Gratisspelen som är guld värda

Medlem
Skrivet av Coizy:

Är det någon som vet ifall dom har gjort färdigt Black Mesa modden ? Senast jag spelade igenom den slutade den lagom tills det att man äntligen skulle få hoppa ut i rymden :/

Du säger äntligen, men Xen är den sämsta delen av spelet enligt de flesta

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av skoeldpadda:

särskilt till någon som aldrig spelat det första Half-Life

Finns den personen?

*Räcker skamset upp handen*
Inte spelat något av HL-spelen D:


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Om man gillar taktiska spel så kan jag varmt rekommendera Full Spectrum Warrior som funnits ett bra tag som Freeware. Ladda ner det på http://www.gamefront.com/files/Full+Spectrum+Warrior/;1192882...

Medlem
Skrivet av Chomag:

Fan, att det var 20 år sedan Beneeth a steel sky kom. Det känns som igår jag satt och spelade det på min gamla pc dx2 66 Mhz, med 16 mb ram och 220 megs hårddisk, en riktig värstingdator på den tiden med inköpspris långt över 20 tusen... Tiden går och jag känner mig plötsligt väldigt gammal.

Ja, har börjat köra många äldre titlar som jag på den tiden varken hade råd att köpa eller köpa en dator som klararade dem. Tack vare GoG så har jag nu fått möjligheten att spela dessa spel igen=).

Medlem
Skrivet av ELF:

Får ta och sätta mig ner någon gång och spela igenom hela C&C och RA serien. Måste dock ha en skärm som passar till de äldre spelen. Upplösningen på allt på spelplanen är ju hårdkodat. Så det blir ju supersmått med 1080p upplösning gentemot förr då allt var megastort på skärmen

Funkar hur bra som helst att spela ädlre spel på en modern LCD. Dock har C&C spelen inte åldrats så bra i mitt tycke, Starcraft (som släpptes nästan samtidigt) har klarat sig mycket bättre.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

damm ni nämde inga free too play moba's imponerande, men hur hittar man dessa gamla spel och vet att det är frittfram att ladda ned och att man inte bryter copyrightlaw's.

För de gamla klassikerna blir ju inte sämre de får bara ingen utvecklarsupport längre. Finns det någon kulturlagstiftning om spel och att de är fria att spela kopiera etc hur som helst som det är med böcker och filmer.

Spelen som de nämner ovan är Freeware, det vill säga att utvecklaren/utgivaren inte längre tar betalat för dem. Beneath A Steel Sky har varit Freeware ett bra tag och det var ett av de första spelen att fungera med ScummVM, andra spel som också är Freeware är Dreamweb, Lure of the Tempress (från samma utvecklare som gjorde Borken Sword och Beneath A Steel Sky) och Flight of the Amazon Queen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det blir en uppföljning där titel med f2p-godingar framöver!

Goda nyheter!

Medlem

westwoods sista spel earth and beyond kan jag också rekomenera

kan laddas ner på http://www.net-7.org/


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Chomag:

Fan, att det var 20 år sedan Beneeth a steel sky kom. Det känns som igår jag satt och spelade det på min gamla pc dx2 66 Mhz, med 16 mb ram och 220 megs hårddisk, en riktig värstingdator på den tiden med inköpspris långt över 20 tusen... Tiden går och jag känner mig plötsligt väldigt gammal.

Ja, har börjat köra många äldre titlar som jag på den tiden varken hade råd att köpa eller köpa en dator som klararade dem. Tack vare GoG så har jag nu fått möjligheten att spela dessa spel igen=).

Japp, det är kul att man kan köra en massa gamla godingar igen. Tummen upp för GoG och liknande tjänster.

Medlem

Hur är slender? Några fler ord om det skulle uppskattas

Medlem
Skrivet av Koenigsson:

Hur är slender? Några fler ord om det skulle uppskattas

Tja, Conan O'Brien gillade inte det:
http://teamcoco.com/video/clueless-gamer-horror-edition

Medlem
Skrivet av Darkflow:

Gratis spel. League of Legends.

Bättre gratis spel. DotA 2.

...

Shots fired.

Angående artikeln: [...]kan jobba år ut och år...
Ni glömde nog ett "in" där.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar