Ytterligare en studio ur Grin-döden

Robot
Ytterligare en studio ur Grin-döden

Tidigare Grin-anställda anställer sig själva genom att starta eget.

#might-delight, #trinity-qa-studio, #bitsquid, #grin, #whiteout


Inaktiv
Ytterligare en studio ur Grin-döden

Här föds det må man säga.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Avstängd

Är det någon av dessa studior som har släppt ett spel än?

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Är det någon av dessa studior som har släppt ett spel än?

Det är dem för unga för än så länge.

Medlem

Blir intressant att se vad de får gjort med CryEngine 3.

Medlem

"... fokusera på den växande marknaden av nedladdningsmjukvara till konsoler..."
:-S


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Där ser man, får man hoppas på ett icke-film-baserat-spel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Där ser man, får man hoppas på ett icke-film-baserat-spel?

Jag tror alla som jobbade pa grin, myself included, ar lite trotta pa att jobba pa filmspel.

Laste detta pa gamebiz, gott mos! GL BOYS!


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Drevlin:
Skrivet av walter_iego:

Där ser man, får man hoppas på ett icke-film-baserat-spel?

Jag tror alla som jobbade pa grin, myself included, ar lite trotta pa att jobba pa filmspel.

Laste detta pa gamebiz, gott mos! GL BOYS!

Ser att du jobbar på Rebellion nu. Var du med och gjorde senaste AvP?

Medlem

Darkstar. Yep. On my way out though....


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Som spelutvecklare på hobbynivå så är tanken att jobba på ett filmspel för mig totalt horribelt.

Charmen med att göra ett spel är ju att tänka ut idén, alla mekanismer, karaktärerna osv.

Filmspel är helt och hållet drivet av pengaintresse - INTE spelintresse.

Medlem

Efter SC2 kan jag inte låta bli att se Grin som en större Zerg-byggnad. När skiten dör sprider sig en jäkla massa ohyra över hela spelbranschen.

Medlem
Skrivet av Pyrox:

Som spelutvecklare på hobbynivå så är tanken att jobba på ett filmspel för mig totalt horribelt.

Charmen med att göra ett spel är ju att tänka ut idén, alla mekanismer, karaktärerna osv.

Filmspel är helt och hållet drivet av pengaintresse - INTE spelintresse.

Det är väl så Indiescenen funkar på stort och det är ju dit man vill. Min plan är att glida runt i branshen o få erfarenhet och kontakter för att sedan starta något litet eget eller hoppa in i någon etablerad liten indie studio.

I spelbranshen får man ju jobba med många andra på projekt med producers och leads som flåsar en i nacken, konstant pusha sig att vara snabbare och bättre (och på stort bränner ut sig sjukt mycket) och även om man ibland bara vill sätta en pistol mot huvudet så är det ovärdelig erfarenhet senare när man själv ska storsatsa. Tills dess drömmer jag och jobbar vidare på eget skit vid sidan om:)


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

kan ju bara bli bättre från och med nu


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

1
Skriv svar