Todd Howard om Fallout 4: "Det kommer dröja"

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Alexander7938:

Du får då mer än gärna bygga en sån dator som du kan länka i chatten 3.5k och ska sopa mattan ur ett ps4.

Glömde att jag inte inhandla ett grafikkort här senast, men landade på 4.6k med ett Inet bygge på 5min. Säg totalt 5k för ett bättre moderkort och det du har en burk som tar alla nya spel på maxad grafik.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6503274/2014-02-19

Så du menar alltså att en fjuttig i5 4440 & GTX 650 "tar alla nya spel på maxad graifk" ?
Jag tror att du själv vet att det inte lär hända. I övrigt så föreslår jag att du kollar upp prestandasiffror för just 650 innan du gör helt felaktiga uttalanden.
Du har även glömt nätaggregatet vilket går på 5-600 i runda slängar om det skall vara något relativit vettigt.

Så du menar alltså att consolerna maxxar grafiken!? ;D hahahahah låt mig slänga mig baklänges, slå på medium så har du kvaliten konsolerna har tom bättre, då dom drar ner på olika objekt m.m på konsolerna för inte få fps drop.

Så ja en 5000 kr dator är bättre än next gen konsoler det är faktum, sen är spelet väldigt väl optimerat kan du köra på max inställningar, annars får du punga ut 10k jepp.

Men en konsol kör inte ens på pc high grafik.

Iaf angående kontroll vs mus denna diskutionen vet vi alla redan att mus och tangentbord är bättre för kontroll.

Dock dom som är casual gamers mer avslappnade föredrar det, det får väl dom göra?

alla spelar vi som vi föredrar eller hur?

Problemet är dock spel som släpps till konsoler även anpassar kontrollerna för gamepad vilket är jobbigaste problemet.

Exempel explosioner som oneshotar vid ytterkanten osv osv listan är lång.

för dom jiter inte göra om det för pc och portar bara rakt över, bra exempel är COD serien.

OT: hoppas faktist det blir någon sorts utav mini multiplayer möjlighet i nästa fallout.

hade varit riktigt härligt om det görs rätt dvs!

Nej det menar jag inte, vad sägs som att läsa det som faktiskt skrivs? Förstår du inte vad citationstecken betyder?
Matte89 uttalade sig om att en dator för 3500 kr (ändrade sig senare till 4600 kr) "tar alla nya spel på maxad grafik vilket jag citerade honom för och invänder emot.
Upplösningen på next-gen konsolspel må inte vara särskilt bra och inte heller antal bilder per sekund men den visuella kvalitén är det inget fel på, jag föreslår att du kikar på skillnaderna på AC4 mellan PS4 och PC och gör ditt egna jämförelse, skillnaden är obefintlig.

I vilket fall som helst är detta helt orelevent. Jag spelar själv på PC med en rätt gediget SLI-setup och CPUn tuffar på i 4.2GHz men trots detta så är det vilseledande information och helt felaktigt att påstå att en dator för 5100 kr (+500 kr då matte89 glömde nätaggregat) "tar alla nya spel på maxad grafik".
Det krävs en betydlig bättre dator än i5 4440 & GTX 650 för att spela alla nya spel på de absolut högsta inställningarna i exempelvis 1920x1080.

Redingering: Stavfel*

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Alexander7938:

Du får då mer än gärna bygga en sån dator som du kan länka i chatten 3.5k och ska sopa mattan ur ett ps4.

Glömde att jag inte inhandla ett grafikkort här senast, men landade på 4.6k med ett Inet bygge på 5min. Säg totalt 5k för ett bättre moderkort och det du har en burk som tar alla nya spel på maxad grafik.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6503274/2014-02-19

Så du menar alltså att en fjuttig i5 4440 & GTX 650 "tar alla nya spel på maxad graifk" ?
Jag tror att du själv vet att det inte lär hända. I övrigt så föreslår jag att du kollar upp prestandasiffror för just 650 innan du gör helt felaktiga uttalanden.
Du har även glömt nätaggregatet vilket går på 5-600 i runda slängar om det skall vara något relativit vettigt.

Så du menar alltså att consolerna maxxar grafiken!? ;D hahahahah låt mig slänga mig baklänges, slå på medium så har du kvaliten konsolerna har tom bättre, då dom drar ner på olika objekt m.m på konsolerna för inte få fps drop.

Så ja en 5000 kr dator är bättre än next gen konsoler det är faktum, sen är spelet väldigt väl optimerat kan du köra på max inställningar, annars får du punga ut 10k jepp.

Men en konsol kör inte ens på pc high grafik.

Iaf angående kontroll vs mus denna diskutionen vet vi alla redan att mus och tangentbord är bättre för kontroll.

Dock dom som är casual gamers mer avslappnade föredrar det, det får väl dom göra?

alla spelar vi som vi föredrar eller hur?

Problemet är dock spel som släpps till konsoler även anpassar kontrollerna för gamepad vilket är jobbigaste problemet.

Exempel explosioner som oneshotar vid ytterkanten osv osv listan är lång.

för dom jiter inte göra om det för pc och portar bara rakt över, bra exempel är COD serien.

OT: hoppas faktist det blir någon sorts utav mini multiplayer möjlighet i nästa fallout.

hade varit riktigt härligt om det görs rätt dvs!

Nej det menar jag inte, vad sägs som att läsa det som faktiskt skrivs? Förstår du inte vad citationstecken betyder?
Matte89 uttalade sig om att en dator för 3500 kr (ändrade sig senare till 4600 kr) "tar alla nya spel på maxad grafik vilket jag citerade honom för och invänder emot.
Upplösningen på next-gen konsolspel må inte vara särskilt bra och inte heller antal bilder per sekund men den visuella kvalitén är det inget fel på, jag föreslår att du kikar på skillnaderna på AC4 mellan PS4 och PC och gör ditt egna jämförelse, skillnaden är obefintlig.

I vilket fall som helst är detta helt orelevent. Jag spelar själv på PC med en rätt gediget SLI-setup och CPUn tuffar på i 4.2GHz men trots detta så är det vilseledande information och helt felaktigt att påstå att en dator för 5100 kr (+500 kr då matte89 glömde nätaggregat) "tar alla nya spel på maxad grafik".
Det krävs en betydlig bättre dator än i5 4440 & GTX 650 för att spela alla nya spel på de absolut högsta inställningarna i exempelvis 1920x1080.

Redingering: Stavfel*

aha då ber jag om ursäkt haha

Missade det helt, ja givetvis kan du ej maxxa nya aa titlar på ultra eller high med en dator för 5000 utan drop.

hade gått om spelen blivit optimerade, men lets face it det kan man drömma om

dock slår den ju en ps4/Xbox grafiska möjligheter och prestandamässigt.

om inte dom klurar ut något knep att pressa ut bättre ur konsolerna för just nu är det faktist skrattretande därför jag ej har köpt, tänkte köpa endast pga exklusiva spel, men en laggig burk för dom pengarna... då köper jag hellre en ny burk till tjejen.

bara så du vet så har AC4 dålig grafik det plus det är konsolhandikappat.

du är limiterad där, ta ett spel som har bra förändingsbar grafik och kan moddas, så ska du se på andra bullar vilken extrem skillnad det är som natt och dag faktist.

Det är trist faktist, ända anledningen dom gjorde så dåliga maskiner verkar vara för att dom ska kunna ge motiven, köp en konsol ist för pc.

eller jag vet inte jag fattar inte vad dom har tänkt med igentligen om 1-2 år så är vi tillbaka till samma ruta igen, jag tror att konsolerna kommer floppa totalt, dom har försökt sig på något dom har tagit sig vattnet över huvudet det är trist att se

Jag hoppas det blir mycket bättre dock, Xbox har väl inte leverat ett spel med 1080 p och 60 fps ens ännu?

Medlem
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Zpartan:

"Todd Howard om Fallout 4: "Det kommer dröja""

FPS skall spelas på en PC

Iaf med mus och tbord, fattar inte varför man vill spela med något annat när mus och tbord är bevisat överlägset(i fps).

Jag spelar FPS på PC.. med kontroll. Fattar inte hur man kan sitta vid skrivbordet när man kan sitta i soffa/fåtölj. Den sämsta, mest obekväma kontroll jag någonsin har använt är ett tangentbord så det går bort. Visst man får lite sämre precision med en spak men inte så mycket att man bryr sig i single-player.

Vad hindrar dig från att sitta i en bekväm fåtölj framför tv och spela på din pc precis som jag gör?

Jag får den överlägsna precisionen och bekvämligheten på en och samma gång. Vinst.

Jag skrev ju att jag spelar på PC och jag har inte en datorskärm framför soffan precis : P

Du skrev "Fattar inte hur man kan sitta vid skrivbordet när man kan sitta i soffa/fåtölj." för att därefter hylla handkontroll framför tangentbord och mus, då antog jag att du ansåg att enda sättet att spela från soffan/fåtölj var med handkontroll, varpå jag undrade vad det var som hindrade dig från att spela från fåtöljen/soffan med tangentbord och mus då det fungerar utmärkt för mig?

Nu när du förtydligat lite så inser jag att det var egentligen bara mus och tangentbordskombon du störde dig på då du uppenbarligen inser att det går lika bra att spela med det som handkontroll oavsett vad man sitter i bara man är villig att skaffa rätt sorts bord för ändamålet, vilket man borde vara om man är en gamer.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av Sanazin:

...så är det vilseledande information och helt felaktigt att påstå att en dator för 5100 kr (+500 kr då matte89 glömde nätaggregat) "tar alla nya spel på maxad grafik".
Det krävs en betydlig bättre dator än i5 4440 & GTX 650 för att spela alla nya spel på de absolut högsta inställningarna i exempelvis 1920x1080.

Som sagt så blev det ju helt fel där. Men för 5.6k kan du ju ta ett GTX660 med 2Gig "nätagg ink." Och då kan du ju ta dagens spel maxat och på 1920x1080. Om du klarar av 20fps ^^.
Det är ju ubersampling så som SSAO++ o.s.v som drar mest vilket konsoler ändå inte har och enligt mitt tycke inte är av värde.

Men jag hade fel och drar tillbaka/ändrar något inlägg.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Sanazin:

...så är det vilseledande information och helt felaktigt att påstå att en dator för 5100 kr (+500 kr då matte89 glömde nätaggregat) "tar alla nya spel på maxad grafik".
Det krävs en betydlig bättre dator än i5 4440 & GTX 650 för att spela alla nya spel på de absolut högsta inställningarna i exempelvis 1920x1080.

Som sagt så blev det ju helt fel där. Men för 5.6k kan du ju ta ett GTX660 med 2Gig "nätagg ink." Och då kan du ju ta dagens spel maxat och på 1920x1080. Om du klarar av 20fps ^^.
Det är ju ubersampling så som SSAO++ o.s.v som drar mest vilket konsoler ändå inte har och enligt mitt tycke inte är av värde.

Men jag hade fel och drar tillbaka/ändrar något inlägg.

Det är inget personligt emot dig matte89.
Men det är åter igen vilseledande och felaktigt att påstå att man kan "ta dagens spel maxat och på 1920x1080" med ett GTX 660 då denna grafikkort underpresterar i de flesta resurskrävande spel. Till och med i spel som har x antal år på nacken som till exempel Hitman Absolution & Skyrim med ENB.
Så som du skriver själv, så skulle man behöva stå ut med låg bilduppdatering (20 FPS exempelvis) för att spela resurskrävande spel med ett i5 4440 & 660 GTX.
Nedan har du ett par lite äldre spel där 660 GTX underpresterar rejält i 1080P på de högre visuella inställningarna (660 GTX är i princip på botten av listorna):

http://www.sweclockers.com/image/diagram/4272?k=33a900656d1dc...
http://www.sweclockers.com/image/diagram/4273?k=00ed6246ef1e9...
http://www.sweclockers.com/image/diagram/4274?k=5a41db05863b3...
http://www.sweclockers.com/image/diagram/4275?k=0962f1d531fae...
http://www.sweclockers.com/image/diagram/4276?k=0f48377672d88...

Medlem
Skrivet av Zpartan:

"Todd Howard om Fallout 4: "Det kommer dröja""

Precis som Half Life 3

Gör det till PC, det enda system som kan ge spel som dessa rättvisa, precis som TitanFail, fast då med en annat grafikmotor och annat upplögg

FPS skall spelas på en PC

Du tycker fel. Fallout är inga FPS, och den största anledningen till att spela på PC är definitivt inte kontrollerna, utan modstödet. Ja, min åsikt är objektiv, och bättre än din.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Zpartan:

"Todd Howard om Fallout 4: "Det kommer dröja""

Precis som Half Life 3

Gör det till PC, det enda system som kan ge spel som dessa rättvisa, precis som TitanFail, fast då med en annat grafikmotor och annat upplögg

FPS skall spelas på en PC

Du tycker fel. Fallout är inga FPS, och den största anledningen till att spela på PC är definitivt inte kontrollerna, utan modstödet. Ja, min åsikt är objektiv, och bättre än din.

Enligt dig ja, det är väl självklart?

Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Zpartan:

"Todd Howard om Fallout 4: "Det kommer dröja""

FPS skall spelas på en PC

Iaf med mus och tbord, fattar inte varför man vill spela med något annat när mus och tbord är bevisat överlägset(i fps).

