Bästa Hearthstone-matchen

Skribent
Bästa Hearthstone-matchen

Sedan den stängda betan har #Hearthstone: Heroes of Warcraft varit mitt "go to"-spel när jag har lite tid (eller hela eftermiddagar) att slå ihjäl. Hellre än bra kan man sammanfatta min spelstil som präglas av dåligt tålamod, något de som kollade vår livestream blev varse. (Ni kan se den i efterhand här).

Men skillad eller inte har jag i alla fall lyckats ta mig till rank 5, där jag gick rakt in i väggen med min mage och priest, varför jag laborerat med lite annorlunda taktiker för att försöka ta mig vidare. Det går "sådär" men har varit väldigt kul.

Jag kör vanligtvis en ganska tråkig präst med många minions och mycket taunts. För att liva upp stämningen testade jag en mer control-fokuserad deck med mycket spells och förmågor att stjäla motståndarnas kort. Vilket ledde till den roligaste matchen jag hittills spelat:

Många tungviktare på brädet från båda hållen och varje drag var sjukt spännande. I slutändan hade han dock inte riktigt styrkan för att slå hål på mina buffade defenders, så min Ragnaros kunde i tryggt förvar nöta ner båda hans hero och minions. Strax innan motståndaren gav upp såg det ut så här:

Ett minst sagt tröstlöst läge, men det hade mycket väl kunnat svänga åt andra hållet i stridens hetta. Bästa matchen hittills! Nu återstår det att se om jag hinner klättra något i rank innan #The Elder Scrolls Online landar i helgen..

Recension – Hearthstone: Heroes of Warcraft

#blogg


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Bästa Hearthstone-matchen

Borde anordnas någon inofficiell FZ-tävling i Hearthstone någon helg. Hade varit busroligt!


signatur

Burn in the light.

Skribent
Skrivet av redruM:

Borde anordnas någon inofficiell FZ-tävling i Hearthstone någon helg. Hade varit busroligt!

Bra idé! Kanske går att ordna något framöver..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Oddesey#2548 om nån är intressserad


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar