Se bilder från Everquest Next Landmark-betan

Robot
Medlem
Se bilder från Everquest Next Landmark-betan

Blev mycket intresserad när jag första gången hörde om ett nytt everquest...

...det var då det


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Blev mycket intresserad när jag första gången hörde om ett nytt everquest...

...det var då det

Men det här är inte nya Everquest... Har du missupfattat eller syftar du på något som har med Everquest Next att göra?

Medlem
Skrivet av anon_17240:
Skrivet av Ankh:

Blev mycket intresserad när jag första gången hörde om ett nytt everquest...

...det var då det

Men det här är inte nya Everquest... Har du missupfattat eller syftar du på något som har med Everquest Next att göra?

Nej det är just det jag menar...jag såg titeln Everquest Next då den annonserades och blev mycket intresserad...tills jag läste om det ..just därför jag skrev så. Jag har följt det nu men har fortfarande svårt att se vad de vill åstakomma som inte redan finns i andra spel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av A-Gen:
Skrivet av Ankh:

Blev mycket intresserad när jag första gången hörde om ett nytt everquest...

...det var då det

Men det här är inte nya Everquest... Har du missupfattat eller syftar du på något som har med Everquest Next att göra?

Nej det är just det jag menar...jag såg titeln Everquest Next då den annonserades och blev mycket intresserad...tills jag läste om det ..just därför jag skrev så. Jag har följt det nu men har fortfarande svårt att se vad de vill åstakomma som inte redan finns i andra spel

Känslan jag fått är att de inte vill revolutionera utan göra det de gör bättre än alla andra. Vi får se hur det blir, men de lär garanterat ha mest imponerande arkitekturer på marknaden tack vara Landmark.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av A-Gen:
Skrivet av Ankh:

Blev mycket intresserad när jag första gången hörde om ett nytt everquest...

...det var då det

Men det här är inte nya Everquest... Har du missupfattat eller syftar du på något som har med Everquest Next att göra?

Nej det är just det jag menar...jag såg titeln Everquest Next då den annonserades och blev mycket intresserad...tills jag läste om det ..just därför jag skrev så. Jag har följt det nu men har fortfarande svårt att se vad de vill åstakomma som inte redan finns i andra spel

Jag förstår inte heller riktigt...

Det finns två spel under utveckling.

EverQuest Next
EverQuest Next: Landmark

EverQuest Next: Landmark heter nu bara Landmark (tack och lov).

Om du var besviken på att nästa EverQuest spel var Landmark så kanske du har missat att det faktiskt finns ett EverQuest Next, ett riktigt MMO?

Medlem
Skrivet av Jova:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av A-Gen:
Skrivet av Ankh:

Blev mycket intresserad när jag första gången hörde om ett nytt everquest...

...det var då det

Men det här är inte nya Everquest... Har du missupfattat eller syftar du på något som har med Everquest Next att göra?

Nej det är just det jag menar...jag såg titeln Everquest Next då den annonserades och blev mycket intresserad...tills jag läste om det ..just därför jag skrev så. Jag har följt det nu men har fortfarande svårt att se vad de vill åstakomma som inte redan finns i andra spel

Jag förstår inte heller riktigt...

Det finns två spel under utveckling.

EverQuest Next
EverQuest Next: Landmark

EverQuest Next: Landmark heter nu bara Landmark (tack och lov).

Om du var besviken på att nästa EverQuest spel var Landmark så kanske du har missat att det faktiskt finns ett EverQuest Next, ett riktigt MMO?

Kan det vara så? Känns som jag får ta och kolla närmare på det. Tack för att du påpekade det åt mig!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Landmark agerar som nått typ av demo/test för ett system som senare skall införas i Everquest next, eller har jag missuppfattat?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Landmark är i princip verktyget som används för att bygga upp EverQuest Next. Men det släpps också som ett eget MineCraft-aktigt (kan man kalla det så?) bygg-vad-du-vill-spel.

Medlem

Här är länk till info om MMO-spelet EQ Next.

https://www.everquestnext.com/about-eqn

Det är lätt att förvirra sig på det och Landmark då dom inte gör mycket för att separera dom på siten.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Landmark agerar som nått typ av demo/test för ett system som senare skall införas i Everquest next, eller har jag missuppfattat?

Nej, Landmark är endast till för att bygga, typ Minecraft, men du kan senare sälja dina kreationer så att folk kan använda dem i Next.

Så fattar jag det iaf.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Soulless:

Landmark agerar som nått typ av demo/test för ett system som senare skall införas i Everquest next, eller har jag missuppfattat?

Nej, Landmark är endast till för att bygga, typ Minecraft, men du kan senare sälja dina kreationer så att folk kan använda dem i Next.

Så fattar jag det iaf.

Inte helt sant det heller. Du kan sälja det så att andra kan använda det i Landmark MEN, vissa saker som röstas fram eller på annat sätt uppmärksammas som jävligt asgrymma och snygga, KAN få vara med i det riktiga spelet, om man nu kan säga så, dvs "Next".

