Gameplay-premiär för Satellite Reign
Ser fint ut o bra musik...Vet inte riktigt om det är som det man spelade på amiga en gång i tiden...https://www.youtube.com/watch?v=BtGGLvFh01Q
Upplevde Syndicate som väldigt rått och grymt
Åh, älskar att se sånt här! Tycker fler utvecklare skulle våga visa upp sitt spel i en så tidig fas, men jag antar att många gärna slipper kommentarer som:
"Ugly graphixzz, 1/10 wouldnt play" eller "Whai iz everryting so lame?!1!1!?!"
Fastän man klart och tydligt påpekat att det är tidigt i utvecklingen och att det inte ser ut som tänkt. Än.
Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.
Det hoppas jag verkligen inte, kantigt > runt!
Jag hoppas däremot på färre gula lampor, tycker inte det ser så bra ut, en mörkare orange eller bara vita hade nog varit snyggare!
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ser fint ut o bra musik...Vet inte riktigt om det är som det man spelade på amiga en gång i tiden...https://www.youtube.com/watch?v=BtGGLvFh01Q
Upplevde Syndicate som väldigt rått och grymt
Jag hoppas detta blir det med, det är ju en alfa så man har ju inte sett allt, men första syndicate är typ ett av de bästa topdownspelen som gjorts när det kommer till stil och känsla - och gameplay så klart.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.
Räkna inte med det. Det hör till spelets estetik.
På vilket sätt hör det till spelets estetik? Den typen av design bryter av immersion och är allt annat än estetiskt tilltalande...
Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.
Det hoppas jag verkligen inte, kantigt > runt!
Jag hoppas däremot på färre gula lampor, tycker inte det ser så bra ut, en mörkare orange eller bara vita hade nog varit snyggare!
Ser förjävligt ut när bilarna ska ta "kurvorna". Om det är någon form av retrodesign är den duktigt malplacerad.
Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.
Räkna inte med det. Det hör till spelets estetik.
På vilket sätt hör det till spelets estetik? Den typen av design bryter av immersion och är allt annat än estetiskt tilltalande...
De har valt ett visst formspråk för Satellite Reign. Kollar man på deras concept art så har de inga som helst "runda kurvor" någonstans, därför hör de kantiga kurvorna till spelets estetik och kommer med största sannolikhet att finnas i slutproduktionen.
Bilarnas fysik är inte på något sätt färdiga. Det står klart och tydligt att det är en pre-alpha och de har även sagt att de kommer att jobba mer på just det.
Men du är välkommen att starta en tråd i backerforumet och förklara att du stör dig på kantiga kurvor om du backat spelet dvs.
De har valt ett visst formspråk för Satellite Reign. Kollar man på deras concept art så har de inga som helst "runda kurvor" någonstans, därför hör de kantiga kurvorna till spelets estetik och kommer med största sannolikhet att finnas i slutproduktionen.
Skillnaden är att medan "kantigheten" i allmänhet ser naturlig ut ser den helt onaturlig och malplacerad ut vad gäller vägarna. För att förtydliga vad jag menar så syftar jag alltså på de skarpa kanter som löper längs krökande vägar, inte de i korsningarna.
Bilarnas fysik är inte på något sätt färdiga. Det står klart och tydligt att det är en pre-alpha och de har även sagt att de kommer att jobba mer på just det.
Ja, det var ju det jag påpekade i mitt första inlägg? Att jag "räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten" är ju just för att spelet är i pre-alpha. Detsamma gäller bilarnas fysik. Duh.
Men du är välkommen att starta en tråd i backerforumet och förklara att du stör dig på kantiga kurvor om du backat spelet dvs.
Det enda spelet jag har backat är Kingdom Come, och så lär det förbli ett bra tag framöver, är jag rädd. Som jag skrev i mitt första inlägg räknar jag kallt med att det är fixat i fullversionen, jag tvivlar på att en tråd om ämnet behövs för att uppmärksamma utvecklaren.
Räknar med att de kantiga vägarna är väck i slutprodukten. Blev själv förvånad av hur mycket jag störde mig på dem.
Räkna inte med det. Det hör till spelets estetik.
Så där jobbar man bara på Dice!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb