Rambo: The Video Game

Robot
Rambo: The Video Game

Från skaparna bakom Heavy Fire: Afghanistan och Bird Mania Christmas 3D kommer Rambo. Och förväntningarna infrias, detta är spelet vi (mar)drömt om.

#teyon-games, #heavy-fire-afghanistan, #rambo-the-video-game


Medlem
Rambo: The Video Game

Måste fan prova spelet hahahaha. Verkar så groteskt dåligt

Medlem
Medlem

Kanske en blivande kultklassiker i C-klassen?


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Tack för en grym recension! Man vet att det är välskrivet när man blir sugen på att testa spelet.

Medlem

Säg inte upp dig!

Medlem

Haha, världsklass. Nu fattas det bara att du får ett citat på omslaget till detta mästerverk, av en oförstående utgivare.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Köpt det, lägg det i en låda i trettio år och du har det nya Stadium Events.

Medlem

Det var länge sen Big Rigs nu. Skönt att det poppar upp lite uppföljare fortfarande

Tydligen finns det en perk som gör att man inte kan missa QTE så spelet spelar åt en (men då får man inga poäng buhuuu). Det tycker jag är värt en applåd.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hahaha you got me good!
Från börjartills jag läste (obs ironi) så trodde jag du drabbats av någon allvarlig hjärnskada.

Hyllning till railers och qte?
WTF is wrong with this guy?

Hahaha fantastiskt bra skrivet!

Medlem

Fördelen med Rambo är att det finns en Perk som gör att man inte kan misslyckas med QTE, så tycker man spelet är för svårt kan man iallafall glida genom dem och bara njuta av grafiken.

Lite sugen på att köpa det bara för att prova, men att betala fullpris för ett skämt är kanske lite väl.

Medlem

Efter att ha fått en Steam-nyckel till spelet så spelade jag igenom det igår och efter att bara ha hört negativt om det så blev jag faktiskt positivt överraskad. Visst, det är inget bra spel men långt ifrån så dåligt som många (alla?) säger. Jag hade rätt roligt under mina ~4-5 timmar som spelet tog, sista banan var toksvår...

Fast jag blev som sagt underhållen, trots dålig grafik och ett ganska stelt spelupplägg. Man känner igen sig i filmerna även om utvecklarna tar sig en del friheter ibland. Man har också ett levelsystem där man kan utveckla Rambo och ge honom perks som gör livet lite lättare. T.ex. mer ammo eller att man alltid klarar QTEs.

Att göra en rälsskjutare 2014 tycker jag är rätt modigt, och att sen sälja den för $40 är på gränsen till idioti. Det är också här jag tycker spelet fallerar, hade det varit till Wii U och man siktade med en Wii-mote så hade det varit en helt annan sak. Hade sen också prislappen legat närmare $10 hade det varit rätt najs faktiskt


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

finns den inte till PS4?? faaan!

Medlem
Medlem

Som väntat alltså. Filmerna är ju inte direkt bra och då är det ganska uppenbart att spelen inte blir det.

Medlem

Det var en intressant recension att läsa då de oftast inte skrivs i form av ironi. När jag först skumläste texten så tyckte jag att det verkade som ett bra spel tills jag såg att det var skrivet i form av ironi, vilket jag funderade på om det var när jag kom till mitten av texten.

Det är inte bara på FZ som det här spelet har fått ett bottenbetyg då Gamereactor också gav det en 1:a och deras metascore är så dåligt som 38. De flesta utvecklare strävar om att nå ett metascore på 80 och högre, men det här spelet har misslyckats totalt om de också strävade efter det.

Att spelet skulle misslyckas totalt var inte direkt någon chock för mig med tanke på hur det skulle spelas och vad de skulle handla om. I regel är inga spel som är byggda på filmer något vidare förutom de flesta James Bond-spelen enligt mig.

Personligen så ska jag köpa det här spelet bara för att se om det verkligen är så dåligt som kritikerna säger, men inte i nuläget då prislappen är alldeles för hög för det som man verkar få.

Länkar till andra recensioner: http://www.gamereactor.se/recensioner/146114/Rambo%3A+The+Vid...

http://www.metacritic.com/game/pc/rambo-the-video-game/critic...


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Annars finns ju den gamla klassikern:

Medlem

Haha trevlig recension, är det sämre än Duke Nukem Forever?:P

Medlem

På butiksidan i Steam längst ner efter all beskrivning står det: Yes, this IS the ultimate Rambo experience!


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Jadu.... vad hade folk förväntat sig?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Som väntat alltså. Filmerna är ju inte direkt bra och då är det ganska uppenbart att spelen inte blir det.

Så du menar att alla filmer som är bra har bra spel? Yeah right....

Medlem
Skrivet av Gaara:

Haha trevlig recension, är det sämre än Duke Nukem Forever?:P

Duke Nukem är GotY jämnfört med detta

Inaktiv

Varför blir jag sugen på att testa detta?

Fullpris för ett hiskeligt dåligt spel. STEAM borde skämmas. Dessutom är Rambo-modellen smått grotesk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Jag säger upp mig!"

Haha bäst

Medlem
Medlem

Väl rutet af Leijonhuvfud!

Det jag tycker är mest extremt är hur mycket det faktiskt kostar. 31,44 € på Steam just nu...

Medlem

nej nej nej och åter nej till detta spel!
jag spelar hellre igenom det tragiskt dåliga rambo på NES än att ens installera och köra om detta spel.

Medlem

Den mest ironiska/sarkastiska recension jag någonsin läst!

Well played good sir

Medlem

Misstänkte att detta spel skulle bli sågat redan efter att jag sett de första screenshotsen.

Ack så rätt jag hade

12
Skriv svar