En hel del av det som kommer finnas i Next, kommer finnas i Landmark, dvs monster osv, men det är ett minecraft i snygg kostym och har mer gemensamt med det spelet än ett regelrätt MMO, som vi tänker det.

Själva Next kommer alltså på samma sätt innehålla en del av de saker som finns i Landmark, såsom craftingen, men kommer vara mycket mer utvecklat som rpg.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Soulless:

Landmark agerar som nått typ av demo/test för ett system som senare skall införas i Everquest next, eller har jag missuppfattat?

Nej, Landmark är endast till för att bygga, typ Minecraft, men du kan senare sälja dina kreationer så att folk kan använda dem i Next.

Så fattar jag det iaf.

Inte helt sant det heller. Du kan sälja det så att andra kan använda det i Landmark MEN, vissa saker som röstas fram eller på annat sätt uppmärksammas som jävligt asgrymma och snygga, KAN få vara med i det riktiga spelet, om man nu kan säga så, dvs "Next".

En hel del av det som kommer finnas i Next, kommer finnas i Landmark, dvs monster osv, men det är ett minecraft i snygg kostym och har mer gemensamt med det spelet än ett regelrätt MMO, som vi tänker det.

Själva Next kommer alltså på samma sätt innehålla en del av de saker som finns i Landmark, såsom craftingen, men kommer vara mycket mer utvecklat som rpg.

Okej.

För jag såg nån demonstration av grafikmotorn i NEXT där de visade hur miljöerna kan påverkas, förändras o.s.v.
Fick det att låta som att spelvärlden nästan kan byggas om helt och hållet av spelarna själva vilket lät riktigt tufft.

Tanken på att man kan "spränga" ut en egen grotta efter egen design i valfri bergvägg tände mitt intresse iaf, men lät väl kanske för bra för att vara sant. =/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Its official, betalalpha är nu en term.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av absimilard:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Soulless:

Landmark agerar som nått typ av demo/test för ett system som senare skall införas i Everquest next, eller har jag missuppfattat?

Nej, Landmark är endast till för att bygga, typ Minecraft, men du kan senare sälja dina kreationer så att folk kan använda dem i Next.

Så fattar jag det iaf.

Inte helt sant det heller. Du kan sälja det så att andra kan använda det i Landmark MEN, vissa saker som röstas fram eller på annat sätt uppmärksammas som jävligt asgrymma och snygga, KAN få vara med i det riktiga spelet, om man nu kan säga så, dvs "Next".

En hel del av det som kommer finnas i Next, kommer finnas i Landmark, dvs monster osv, men det är ett minecraft i snygg kostym och har mer gemensamt med det spelet än ett regelrätt MMO, som vi tänker det.

Själva Next kommer alltså på samma sätt innehålla en del av de saker som finns i Landmark, såsom craftingen, men kommer vara mycket mer utvecklat som rpg.

Okej.

För jag såg nån demonstration av grafikmotorn i NEXT där de visade hur miljöerna kan påverkas, förändras o.s.v.
Fick det att låta som att spelvärlden nästan kan byggas om helt och hållet av spelarna själva vilket lät riktigt tufft.

Tanken på att man kan "spränga" ut en egen grotta efter egen design i valfri bergvägg tände mitt intresse iaf, men lät väl kanske för bra för att vara sant. =/

Som jag fattar det så kommer nästan alla delar av världen vara förstörbara. Städerna verkar vara skyddade, vilket väl känns naturligt. Ute i världen så kommer man sabba världen med mäktig magi osv, men precis som i landmark kommer världen att "hela" sig själv.

I Landmark får man ju inruta ett område, där man kan bygga och där världen inte helar sig automatiskt. Det är lite oklart för mig om det valt att ha liknande områden i next. Det vore logiskt att de hade det, eftersom det är en stor säljpunkt givetvis, men jag har inte läst om det kommit ny info om hur de tänker hantera det. Jag vet de pratade om olika områden i världen Next som sagt, men inte hört något bestämt.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av A-Gen:
Skrivet av Ankh:

Blev mycket intresserad när jag första gången hörde om ett nytt everquest...

...det var då det

Men det här är inte nya Everquest... Har du missupfattat eller syftar du på något som har med Everquest Next att göra?

Nej det är just det jag menar...jag såg titeln Everquest Next då den annonserades och blev mycket intresserad...tills jag läste om det ..just därför jag skrev så. Jag har följt det nu men har fortfarande svårt att se vad de vill åstakomma som inte redan finns i andra spel

I riktiga Next så hoppas jag på att de gör exakt de sakerna som GW2 utlovade, fast mycket bättre. Och hela systemet med förstörelse som de redan visat, och hur det kan finnas gömda grottor och skit under marken utan att spelarna vet om det gör att exploration låter extremt givande till skillnad från samtliga MMOs i dagläget. Jag är skeptisk, men jag är pepp!

1
Skriv svar