Dice: 64 spelare viktigare än 1080p i Battlefield 4

Robot
Dice: 64 spelare viktigare än 1080p i Battlefield 4
Medlem
Dice: 64 spelare viktigare än 1080p i Battlefield 4

Stabil uppdatering...Vad roliga dem är! det fps droppar hela tiden på alla 64 player servrarna på PS4 versionen. Hoppas en patch infinner sig snarast.

Medlem

så skräp ska upplevas som skräp på andra format.
dice är helt borta på deras egen skapelse.

känner mig helt överkörd av dice barnspel som de har mage att kalla bf4.

Inaktiv
Skrivet av Johnny_Cash:

Stabil uppdatering...Vad roliga dem är! det fps droppar hela tiden på alla 64 player servrarna på PS4 versionen. Hoppas en patch infinner sig snarast.

De behöver sänka upplösningen på PS4:an till 720p vettu.

Medlem

60 fps går alltid före grafiken!

Medlem

Jag håller med om det han säger. 1080p är inte det viktigaste. Det tjatas för mycket om det.

Medlem
Skrivet av Johnny_Cash:

Stabil uppdatering...Vad roliga dem är! det fps droppar hela tiden på alla 64 player servrarna på PS4 versionen. Hoppas en patch infinner sig snarast.

Kanske din ps4 som är defekt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Självklart är 64 spelare i 60 fps viktigare än 1920x1080.

Medlem

Besviken att BF4 inte släpps på Mega Drive.

Inaktiv

stabila 60 fps utan drops, annars kan dom skita i det.

Medlem
Skrivet av Zarree:

Självklart är 64 spelare i 60 fps viktigare än 1920x1080.

Det är snart 2014. Next gen.
Man ska inte behöva välja.

Medlem

Det här spelet är dåligt i 64 spelare. Banorna är inte anpassade alls för det. De kunde sänkt antalet spelare till 40 stycken istället.

Ozo
Medlem

Tar inte 64 spelare mest på bara bandbredden?
Jag menar, Minecraft spelar de ju med 300 pers.. spelet börjar inte hacka men spelarna kanske börjar lagga om servern inte pallar trycket.

Medlem

Sicket slangbrott!

Nextgen konsoler som redan måste skala ned för att orka med. Mena, 2013... 4K upplösning på intågande.

Nah, inte skulle då jag(!) lägga ut de där 4 stora pengarna för att spela på nånting grynigt och med 64 players. Även om nu 64 spelare på samma plan är ett gott steg framåt, på en konsol.

Det är med baktanken på att de här senaste mackapärerna kommer stanna med (oss) 7-8 år igen.

Medlem
Skrivet av Ozo:

Tar inte 64 spelare mest på bara bandbredden?
Jag menar, Minecraft spelar de ju med 300 pers.. spelet börjar inte hacka men spelarna kanske börjar lagga om servern inte pallar trycket.

Fler antal polygoner i BF4 än Minecraft.
Blir lite mer för maskinen att rendera på skärmen med en model från BF4 än en från Minecraft.

Medlem

Battlefield behöver inte 64 spelare. 48 duger gott och väl. Så mycket för nextgen.

Medlem

PC masterrace!!

Medlem

BF4 flyter som smör på PC burken. "nextgen, geez sikken kraft!!"

Medlem

Jag vill ha Battlefield 4 till min gamla gameboy, men jag kan nöja mig med 128 fps i 480P

Eller varför inte Ghost till Apple II

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Zarree:

Självklart är 64 spelare i 60 fps viktigare än 1920x1080.

Det är snart 2014. Next gen.
Man ska inte behöva välja.

Trots att jag är konsolspelare så måste jag hålla med. Next gen borde vara starkare

Medlem
Skrivet av TROLL3T:

BF4 flyter som smör på PC burken. "nextgen, geez sikken kraft!!"

Skrivet av bond12:

PC masterrace!!

Jämförelsen är obegriplig, om man är en realist.

ELF
Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag håller med om det han säger. 1080p är inte det viktigaste. Det tjatas för mycket om det.

Jag skulle säga att en upplösning anpassad för skärmen man använder är lika viktig som 60 fps.
Jag ställer hellre in maximal upplösning som skärmen klarar och sänker övriga inställningar för att komma upp i 60 fps.
Ja, jag sitter på pc, men samma princip borde gälla för konsol.

*Jag tvingar inte alla att tycka så här, utan det är min åsikt


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

DICE, fokusera på PC!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Bennii:

Jag håller med om det han säger. 1080p är inte det viktigaste. Det tjatas för mycket om det.

Jag skulle säga att en upplösning anpassad för skärmen man använder är lika viktig som 60 fps.
Jag ställer hellre in maximal upplösning som skärmen klarar och sänker övriga inställningar för att komma upp i 60 fps.
Ja, jag sitter på pc, men samma princip borde gälla för konsol.

*Jag tvingar inte alla att tycka så här, utan det är min åsikt

Det jag menar är att 1080p har blivit ett modeord och helt plötsligt är allt utom 1080p inget att ha.

Naturligtvis med nya konsoller så borde man kunna förvänta sig 1080p och riktigt snygg grafik. Det har vi trotts allt sett på PC länge nu. Men nu i generationsskiftet när alla formaten får vara med på ett hörn och få spel är optimerade för dom nya konsollerna så tror jag en lägre upplösning och bra flyt är att föredra framför 1080p med framedrops.

*Det är min åsikt och alla borde tycka som jag.

Medlem

Där tycker jag att de har de fel. Det är mycket roligare att spela 32-player för 64 är alldeles för kaotiskt vilket gör att det är svårt att använda strategi.
64 spelare är bara ett skrytmått utan värde i verkligheten.

Medlem

"Next Gen" är "Next To irrelevant" för de som faktiskt kör på PC. Det är snarare att vi får nerdummade spel till våra datorer p.g.a "Next Gen"-tänket.

Konstigt att konsolspelare förväntar sig något annat än kompromisser!
Är lite ledsen att BF4 inte funkar på min samsung tablet. Sicket lir det skulle bli!

Inaktiv

Det bådar inte gott att next-gen konsolerna redan är föråldrade. Fast vad vet jag, det är ju soft att jag kan spela dagsfärska spel i den högsta upplösningen min skärm klarar av på min 5 år gamla pc

Medlem
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av TROLL3T:

BF4 flyter som smör på PC burken. "nextgen, geez sikken kraft!!"

Skrivet av bond12:

PC masterrace!!

Jämförelsen är obegriplig, om man är en realist.

Hehe.. Jadu..

Medlem

Jag såg Dumma Mej2 här om dagen. Grafiken såg helt ok ut fast det var 480p och 28fps.. Battle of the Pelennor Field ser visuellt mer slående ut på min vhs och katotstråleTV än alla högupplösta Helghast tillsammans.. Animationer, effekter och flyt borde väl vara tip top innan man ens börjar att tänka på att brassa på upplösningen?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Jag såg Dumma Mej2 här om dagen. Grafiken såg helt ok ut fast det var 480p och 28fps.. Battle of the Pelennor Field ser visuellt mer slående ut på min vhs och katotstråleTV än alla högupplösta Helghast tillsammans.. Animationer, effekter och flyt borde väl vara tip top innan man ens börjar att tänka på att brassa på upplösningen?

24* fps och du kan inte jämföra film med spel. I spel är det mer snabba rörelser. Film går i 24fps för att det helt enkelt inte ska se realistiskt ut. Med det sagt så ber jag dig kolla in panoreringar när du ser en film, hackigt värre som en k-pist och att snabba rörelser i film blir rena rama blur festen.

123
Skriv svar