Film demonstrerar "death shield"-buggen i Battlefield 4
Döda spelare agerar sköldar för såväl gevärseld som pansarvagnsskott.
Oj, rätt saftig bugg. Men det är dessa "fel" som är de drygaste. Fine om buggen gäller nån textur eller så. Kanske att rotorbladen på helikoptern är skev eller nåt, jag vet inte.
Dock buggar som denna och tex deras "one hit kill bug" , "no sound bug" eller "prone/corner bug" är ju helt spelförstörande.
Oj, rätt saftig bugg. Men det är dessa "fel" som är de drygaste. Fine om buggen gäller nån textur eller så. Kanske att rotorbladen på helikoptern är skev eller nåt, jag vet inte.
Dock buggar som denna och tex deras "one hit kill bug" , "no sound bug" eller "prone/corner bug" är ju helt spelförstörande.
Och de försöker få in detta spel i e-sports världen....
Länkade videon med rubriken "only in battlefield" på deras FB sida och dem svara 30 sek efter med "The team is aware of this and are investigating." gbhhaaaaaaaaaaaa!!!!
Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!
Finns så många fler än så och en hel uppsjö såna där "invisible walls" kvar ännu.
Just denna har väl varenda kotte råkat ut för i olika varianter. Den kan upplevas när man har tre man på rak linje mot dig. Den första går ner enkelt men nummer två och tre är snudd på omöjliga att plocka eftersom den döda killen som sedan "länge" fallit undan forfarande är sköld för de bakom. Utan ress!
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Snart kommer det ett officiellt uttalande från DICE/EA som förklarar att spelet är så pass komplext att det är svårt att hitta buggar o fel i spelet....
Sällan har uttrycket "less is more" passat in så bra om ett spel som med Bf4. Det finns så mycket onödigt kraffs som är som gjort för att det ska uppstå buggar...
DICE FIXA DETTA NU!!!
Hehe ja men va fan de är ju makalösa! De ska vara proffs med enorma tillgångar och så har de inte löst det här än?
Det här hade ju varit enkelt att kolla med några konsolkommandon som i CSGO där man kan rita ut hitboxen medan man spelar..
2 rundor har jag spelat den senaste månaden, bara för att prova det senaste DLC't!
Tröttnar direkt eftersom det fortfarande är så mycket skit, det rycker i småskitstarmen på mig när jag hoppar in.
De håller tillbaka spelet för mycket dessutom och vågar aldrig göra något riktigt häftigt!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Pretty much sums up Battlefield 4.
http://9gag.com/gag/aG9NKNX
autograph
Detta är lustigt, jag vet av egen personlighet att kulor går igenom fiender i bf4, då jag drog ett dubbelt headshot med en av de starkare pistolerna. Detta var iofs i hardcore, men ändå, kulor går alltså igenom levande spelare, men inte döda. Vad har hänt med Dice, varför känns det ibland som om att det sitter ett gäng apor och programmerar Battlefield? IOfs kanske det är kodspråket eller deras motor som ställer till det, vad vet jag, men efter 2 liknande spel efter varandra borde de ha ganska bra koll på regler gällande kollisioner och liknande.
I filmen ser man bara att han som spelar inte kan döda fienderna bakom en död kropp.
Men t.ex en i ryska laget dör kan en annan ryss stå bakom och skjuta en i kinesiska laget? Eller gäller det bara om kinesen försöker skjuta den andra ryssen?
det är en bit i klippet där kommentatorn dödar personen i mitten, men han bakom drar granater som exempel