FZ listar – 5 högklassiga smygspel
Nysläppta Thief har satt smygspelen på kartan igen, men åsikterna om Eidos nytolkning hoppar från högt till lågt. Så FZ har grävt fram fem högklassiga spel för ljusskygga individer.
#thief, #deus-ex-human-revolution-1, #hitman-blood-money, #thief-deadly-shadows, #dishonored, #amnesia-the-dark-descent, #monaco-whats-yours-is-mine
Om ni vill se ett Dubble kill montage på Ac3 http://www.youtube.com/watch?v=9Y6SsGODcGw&list=TLGpuI8vs4gBB...
Förstår inte vart det negativa är i thief som folk ser, nu har jag i och för sig inte spelat dom äldre men jag funderar på att göra det.
Men jag tycker faktiskt detta thief är riktigt skoj, dock har jag fastnat en bit in i spelet och ska väl ta tag i att försöka ta mig vidare, men jag ser inte vart problemet är.
Någon får gärna förklara för mig vad det är som gör att ni ser negativt på spelet.
Jag kan passa på att rekommendera Mark of the Ninja också när vi ändå är på ämnet. Mycket underhållande och lätt att sätta sig in i.
EDIT: Jag är f.ö. lite besviken över att varken Splinter Cell eller Metal Gear Solid kom med på listan. De spelen är många människors första spelupplevelse vad gäller att smyga.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Förstår inte vart det negativa är i thief som folk ser, nu har jag i och för sig inte spelat dom äldre men jag funderar på att göra det.
Men jag tycker faktiskt detta thief är riktigt skoj, dock har jag fastnat en bit in i spelet och ska väl ta tag i att försöka ta mig vidare, men jag ser inte vart problemet är.
Någon får gärna förklara för mig vad det är som gör att ni ser negativt på spelet.
det har väl mycket att göra med om man spelat de tidigare spelen eller inte. Jag tycker att Thief är ett ok spel, men eftersom det påminner för mycket om Dishonored så känns det itne riktigt rätt. För mig alltså.
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Förstår inte vart det negativa är i thief som folk ser, nu har jag i och för sig inte spelat dom äldre men jag funderar på att göra det.
Men jag tycker faktiskt detta thief är riktigt skoj, dock har jag fastnat en bit in i spelet och ska väl ta tag i att försöka ta mig vidare, men jag ser inte vart problemet är.
Någon får gärna förklara för mig vad det är som gör att ni ser negativt på spelet.
det har väl mycket att göra med om man spelat de tidigare spelen eller inte. Jag tycker att Thief är ett ok spel, men eftersom det påminner för mycket om Dishonored så känns det itne riktigt rätt. För mig alltså.
Jag har spelat de gamla spelen, de hör till mina favoriter inom en av mina favoritgenrer. Jag avskydde Dishonored, skulle ge det 4/10, men älskar nya Thief.
Dishonored var ett action/superhjältespel i stealthförklädnad.
Förstår inte vart det negativa är i thief som folk ser, nu har jag i och för sig inte spelat dom äldre men jag funderar på att göra det.
Men jag tycker faktiskt detta thief är riktigt skoj, dock har jag fastnat en bit in i spelet och ska väl ta tag i att försöka ta mig vidare, men jag ser inte vart problemet är.
Någon får gärna förklara för mig vad det är som gör att ni ser negativt på spelet.
Man ska klaga på spel idag, så är det bara. Det behövs ingen större anledning. Se det som en folksport
Förstår inte vart det negativa är i thief som folk ser, nu har jag i och för sig inte spelat dom äldre men jag funderar på att göra det.
Men jag tycker faktiskt detta thief är riktigt skoj, dock har jag fastnat en bit in i spelet och ska väl ta tag i att försöka ta mig vidare, men jag ser inte vart problemet är.
Någon får gärna förklara för mig vad det är som gör att ni ser negativt på spelet.
Jag tror att det handlar om att många hade hoppats på en mer avancerad AI. Det känns som att man har spelat spelat flera gånger förut, då AI'n är förutsägbar. Förstår inte hur AI kan hålla samma nivå som för 5-10 år sedan.
Förstår inte vart det negativa är i thief som folk ser, nu har jag i och för sig inte spelat dom äldre men jag funderar på att göra det.
Men jag tycker faktiskt detta thief är riktigt skoj, dock har jag fastnat en bit in i spelet och ska väl ta tag i att försöka ta mig vidare, men jag ser inte vart problemet är.
Någon får gärna förklara för mig vad det är som gör att ni ser negativt på spelet.
Jag gillade också Thief, men sandlådesekvenserna var lite tråkiga, staden var alltför uppenbart en kuliss, med tre medborgare som "gjorde upplopp" och alltför lite att göra. Smygmekaniken i Thief är dock fantastisk!
håller med fullkonligt om ac3 men jag trodde jag var ensam om det. Skönt att veta att fler tänker som mig
Jag älskar idén, och Assassin's Creed 4 är underbart, men det är ju på grund av att det är så lite smygande i det :). Hur kom någon på idén att ha ett lönnmördarspel där man aldrig får lönnmörda någon?
Om ni vill se ett Dubble kill montage på Ac3 http://www.youtube.com/watch?v=9Y6SsGODcGw&list=TLGpuI8vs...
När man ser det där så förstår jag inte hur de kunde misslyckas så kapitalt med den tråkiga tvåsvärdsfightingen i 4:an
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Förstår inte vart det negativa är i thief som folk ser, nu har jag i och för sig inte spelat dom äldre men jag funderar på att göra det.
Men jag tycker faktiskt detta thief är riktigt skoj, dock har jag fastnat en bit in i spelet och ska väl ta tag i att försöka ta mig vidare, men jag ser inte vart problemet är.
Någon får gärna förklara för mig vad det är som gör att ni ser negativt på spelet.
Jag tror att det handlar om att många hade hoppats på en mer avancerad AI. Det känns som att man har spelat spelat flera gånger förut, då AI'n är förutsägbar. Förstår inte hur AI kan hålla samma nivå som för 5-10 år sedan.
Jag tror faktiskt inte att folk förstår hur omöjliga stealthspel skulle vara om vakterna betedde sig mer mänskligt.
Om de till exempel inte hade fasta rutter att röra sig efter så försvinner allt planerande, och det blir slumpen som angör om du blir upptäkt eller inte.
Om vakter som ser något misstänkt skulle reagera verklighetstroget när de hittar en nedslagen vakt eller liknande, så skulle de slå larm, och sen skulle tjugo vakter till komma rusande med draga vapen och i par börja söka igenom hela banan, och det är game over.
Ett spel där vakterna faktiskt beter sig mänskligt skulle bli otroligt frustrerande, och enda sättet att ta sig genom skulle vara att spamma F5 två gånger i minuten, och hoppas på att du inte sparar när det redan är kört.
Förstår inte vart det negativa är i thief som folk ser, nu har jag i och för sig inte spelat dom äldre men jag funderar på att göra det.
Men jag tycker faktiskt detta thief är riktigt skoj, dock har jag fastnat en bit in i spelet och ska väl ta tag i att försöka ta mig vidare, men jag ser inte vart problemet är.
Någon får gärna förklara för mig vad det är som gör att ni ser negativt på spelet.
Jag tror att det handlar om att många hade hoppats på en mer avancerad AI. Det känns som att man har spelat spelat flera gånger förut, då AI'n är förutsägbar. Förstår inte hur AI kan hålla samma nivå som för 5-10 år sedan.
Jag tror faktiskt inte att folk förstår hur omöjliga stealthspel skulle vara om vakterna betedde sig mer mänskligt.
Om de till exempel inte hade fasta rutter att röra sig efter så försvinner allt planerande, och det blir slumpen som angör om du blir upptäkt eller inte.
Om vakter som ser något misstänkt skulle reagera verklighetstroget när de hittar en nedslagen vakt eller liknande, så skulle de slå larm, och sen skulle tjugo vakter till komma rusande med draga vapen och i par börja söka igenom hela banan, och det är game over.
Ett spel där vakterna faktiskt beter sig mänskligt skulle bli otroligt frustrerande, och enda sättet att ta sig genom skulle vara att spamma F5 två gånger i minuten, och hoppas på att du inte sparar när det redan är kört.
haha, jag blev faktiskt sugen på ett sånt spel nu. Hardcore smygspel!
Förstår inte vart det negativa är i thief som folk ser, nu har jag i och för sig inte spelat dom äldre men jag funderar på att göra det.
Men jag tycker faktiskt detta thief är riktigt skoj, dock har jag fastnat en bit in i spelet och ska väl ta tag i att försöka ta mig vidare, men jag ser inte vart problemet är.
Någon får gärna förklara för mig vad det är som gör att ni ser negativt på spelet.
Jag tror att det handlar om att många hade hoppats på en mer avancerad AI. Det känns som att man har spelat spelat flera gånger förut, då AI'n är förutsägbar. Förstår inte hur AI kan hålla samma nivå som för 5-10 år sedan.
Jag tror faktiskt inte att folk förstår hur omöjliga stealthspel skulle vara om vakterna betedde sig mer mänskligt.
Om de till exempel inte hade fasta rutter att röra sig efter så försvinner allt planerande, och det blir slumpen som angör om du blir upptäkt eller inte.
Om vakter som ser något misstänkt skulle reagera verklighetstroget när de hittar en nedslagen vakt eller liknande, så skulle de slå larm, och sen skulle tjugo vakter till komma rusande med draga vapen och i par börja söka igenom hela banan, och det är game over.
Ett spel där vakterna faktiskt beter sig mänskligt skulle bli otroligt frustrerande, och enda sättet att ta sig genom skulle vara att spamma F5 två gånger i minuten, och hoppas på att du inte sparar när det redan är kört.
Och du tycker det låter tråkigt :P? Låter helt fantastiskt i mina öron. Det finns såklart lösningar på dom problemen, att vakter inte skulle ha fasta rutter låter helt fantastiskt kul, lösningen ligger i att ge spelaren fler chanser istället för en, ett exempel är Hitman Absolutions fake-arrest vilket möjliggör för spelaren att ge upp med ett kast-grepp som överraskning. Nyckeln ligger helt och hållet i att skapa så många realistiska chanser för en spelare om A.I:n ska vara realistisk. Jag längtar till den dagen då man som spelare ska kunna tänka och agera rationellt i ett smygspel samtidigt som spelet hänger med.