Titanfall – bäst på Xbox One eller PC?
Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS. Trodde verkligen vi skulle få ordentlig skärpa med denna generations konsoler...
Det kommer nog med tiden(förhoppningsvis), det är fortfarande tidigt i konsolernas liv
Klart att det är "bäst" på PC, men efter ett par timmar blir det tråkigt. Trist, jag trodde man skulle tycka det var roligare. Avinstallerar nu. Behöver 50Gb till något annat.
Hyfsat lika så vilken plattform man än har så funkar det.
Men Konsol vs pc, beror väl på vilken typ av pc man spelar på för en fet game pc klår ju lätt en konsol om det bara är hyfsat optimerat för pc. 60 fps är ett mini krav jag har i spel så konsol går bort för mig oftast.
Sedan handlar det väl lite vilken typ av kontroll man spelar med pc brukar ha en fördel i FPS spel.
Det viktiga är att det flyter bra på den plattform man har för spelandet ska ju vara kul den tid man lägger på det.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Klart att det är "bäst" på PC, men efter ett par timmar blir det tråkigt. Trist, jag trodde man skulle tycka det var roligare. Avinstallerar nu. Behöver 50Gb till något annat.
Jag förväntar mig en recension om varför det blev så tråkigt efter typ 36h....
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.
Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.
Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US&key...
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.
Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.
Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US...
Var ju något man alltid körde med på BF2 tiden i matcher om man ville träffa fi först o antar det håller än i dag.
Men spelar inte för äran o annat så det är mer ögongodis när ja spelar i dag.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Klart att det är "bäst" på PC, men efter ett par timmar blir det tråkigt. Trist, jag trodde man skulle tycka det var roligare. Avinstallerar nu. Behöver 50Gb till något annat.
Jag förväntar mig en recension om varför det blev så tråkigt efter typ 36h....
Jag ska försöka sammanfatta mina tankar inom kort
Det måste nästan komma en patch till PC som tillåter att man blåser bort alla onödiga språk som inte används. Speciellt (!) eftersom de av prestandaskäl valt att hålla detta okomprimerat.
Med tanke på att de flesta säkerligen kör SSDer numera på PCs så är storlek faktiskt en viktig faktor.
edit: Dessutom borde det i installationen, utöver språkval (!), finnas ett alternativ att komprimera ljud. Om man har prestanda som tillåter det. Mer flexibilitet tack.
Cptn BaseballBatBoy!
Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.
Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.
Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US...
Har funderat kring det lite grann, varför kör csgo profs etc. på låg upplösning? Är det en vanesak för dom från gamla godatiden eller gillar dom 4:3 vyn framför 90graders foven? som 16:9 har? (kanske snackar helt i nattmössan nu men ja)
Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.
Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.
Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=e...
Har funderat kring det lite grann, varför kör csgo profs etc. på låg upplösning? Är det en vanesak för dom från gamla godatiden eller gillar dom 4:3 vyn framför 90graders foven? som 16:9 har? (kanske snackar helt i nattmössan nu men ja)
Större, färre pixlar? Ju större och färre pixlar desto snabbare ser du din motståndare.
Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.
Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.
Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&...
Har funderat kring det lite grann, varför kör csgo profs etc. på låg upplösning? Är det en vanesak för dom från gamla godatiden eller gillar dom 4:3 vyn framför 90graders foven? som 16:9 har? (kanske snackar helt i nattmössan nu men ja)
Större, färre pixlar? Ju större och färre pixlar desto snabbare ser du din motståndare.
Ah så det var inte mer än så alltså? Man kanske ska testa det själv då ^^
Det måste nästan komma en patch till PC som tillåter att man blåser bort alla onödiga språk som inte används. Speciellt (!) eftersom de av prestandaskäl valt att hålla detta okomprimerat.
Med tanke på att de flesta säkerligen kör SSDer numera på PCs så är storlek faktiskt en viktig faktor.
edit: Dessutom borde det i installationen, utöver språkval (!), finnas ett alternativ att komprimera ljud. Om man har prestanda som tillåter det. Mer flexibilitet tack.
Ja, det är faktiskt befängt att de inte har fixat detta från dag 1.
Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.
Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.
Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&...
Har funderat kring det lite grann, varför kör csgo profs etc. på låg upplösning? Är det en vanesak för dom från gamla godatiden eller gillar dom 4:3 vyn framför 90graders foven? som 16:9 har? (kanske snackar helt i nattmössan nu men ja)
Större, färre pixlar? Ju större och färre pixlar desto snabbare ser du din motståndare.
Ah så det var inte mer än så alltså? Man kanske ska testa det själv då ^^
Finns en hel del mindre förbättringar som minimap närmare mitten, större sikte i cs 1.6 osv.
Största fördelen är som Nils säger att det blir mycket lättare att se fienden för det är mycket större pixlar och därför lättare att se på avstånd när det blir rörelse. Hjälper en hel del med att stänga av effekter som FXAA som suddar ut allt på skärmen och gör det svårare att se på distans.
Vi som spelar BF3 / BF4 märker snabbt att det är jävligt snyggt med allt helt maxat men omöjligt att se någon som sitter still i buskarna. Men med lägsta inställningarna är det genast mycket lättare.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Verkar väl egentligen bara vara upplösningen/kantutjämningen som är märkbart sämre på Xbox One. Detta är iofs det viktigaste i grafikväg när det kommer till FPS.
Är du säker på det för i e-sport sammanhang har spelarna alltid kört med låg upplösning.
Vanligaste upplösningen bland proffsen har alltid varit och fortfarande är 800x600.
https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=e...
Har funderat kring det lite grann, varför kör csgo profs etc. på låg upplösning? Är det en vanesak för dom från gamla godatiden eller gillar dom 4:3 vyn framför 90graders foven? som 16:9 har? (kanske snackar helt i nattmössan nu men ja)
Upplösningen gör ju stor skillnad bara inom fps med, jg sänker alltid grafiken då min dator är lite som den är. Sitter jag på 1366x768 så får jag smått fps drop, men sitter jag på 1280x720 så flyter det på bättre, i många spel kör jag på klassikern 1024x600 bara för det flyter på riktigt bra för mig då.
Grafiken är endast ett plus i kanten,men vill jag spela bra i spel så sänker jag alltid.
Det måste nästan komma en patch till PC som tillåter att man blåser bort alla onödiga språk som inte används. Speciellt (!) eftersom de av prestandaskäl valt att hålla detta okomprimerat.
Med tanke på att de flesta säkerligen kör SSDer numera på PCs så är storlek faktiskt en viktig faktor.
edit: Dessutom borde det i installationen, utöver språkval (!), finnas ett alternativ att komprimera ljud. Om man har prestanda som tillåter det. Mer flexibilitet tack.
Jag tror det där är absolut bullshit. När man spelat igenom kampanjen från båda sidor och spelat alla kartor inser man att alla strisljud är desamma från båda sidor, men skillnaden är de får minuter av prat som är din briefing i kampanjen. Knappast 30GB ljud där inte. Inte ens Star Wars: The Old Republic med all sin dialog når dit. Så, I call bullshit.
Grattis en console kan äntligen köra en 7 år gammal motor i max 60fps i typ 900p upplösning eller vad de nu än är utan AA igång.