Rykte – Telltale gör Game of Thrones-spel

Medlem

OM det här blir bra så kommer telltales bli legendariska med ett 3dje spel som kickar röv

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av marcus8958:

Hoppas det inte blir ett barnspel. Hoppas på lika brutalt som böckerna och inte lika förskönat som tv serien.

Jag har varken sett TV-serien eller läst böckerna, men är inte TV-serien skapligt brutal i alla fall?

Lite offtopic:
Din kommentar får mig att tänka på Jurassic Park.
Hade de filmerna varit som böckerna, skulle det ha blivit "R-rating" direkt.

Den är rätt så brutal och riktigt bra gjord. Men finns delar av böckerna dom tonat ner en hel del förmodligen för att nå ut till så stor publik som möjligt och för att serien inte ska förbjudas i en del länder osv.

Det jag är rädd för är att telltale kommer göra spelet lite mer barnvänligt vilket är vanligt när man gör spel.

EDIT: Du borde se tv serien. Helt klart bästa tv-serien på länge!

Telltales adaptioner av vuxna verk har inte en enda gång blivit barnvänligt. Tänker på The Walking Dead och The Wolf Among Us exempelvis, som inte verkar ett dugg censurerade för att nå en yngre publik. Gör Telltale ASOIF, så kan du räkna med att de gör de rätt.

On-topic så tror jag att det hade passat skitbra med ett Telltale ASOIF-spel, då deras spels upplägg hade passat sig jävligt väl till ett cloak-and-dagger spel där politiken av världen ligger i fokus, likt resten av serien. Combat hade varit helt onödigt, eftersom det inte är en serie en läser/tittar på för blodet direkt, utan snarare för att handlingen är galet välskriven och världen är trovärdig och brutal.

Medlem

Kan bli sjukt bra, hoppas verkligen att det är sant.
Ända som kan tänkas oroligt är att dom inte har en serietidning som referens den här gången utan en bok.

Fingers crossed!

Medlem

Kan bli bra!

Börjar dock tröttna på allt om Game of Thrones. Böckerna, speciellt 1-3, är kanonbra, men det börjar bli lite utdraget nu. Det händer knappt något intressant längre.

Tycker även att tv-serien dalade neråt den senaste säsongen.

Sen orkade jag inte köra igenom The Walking Dead. Missförstå mig rätt nu, det var inte på grund av att det var dåligt, tvärt om handlade det mer om att jag inte pallade med att ta alla jobbiga beslut.

Men är det några som kan göra Westeros värld rättvisa så är det ju Telltale!

Fan vad jag känner mig negativ efter detta inlägget. Det är nog dags att gå och lägga sig.

Medlem

Men för i helvete sluta mjölka R. R. Martins böcker, det räcker nu. Fortsätt med innovativa berättelser som avviker från rådande AAA-norm och gör unika och verkligt mörka spel istället.

Medlem

Ja förfans ja!

PaZ
Medlem

Som det står i nyheten så är alltså ryktet att det ska baseras på boken, inte tv-serien. Vi borde därmed kunna få se lite gråare karaktärer och lite mindre klichéer (de ändringar som görs i tv-serien går ofta åt det hållet: att sortera in i god/ond eller ta bort saker som tar tid att förklara). Jag ser fram emot några riktigt vidriga pest eller kolera-scenarion liknande dem i Walking dead-spelet

12
Skriv svar