigt underhållande. Ska bli kul att testa iaf

Jag försökte spela det i 3an men det var ju så buggigt att jag kom aldrig förbi flyg biten då man skulle bomba ett flygfällt, spelet buggade ut varje gång jag spelade det, targets gick inte att skada eller så fanns de inte där körde om det 3-4 gånger innan jag gav upp.
Det här var på Xbox360 repfri skiva, spelet instalerat.

Medlem

Spelade några timmar igår. Var riktigt fett. Vissa banor är lite tråkiga dock. Tex Operation Locker. Fan vilket jävla clusterfuck

Medlem

Jaha, inte mer nytt. Det får bli ARMA III för mig i stället.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Skrivet av Securion:

Ovanligt nyanserad och smart recension.

Instämmer, det var bara en sak jag saknade - en nedräkningsklocka till recensionen som ni brukar ha vid de stora spelsläppen.

Medlem

Planetside 2 är ju annars ett gott exempel på varför större inte alltid är bättre...tycker BF har en bra balans av Gameplay och skala nu, vore dumt att försöka fixa nåt som inte är sönder.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Oj, en hel timma tidigare än utlovat!

Varför envisar DICE/EA med ett singleplayer-läge? Det finns väl ändå ingen som köper spelet ENBART för singleplayer?

Nu är det väl ganska kort dock men jag skulle nog inte köpa ett sånt här spel ENBART för multiplayer, jag vill ha singleplayer att värma upp med


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Spelade några timmar igår. Var riktigt fett. Vissa banor är lite tråkiga dock. Tex Operation Locker. Fan vilket jävla clusterfuck

Igår? Spelet släpps väl på torsdag i europa?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av ScorchPipe:

Spelade några timmar igår. Var riktigt fett. Vissa banor är lite tråkiga dock. Tex Operation Locker. Fan vilket jävla clusterfuck

Igår? Spelet släpps väl på torsdag i europa?

Mmm men om man startade Origin (efter att man laddat ner det) med Koreansk VPN så aktiverades det. Sen bara stänga av VPN igen och börja spela.

Medlem

Tycker Herr Johansson-Sundelius ofta skriver bra recensioner, bf4 verkar vara nå i stil med det man förväntat sig. Inte allt för mkt nytt, kan nog gå att döda några timmar med kompisarna.

Medlem

Bra recension, hade dock velat veta hur commander funkar.

Medlem
Skrivet av doom:

målgruppen för bf 4 verkar va 12åringar med adhd ..
Spelar Arma 3 istället.

Jag måste säga att ARMAs fanboys är bland de mest irriterande personerna på internet. Alla spel ska ju tydligen vara exakt som ARMA, annars är de sämst och är för 12 åringar.

Medlem

Tycker de nya banorna är riktigt roliga! Förutom Operation Locker, nya metro. Commander mode funkar inte på ipaden än, måste tydligen va en annan app för det men på dator skärmen funkar det bra. Tyckte dock det var tråkigt.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Blir inget för mig denna gången heller då mao. Multiplayer intresserar mig inte det minsta. Märkligt att de inte kan ha en vettig singleplayer story också.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Blir inget för mig denna gången heller då mao. Multiplayer intresserar mig inte det minsta. Märkligt att de inte kan ha en vettig singleplayer story också.

Fast då kanske du inte ska kolla på Battlefield som är ett multiplayerspel.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Min största oro är att BF apar efter COD, med löjliga skins till vapnen som tiger eller gold camo. Vem fan pyntar sin bössa i guldcamo i krig??? LÖJLIGT!!! Ser inget fel i camo på vapnen men gör det realistiskt.
Sen ser jag gärna mer natursköna banor ute i skogs-/djungelmiljö. Krigat i stadsmiljö har man gjort nu i evigheter...
Sist men inte minst...gör BF5 till ett WWII snälla

Medlem
Skrivet av doom:

målgruppen för bf 4 verkar va 12åringar med adhd ..
Spelar Arma 3 istället.

Oj, vad häftig du är som diskriminerar utefter ålder, neuropsykiatriskt funktionshinder och spelsmak! Tänk om alla kunde vara lika häftiga och ha samma smak som du!

Och nej, jag bryr mig inte ett dugg om BF4. Men ser med rädsla på hur FZ:s kommentarsfält börjat närma sig Youtubes de senaste åren...

Medlem
Skrivet av ibib:
Skrivet av Zappa:

Blir inget för mig denna gången heller då mao. Multiplayer intresserar mig inte det minsta. Märkligt att de inte kan ha en vettig singleplayer story också.

Fast då kanske du inte ska kolla på Battlefield som är ett multiplayerspel.

Därför jag aldrig spelat ngt av spelen i serien. Hade hoppats de skulle ändra sig på den punkten. De lär tappa en hel del i försäljning när de inte har ngt vettigt singleplayer-läge. De borde kanske skippa det helt när det ändå är så dåligt som det är. Får bli Ghost istället för min del.

Medlem

Tack vare er på Fz så kommer jag INTE att köpa BF4, och då menar jag verkligen TACK! Jag är inte intresserad av multiplayern då denna i mina ögon är precis samma som i 3:an, utan jag var sugen på singleplayern....

Men enlig er så är denna tveksam, dålig eller rent av skit.. Så tack! Där sparade jag ca 500 spänn!

Blir ett Black Flag istället!!

Medlem
Skrivet av ibib:
Skrivet av Zappa:

Blir inget för mig denna gången heller då mao. Multiplayer intresserar mig inte det minsta. Märkligt att de inte kan ha en vettig singleplayer story också.

Fast då kanske du inte ska kolla på Battlefield som är ett multiplayerspel.

Eftersom dem själva har gått ut och sagt att det lagt extra krut på singleplayern just för att bevisa att BF serien är en singleplayer-serie OCKSÅ så är de inte så konstigt att han förväntar sig det. Det gjorde jag med.

skillnaden på deluxe och Limited i battlefield 4 ? vad är mest prisvärt?

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av MiLeS:

När började de med singleplayer i Battlefield? ô.O

alltid funnits?

Verkligen inte, tror snarare sen konsolifieringen av BF som det dök upp..


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Tack och bock. Hoppas ni nu vågar experimentera och göra lite annorlunda i Battlefront!

Skriv svar