Tvåhandssköldar i Battlefield 4: Dragon's Teeth
Sommarens dlc slänger in portabla sköldar som du inte bör gå för nära.
#battlefield-4, #dice, #battlefield-4-naval-strike
Skämtar dom eller? Skulle ta för mycket minne?
Eller för att det blev bökigt med handkontroll?
Lika trovärdig bullshit-historia som att man valde okomprimerade ljudfiler till Titanfall för att det skulle flyta bättre på gamla system..
Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC't jag betalat för? En sköld?
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Skämtar dom eller? Skulle ta för mycket minne?
Eller för att det blev bökigt med handkontroll?
Lika trovärdig bullshit-historia som att man valde okomprimerade ljudfiler till Titanfall för att det skulle flyta bättre på gamla system..
Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC't jag betalat för? En sköld?
Det första kan jag eventuellt hålla med om men det andra? Du förstår väl själv att det inte enbart kommer att vara en sköld i DLCn? Förmodligen kommer det som i alla andra vara fler vapen, fordon samt kartor.
Skämtar dom eller? Skulle ta för mycket minne?
Eller för att det blev bökigt med handkontroll?
Lika trovärdig bullshit-historia som att man valde okomprimerade ljudfiler till Titanfall för att det skulle flyta bättre på gamla system..
Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC't jag betalat för? En sköld?
T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...
Och varför skulle det vara för bökigt med en handkontroll? Typ rainbow six funkar ju utmärkt med sköld:)
Skämtar dom eller? Skulle ta för mycket minne?
Eller för att det blev bökigt med handkontroll?
Lika trovärdig bullshit-historia som att man valde okomprimerade ljudfiler till Titanfall för att det skulle flyta bättre på gamla system..
Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC't jag betalat för? En sköld?
Det första kan jag eventuellt hålla med om men det andra? Du förstår väl själv att det inte enbart kommer att vara en sköld i DLCn? Förmodligen kommer det som i alla andra vara fler vapen, fordon samt kartor.
Jo, men skölden var den stora grejen! Då är ju förmodligen det andra inget som är speciellt nytt?
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...
Antalet vapen verkar ju kunna vara "oändliga" och alla dess texturer och animation och ljud... Varför skulle en sköld vara något problem då?
Det är ren bullshit!
Go for it - ALL or Nothing!
T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...
Antalet vapen verkar ju kunna vara "oändliga" och alla dess texturer och animation och ljud... Varför skulle en sköld vara något problem då?
Det är ren bullshit!
Så att x360 och ps3 är tvungna att köra endast 24 spelare och lägsta möjliga inställningar (jämför med pc) i max 30 fps antyder inte om att dom behöver vara sparsamma med resurserna?
Minimumkraven för pc är ju t.ex 4 gig ram..... Så då kan dom nog spara liiiiite minne på att inte animera ett vapen utöver skölden:)
Skämtar dom eller? Skulle ta för mycket minne?
Eller för att det blev bökigt med handkontroll?
Lika trovärdig bullshit-historia som att man valde okomprimerade ljudfiler till Titanfall för att det skulle flyta bättre på gamla system..
Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC't jag betalat för? En sköld?
Det första kan jag eventuellt hålla med om men det andra? Du förstår väl själv att det inte enbart kommer att vara en sköld i DLCn? Förmodligen kommer det som i alla andra vara fler vapen, fordon samt kartor.
Jo, men skölden var den stora grejen! Då är ju förmodligen det andra inget som är speciellt nytt?
Som jag sa så är banor, vapen och fordon (nästan) alltid inkluderat så det kanske inte är någon poäng att säga att det tillkommer om man inte specificerar vad som tillkommer och då är det skölden som blir nyheten men det betyder inte att DLCn kommer ha mindre innehåll än de tidigare.
T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...
Antalet vapen verkar ju kunna vara "oändliga" och alla dess texturer och animation och ljud... Varför skulle en sköld vara något problem då?
Det är ren bullshit!
Nja, det lär inte vara skölden i sig som tar upp minnet, utan att man skulle behöva läsa in ett helt till animationsset för sköld + vapen. Nu kommer man undan med att bara läsa in ett fåtal sköldanimationer istället, vilket är mycket billigare.
T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...
Antalet vapen verkar ju kunna vara "oändliga" och alla dess texturer och animation och ljud... Varför skulle en sköld vara något problem då?
Det är ren bullshit!
Sen är det väl tillägget i hur skölden fungerar och stoppar kulor som tar lite minne med itne bara skölden i sig? ^^
T.ex. Xbox 360 har bara 512mb ram, för hela systemet att dela på, så kan tänka mig att dom sparar in där dom kan...
Antalet vapen verkar ju kunna vara "oändliga" och alla dess texturer och animation och ljud... Varför skulle en sköld vara något problem då?
Tänkte samma sak. Fast gubbarnas animationer är ju exakt samma för alla gevär t.ex, man byter bara ut 3d-modellen på vapnet. Att animera gubbar som kånkar på en sköld kräver helt nya animationer. Kanske är nåt sånt de syftar på. Sen är ju inte mängden minne HELA anledningen såklart, de hade pressat in en sköld i spelet på bekostnad av nåt annat om de verkligen ville ha med det.
Samtidigt känner jag: Är det det här jag får i DLC't jag betalat för? En sköld?
Personligen känns det helt galet att det DLC som släpps sist(?) är det med mest potential. Stadsstrid och trängre utrymmen gynnar bf-serien på alla nivåer och tvärtom förstör spelet för alla utom dem i fordon av något slag. En vanlig cq har oftast 32 spelare och då 16 per lag. Att man bygger spelet för 8 spelare och utelämnar de andra 24 till "utfyllnad" har jag alltid sett som korkat.
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야