wildstar betan - Hur var den?

Medlem
wildstar betan - Hur var den?

Rubriken säger det mesta. Eftersom jag inte hade tillgång till nätet när nycklarna släpptes blev det ingen beta för mig i helgen. Är nyfiken på hur det kändes. Beskriv i så breda ordalag som möjligt, så ni inte bryter NDA.
Var det responsivt eller segt? Var craftingen som i WoW och Rift eller fanns det något annorlunda med den? Och framförallt, var det roligt?: )


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

kort fattat..ingen kan svara på den fråga då vi alla skrivir på tystnats avtal av att inte säga ett ord..och tro mig jag kommer raportera den första som jag ser bryta den här


signatur

New life, New hope

Medlem

Har kollat väldigt många streams av spelet och i mina ögon är det ännu en wowklon, fast smaken är som baken.

Medlem

Jag tyckte det var helt ok spel, visst var det likt wow men vilket mmo är inte det nu för tiden?. Spelade bara till level 8 kom aldrig in i craftingen, men questandet var kul och världen var snygg

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

kort fattat..ingen kan svara på den fråga då vi alla skrivir på tystnats avtal av att inte säga ett ord..och tro mig jag kommer raportera den första som jag ser bryta den här

har internetpolisen vaknat på fel sida?

nopp men så trött på att folk skriver på tystnads avtal och sedan skiter i det....tystnads avtal är till för att hållas eller springer du runt och pratar om saker säg om du jobbar inom vården


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

nopp men så trött på att folk skriver på tystnads avtal och sedan skiter i det....tystnads avtal är till för att hållas eller springer du runt och pratar om saker säg om du jobbar inom vården

Haha, det går alldeles utmärkt att svara i generella drag utan att bryta mot NDA. Varför tror du jag skrev som jag gjorde i frågeställningen? Eftersom du tog upp vården som exempel kan jag meddela att anställda får prata om sitt arbete och t.o.m. diskutera intressanta fall, så länge man inte avslöjar patientinformation. Det är inte en antingen-eller fråga, utan det finns en gråzon.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Jag tyckte det var helt ok spel, visst var det likt wow men vilket mmo är inte det nu för tiden?. Spelade bara till level 8 kom aldrig in i craftingen, men questandet var kul och världen var snygg

Ok, tack för svar!: D


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Personligen hann jag bara göra en karaktär, sen krashade spelet.

Något med 64 bit och 4gig ram att göra.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

narc-varning


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Jag tror säkert att många av oss gärna skulle diskutera vår upplevelse av betan, men jag är inte säker på att det här är rätt forum. Har någon kollat om det fortfarande går att nå de officiella beta-forumen, kanske kan vi ta upp diskussionen där?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Devices:

Jag tror säkert att många av oss gärna skulle diskutera vår upplevelse av betan, men jag är inte säker på att det här är rätt forum. Har någon kollat om det fortfarande går att nå de officiella beta-forumen, kanske kan vi ta upp diskussionen där?

Jag hittade inget, men det kan ju lika gärna bero på att jag inte var med på betan. Får helt enkelt ge mig till tåls ett tag till, vill ju inte att någon ska riskera sitt konto nu när NSA bevakar tråden...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

hittade inget, men det kan ju lika gärna bero på att jag inte var med på betan. Får helt enkelt ge mig till tåls ett tag till, vill ju inte att någon ska riskera sitt konto nu när NSA bevakar tråden...

NcSoft SonyOnline ArenaNet= NSA


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Devices:
Skrivet av Priapsi:

hittade inget, men det kan ju lika gärna bero på att jag inte var med på betan. Får helt enkelt ge mig till tåls ett tag till, vill ju inte att någon ska riskera sitt konto nu när NSA bevakar tråden...

NcSoft SonyOnline ArenaNet= NSA

Haha! Men jag tänkte mer på deras praktikant herr Lindestrom, som frekventerar tråden i detta nu


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag är positivt överraskad! Spelet väckte inte riktigt samma känslor som när jag spelade World of Warcraft första gången, men jag tror tyvärr att den tiden är förbi för gott.

Medlem
Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Personligen hann jag bara göra en karaktär, sen krashade spelet.

Något med 64 bit och 4gig ram att göra.

Fan, då kanske man skulle dunka in lite mer RAM i sin gamla burk. Har 6gig just nu, och har ändå funderat på det.

Skrivet av Höglund:

Jag är positivt överraskad! Spelet väckte inte riktigt samma känslor som när jag spelade World of Warcraft första gången, men jag tror tyvärr att den tiden är förbi för gott.

Haha, tyvärr tror jag det med. Kommer ihåg när WoW släpptes och helt plötsligt hade det gått två dygn! Vet fortfarande inte vad som hände under de 48 timmarna, förutom att jag satt med ett dumflin på läpparna. Är det väldigt likt WoW i stilen? Har haft sjukt många trevliga timmar i Azeroth, men det var några år sedan man tröttnade på stilen.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

För närvarande så är spelet inte optimerat Men detta löser sig snart!

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

kort fattat..ingen kan svara på den fråga då vi alla skrivir på tystnats avtal av att inte säga ett ord..och tro mig jag kommer raportera den första som jag ser bryta den här

https://lagen.nu/1949:105 där kan du bli expert i ämnet förövrigt, kan vara bra och läsa offentlighets- och sekretesslagen också https://lagen.nu/2009:400#K3P1S1
Sen har du förstås https://lagen.nu/1962:700 dvs 20:3§ 1st. Lycka till!

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av kalle.lindestrom:

kort fattat..ingen kan svara på den fråga då vi alla skrivir på tystnats avtal av att inte säga ett ord..och tro mig jag kommer raportera den första som jag ser bryta den här

https://lagen.nu/1949:105 där kan du bli expert i ämnet förövrigt, kan vara bra och läsa offentlighets- och sekretesslagen också https://lagen.nu/2009:400#K3P1S1
Sen har du förstås https://lagen.nu/1962:700 dvs 20:3§ 1st. Lycka till!

Vad har de lagarna med saken att göra?

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

nopp men så trött på att folk skriver på tystnads avtal och sedan skiter i det....tystnads avtal är till för att hållas eller springer du runt och pratar om saker säg om du jobbar inom vården

Jag börjar bli trött på att du särskriver tystnadsavtal hela tiden.


signatur

IDKFA

Medlem

Fick nyckel till den här helgen, så nu får jag se själv hur spelet är. Men tack för alla svar!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag kan gärna svara utan att bryta NDA..

DET VAR SKITKUL!

Medlem

Jag var positivt överraskad. Även om grafikstilen inte är den jag tycker allra bäst om så gillar jag humorn och variationen i uppdragen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag gillar det jag sätt so far. Är bara lvl 4 och ska ge det tid nu i helgen.

Medlem

Eftersom NDA:n är lyft nu kan vi ju diskutera vidare här.

Jag har mycket positivt att säga om WildStar, men tyckte spelet kändes VÄLDIGT ofärdigt under betatesten. Ett spel på väg mot release där det är fullt möjligt att ramla rakt igenom världen, där vapen och utrustning bara försvinner spårlöst, quests konstant buggar ur och där inventoryt är så plottrigt att det nästan är som ett minispel i sig imponerar inte.

Däremot är WildStars take på instanser, shiphand missions och adventures riktigt riktigt bra. Craftingen verkar också kunna bli något om de bara gör den lite mer lättillgänglig. Paths-systemet, där du kan skräddarsy din spelupplevelse ännu mer, kan också bli ruggigt bra. Jag tyckte att både settler och explorer var förvånansvärt kul, men min förhandsfavorit scientist var tyvärr en besvikelse.

Det som oroar mig är att de verkar stressa ut det här spelet nu utan att det är riktigt färdigt, och det tror jag är ett misstag. Det lät så lovande med att bolaget trodde på sin prenumerationsmodell, jag tror den får svårt att hålla om de släpper ett spel som inte levererar från dag ett.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Håller med, men mycket av det är saker man kan ändra relativt lätt från Carbine eller genom addons. Däremot är jag orolig över motorn. Upplevde ofta rejäla fryslagg och minnesläckor, speciellt om flera spelare var på samma ställe. Uppenbarligen spelar det nästan ingen roll vilken rigg du har eller hur bra din uppkoppling är, och då har de problem. Hoppas att herr Frost har rätt i att den som finns vid release är mer stabil.

Förresten, Scientist är rätt kul om du lirar ihop med en Settler. Finns en hel del egenskaper som kompletterar varandra där.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Håller med, men mycket av det är saker man kan ändra relativt lätt från Carbine eller genom addons. Däremot är jag orolig över motorn. Upplevde ofta rejäla fryslagg och minnesläckor, speciellt om flera spelare var på samma ställe. Uppenbarligen spelar det nästan ingen roll vilken rigg du har eller hur bra din uppkoppling är, och då har de problem. Hoppas att herr Frost har rätt i att den som finns vid release är mer stabil.

Förresten, Scientist är rätt kul om du lirar ihop med en Settler. Finns en hel del egenskaper som kompletterar varandra där.

Ja, precis, de olika pathsen kompletterar varandra- det är en sak de verkligen lyckats med. Om min settler reparerar en robot kan en scientist programmera om den, t.ex, det finns en massa såna kul synergier som man kan hitta!

Vissa saker kanske är lättare att ändra, det är mer mängden som oroar mig. Nu snackas det om en Winter Beta 4-build, vi får hoppas på den. Jag har inte gett upp, men jag oroar mig för utvecklingen.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

1
Skriv svar