The Division i kvällens Fragzone

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Johnny:

Underbart som vanligt, älskade början:) Nu blev jag tack vare detta inslag otroligt nyfiken på The Division. Ska genast kolla upp mer information om vad Malmö gänget jobbar med. Tack för ett fantastiskt program som jag bara vill ha mer av.

Kolla förslagsvis på vår Massive-dokumentär som Christer har skapat.

Tack för tipset, ska absolut titta på det.

Medlem

Bra jobbat som vanligt!

Medlem

Nu blir jag förbannad. Har försökt att titta på avsnittet 4 ggr nu. Men alltid är det något som strular, dock inte att det buffrar.

- Pausar man avsnittet en timme så börjar det om när man klickar play igen
- i HD så fungerar det i ca 20 sekunder sen kraschar spelaren
- Det går inte att hoppa fram till där man pausade sist utan den måste buffra allting först, vilket den inte gör då Vimeos spelare inte buffrar mer än nån minut i taget. Inte på min dator iaf

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Manna:

Nu blir jag förbannad. Har försökt att titta på avsnittet 4 ggr nu. Men alltid är det något som strular, dock inte att det buffrar.

- Pausar man avsnittet en timme så börjar det om när man klickar play igen
- i HD så fungerar det i ca 20 sekunder sen kraschar spelaren
- Det går inte att hoppa fram till där man pausade sist utan den måste buffra allting först, vilket den inte gör då Vimeos spelare inte buffrar mer än nån minut i taget. Inte på min dator iaf

Har du samma problem med andra filmer (i samma längd) på Vimeo?


signatur
Medlem

Videon kraschar för mig efter 7-8 min "SORRY There was an issue with playback".

Skägg.
10 Chambers
Antikvitet
Skrivet av MaXMC:

Det är ju inte Youtube som tar bort innehållet om det är upphovsrättsskyddat (vi har ett svenskt ord).
Det är ju de som ni recenserar/förhandstittar som gör det. T.ex Ubisoft, Nintendo, etc.
Snacka med dem.

Det stämmer dessvärre inte. Youtube har ett system som heter Content ID som automatiskt analyserar bild och ljud i ett videoklipp och spårar delarna i det. Det betyder att Fragzone-avsnitten, som innehåller klipp från speltrailers som utgivaren själv också lagt på Youtube, automatiskt rödflaggas. För många rödflaggor leder till att Youtube själva agerar.

Utgivarna (upphovsrättsägarna) är aldrig inblandade i den här processen. Ingen av dem har såklart något att invända mot att vi rapporterar om deras spel, men att inhämta tillstånd i förväg från var och en (via deras huvudkontor, sannolikt) hade varit ohållbart.

Vad som händer när Youtube agerar är att vår möjlighet att ladda upp klipp längre än 15 minuter tas bort. Och då blir vi helt strypta.

Läs gärna mer här:
https://support.google.com/youtube/answer/2797370?hl=en-GB


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Redaktör
Skrivet av John:
Skrivet av MaXMC:

Det är ju inte Youtube som tar bort innehållet om det är upphovsrättsskyddat (vi har ett svenskt ord).
Det är ju de som ni recenserar/förhandstittar som gör det. T.ex Ubisoft, Nintendo, etc.
Snacka med dem.

Det stämmer dessvärre inte. Youtube har ett system som heter Content ID som automatiskt analyserar bild och ljud i ett videoklipp och spårar delarna i det. Det betyder att Fragzone-avsnitten, som innehåller klipp från speltrailers som utgivaren själv också lagt på Youtube, automatiskt rödflaggas. För många rödflaggor leder till att Youtube själva agerar.

Utgivarna (upphovsrättsägarna) är aldrig inblandade i den här processen. Ingen av dem har såklart något att invända mot att vi rapporterar om deras spel, men att inhämta tillstånd i förväg från var och en (via deras huvudkontor, sannolikt) hade varit ohållbart.

Vad som händer när Youtube agerar är att vår möjlighet att ladda upp klipp längre än 15 minuter tas bort. Och då blir vi helt strypta.

Läs gärna mer här:
https://support.google.com/youtube/answer/2797370?hl=en-GB

Kan tillägga att content id även flaggar gameplay-klipp vi själva spelat in som upphovsrättsskyddat, det gäller alltså inte bara utgivarnas egna filmklipp.


signatur
Medlem

Rätta mig om jag har fel, men visst tusan var det musik från The Flashbulb i bakgrunden? Strålande!

Tack för ett bra avsnitt, kul att se sig själv i eftertexterna. Ser fram emot The Division.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Rätta mig om jag har fel, men visst tusan var det musik från The Flashbulb i bakgrunden? Strålande!

Tack för ett bra avsnitt, kul att se sig själv i eftertexterna. Ser fram emot The Division.

The Flashbulb, det är grejer det!

Medlem

Skönt med Rainbow Six musiken. ;-D

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cologeno:

Videon kraschar för mig efter 7-8 min "SORRY There was an issue with playback".

Det vore kalas om du, och alla andra som haft problem, tar en titt här, och testar alla tre lösningar.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Manna:

Nu blir jag förbannad. Har försökt att titta på avsnittet 4 ggr nu. Men alltid är det något som strular, dock inte att det buffrar.

- Pausar man avsnittet en timme så börjar det om när man klickar play igen
- i HD så fungerar det i ca 20 sekunder sen kraschar spelaren
- Det går inte att hoppa fram till där man pausade sist utan den måste buffra allting först, vilket den inte gör då Vimeos spelare inte buffrar mer än nån minut i taget. Inte på min dator iaf

Har du samma problem med andra filmer (i samma längd) på Vimeo?

Ne inte nu iaf. Provade med ett klipp på 16h som fungerade att hoppa fram och tillbaka i. Men nu fanns ju klippet på eran spelare och den fungerar för mig.

Medlem

Jag ska spela skiten ur "Divisionen"! Hujedamej!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kaiser_Johan:

Ni måste fixa eran videoplayer! Försöker hela tiden kolla på fragzone avsnitt men varenda gång så slutar/kraschar den så jag måste ge upp.

Skrivet av zippiz:

Ger upp... gillar inte gnälla men ni måste se till att få ordning på er spelare, varför inte köra ut filmerna via youtube tills ni gjort det.

Jag bytte till en version med lägre bitrate nu, funkar det bättre? Vimeo är ju ändå en hyfsat stor spelare på videomarknaden. Den extra krispiga versionen kan fortfarande ses här.

Youtube har vi kört, men de är väldigt vanskliga. Får de för sig att man använder copywritat material tar de bort filmen, vilket inte är hållbart.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Daven:

Går inte att kolla på, avbryts konstant.

Har du problem med andra Vimeo-filmer?

Om det laggar; byt till Googles public DNS 8.8.8.8 och 8.8.8.4 (ändrade i routern och startade om webbläsaren)

Läste på ngt forum om att lastbalanseringen vimeo använder är beroende på att DNS-servrarna uppdateras hyfsat ofta; och min ISP verkar inte göra det.

Oavsett så funkade det för mig i detta specifika fallet

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Johnny:

Underbart som vanligt, älskade början:) Nu blev jag tack vare detta inslag otroligt nyfiken på The Division. Ska genast kolla upp mer information om vad Malmö gänget jobbar med. Tack för ett fantastiskt program som jag bara vill ha mer av.

Kolla förslagsvis på vår Massive-dokumentär som Christer har skapat.

Skulle gärna se på den om filmen inte pausade/laggade hela tiden... Verkar inte vara nät-sladden som är problem utan själva spelaren...

123
Skriv svar