Jag spelar FPS på PC.. med kontroll. Fattar inte hur man kan sitta vid skrivbordet när man kan sitta i soffa/fåtölj. Den sämsta, mest obekväma kontroll jag någonsin har använt är ett tangentbord så det går bort. Visst man får lite sämre precision med en spak men inte så mycket att man bryr sig i single-player.

Vad hindrar dig från att sitta i en bekväm fåtölj framför tv och spela på din pc precis som jag gör?

Jag får den överlägsna precisionen och bekvämligheten på en och samma gång. Vinst.

Jag skrev ju att jag spelar på PC och jag har inte en datorskärm framför soffan precis : P

Du skrev "Fattar inte hur man kan sitta vid skrivbordet när man kan sitta i soffa/fåtölj." för att därefter hylla handkontroll framför tangentbord och mus, då antog jag att du ansåg att enda sättet att spela från soffan/fåtölj var med handkontroll, varpå jag undrade vad det var som hindrade dig från att spela från fåtöljen/soffan med tangentbord och mus då det fungerar utmärkt för mig?

Nu när du förtydligat lite så inser jag att det var egentligen bara mus och tangentbordskombon du störde dig på då du uppenbarligen inser att det går lika bra att spela med det som handkontroll oavsett vad man sitter i bara man är villig att skaffa rätt sorts bord för ändamålet, vilket man borde vara om man är en gamer.

Hur kom du fram till att jag "uppenbarligen inser" mus och tb är lika bra att spela med när jag uttryckligen inte tycker att det är lika bra, jag tycker att kontroll är bättre, oavsett var/hur man sitter.
Vad en gamer är och gör är en helt annan diskussion. Antingen är alla som spelar spel gamers eller så har var och en sin egen definition.

Medlem

Jag förstår inte varför folk bråkar med varandra vill någon sitta med kontroll så får väl han ta mig fan göra det, eller ska du leva hans liv? nej det är inte så bra i competetive games, nej du har kanske inte så optimal kontroll speciellt inte när kontrollens knappar ej räcker till i vissa spel.

Men det är ju inte därför utan för att det är skönt att sätta sig i soffan, sen tror jag dessa lirar typ super meat boy m.m

Och små casual spel, kvittar väl?

Acceptera olika val, vissa tycker om att sitta avslappnat och vill ej min maxa, utan vill sitta avslappnat förstår inte hur folk kan diskutera detta, det är väl allmänt faktum vi tycker om olika? inte sant? eller alla sitter och lyssnar på samma musik och tycker om samma filmer?

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Zpartan:

"Todd Howard om Fallout 4: "Det kommer dröja""

Precis som Half Life 3

Gör det till PC, det enda system som kan ge spel som dessa rättvisa, precis som TitanFail, fast då med en annat grafikmotor och annat upplögg

FPS skall spelas på en PC

Du tycker fel. Fallout är inga FPS, och den största anledningen till att spela på PC är definitivt inte kontrollerna, utan modstödet. Ja, min åsikt är objektiv, och bättre än din.

Enligt dig ja, det är väl självklart?

Var det otydligt att jag var överdrivet sarkastisk som respons på alla fullt seriösa kommentarer som försöker göra just det -- hävda subjektiva upplevelser som objektiv fakta?

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Zpartan:

"Todd Howard om Fallout 4: "Det kommer dröja""

Precis som Half Life 3

Gör det till PC, det enda system som kan ge spel som dessa rättvisa, precis som TitanFail, fast då med en annat grafikmotor och annat upplögg

FPS skall spelas på en PC

Du tycker fel. Fallout är inga FPS, och den största anledningen till att spela på PC är definitivt inte kontrollerna, utan modstödet. Ja, min åsikt är objektiv, och bättre än din.

Enligt dig ja, det är väl självklart?

Var det otydligt att jag var överdrivet sarkastisk som respons på alla fullt seriösa kommentarer som försöker göra just det -- hävda subjektiva upplevelser som objektiv fakta?

haha med tanke på hur folk bråkar här så uppfattade jag faktist inte det my bad

Att Betheshda överhuvudtaget öppnar truten angående nästa del i Fallout serien är stora framsteg tycker jag, låt de ta den tid de tar. Hade också vart kul om de var upp till var och en att välja vilken plattform man vill använda sig av när de väl släpps, men tydligen måste alltid Pc spelare ge sig själva bekräftelse som jag skrev i ett tidigare inlägg, klassisk kukmätartävling.

12
Skriv svar