Vänsterpartiet bäst i Starcraft II

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av TheRiktigaJesus:

Varför är jag inte förvånad över att kommentarfältshängarna här har sämst åsikter?
Att förövrigt kalla vänsterpartister för kommunister får er bara att framstå som barnsliga och politiskt oinsatta.

Och vad är det som kvalificerar dina åsikter som "bättre" om man får fråga?

Att alliansen kört sverige i botten gör väl att mer eller mindre alla andra partier bättre.

Det är svårt att sikta uppåt under ekonomisk kris.
Det spelar ingen roll om det är rött eller blått i riksdagen, samma svin ändå.
Naivt att tro att det skulle bli bättre för att man byter färg.

Det är inte krisen som gjort att det går dåligt för landet. Det är alla idiotiska val regeringen gjort och fortfarande gör.

Det är snarare naivt att tro att det går åt helvete på grund av krisen när alla som är ekonomiskt insatta vet att en kris är ett guldläge att satsa.

Jag är ingen ekonom men däremot är jag såpass insatt att jag vet att Sverige har klarat sig relativt bra om man jämför med länder som Portugal, Spanien, Grekland, Italien, Irland och Cypern. Det stora problemet är väl egentligen att när en sådan här stor omfattande skuldkris som vi har i Europa idag så slutar folk att konsumera och till följd av det så sjunker exportinkomster i de olika berörda sektionerna. Om man tittar på de senaste valen i länderna runt om oss så har regeringar oavsett färg åkt ut på öronen. T.o.m ett såpass välskött och rikt land som Norge bytte från rött till blått med en klick nationalism. Sverige har fått mycket beröm då och då för sina välskötta finanser under rådande förhållanden. Det jag kan klaga på och tycker är dåligt är att man börjat låna pengar för att kunna genomföra vallöften som att sänka skatterna för de som tjänar tillräckligt redan. Men sen är jag ej den man ska fråga om ekonomiska råd heller

Du har rätt att sverige har klarat sig bra i jämförelse med många länder i europa. Men hur dåligt det går för andra länder är ingen ursäkt för hur dåligt det går för sverige.

Du har även rätt om att det blir problem när folk slutar konsumera och där har vi ett stort problem med alliansen igen. Klyftan mellan låginkomsttagare och höginkomsttagare ökar och när stora delar av befolkningen blir allt fattigare minskar konsumptionen.
Obama har insett det här problemet i USA och vill införa en minimilön vilket kommer få låginkomsttagare att sluta leva på socialbidrag och konsumptionen i USA ökar vilket ger mindre utgifter för regeringen och mer pengar i cirkulation.
Alliansen går åt andra hållet och sänker skatten för höginkomsttagare och kontrar sänkningen med att sänka studiebidragen med 300kr för fattiga studenter. Det leder till att det blir mindre pengar i cirkulation och mer pengar till minoriteten som sparar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Så jävla mycket larv i den här tråden. Ett kul event, grattis till Vänsterpartiet och segern. Kul att så många ställde upp iallafall, men lite synd att FI inte kom med.

Inaktiv

Vänsterpartiet var inte ens kommunister när de hette VPK. Idag är de sossar och liberaler.

Valen är ett skämt, partierna är alla olika falanger av ett och samma stora parti! Det näst bästa man kan göra är att inte rösta alls och riva valsedeln. Det är en nejröst om något. Lägger man en röst på ett riksdagsparti röstar man "ja". Inte olikt valen i Nordkorea där man antingen får godkänna en kandidat eller rösta emot.

Vill man rösta på oppositionen som fullständigt marginaliseras och demoniseras till den grad att den verkar under ytan i det kapitalistiska samhället, ska man rösta på Kommunistiska Partiet eller SKP, lokalt och till riksdagen. Men, demokrati är något mycket större än att lägga sin röst i ett val där den tandkräm, de krafter och intressen som har mest medel att köpa reklam för tenderar att vinna.

Demokratin måste formas utifrån alla människors vardag. På arbetsplatser där större delen av befolkningen spenderar sina liv och kapitalisten, och inte de, har kontroll över. Eller i stadsdelarna där de bor och där lokala beslut inte förankras bland de boende.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av TheRiktigaJesus:

Bäst i riksdagen, bäst på Starcraft 2.

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av TheRiktigaJesus:

Varför är jag inte förvånad över att kommentarfältshängarna här har sämst åsikter?
Att förövrigt kalla vänsterpartister för kommunister får er bara att framstå som barnsliga och politiskt oinsatta.

Jag kallar ej vänsterpartiet för kommunister. Men så sent som ett år efter att muren föll så bytte man från Vänsterpartiet Kommunisterna till bara Vänsterpartiet. Sedan var det ju ganska olyckligt att företrädaren till partiledare Sjöstedt, Lars Ohly, kallade sig för kommunist när han tillträdde 2004. Men precis som det finns gamla nynassar i sverigedemokraterna så finns det gamla kommunister i vänsterpartiet. Även om jag förespråkar en hel del av vänsterpartiets humanare politik gentemot de som lever på samhällets botten så applåderar jag att de är helt emot att låta riskkapitalbolag ta ut vinster i vår välfärd! Kommer dock ej rösta på dem tror jag. Vi får se när det börjar dra ihop sig. Just nu är det viktigaste att den 25 maj gå och rösta mot att högerextremisterna får för mycket inflytande inom EU! Thats my 5 cents eller nått

Jepp! För det är mycket bättre att kostymnissarna som sitter och bestämmer i EU får fortsätta stycka upp världen i deras egna fina kakbitar...Om man har ens en gnutta IQ så röstar man på vilket parti som helst som kräver utträde ur förenta europeiska staterna.

Inaktiv

Rösta inte alls. Ge inte EU-parlamentet legitimitet. Har de under 50%s valdeltagande har de inget mandat att företräda. Jag river min valsedel.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av TheRiktigaJesus:

Varför är jag inte förvånad över att kommentarfältshängarna här har sämst åsikter?
Att förövrigt kalla vänsterpartister för kommunister får er bara att framstå som barnsliga och politiskt oinsatta.

Visst är det så, och vissa kallar SD för nassar. Så visst är det, "politiskt oinsatta"

Medlem
Skrivet av korvstoppare:

Så jävla mycket larv i den här tråden. Ett kul event, grattis till Vänsterpartiet och segern. Kul att så många ställde upp iallafall, men lite synd att FI inte kom med.

FI skulle varit med, men de hittade inte plats i köket till en dator!

Nej det var faktiskt en kul tävling. Den betyder absolut inget förstås mer än att folket hade roligt (och det är det viktiga)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vad har hänt med FZ? Alla artiklar spårar snart ut i politiskt dravel och pajkastning...


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Vad man än tycker om partierna så måste det sägas att det är ett roligt initiativ. Ett 'politiskt' evenemang med glimten i ögat. personligen tycker jag fler evenemang av detta slag behövs. Politiker kommer och gör något för att det är kul

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Rösta inte alls. Ge inte EU-parlamentet legitimitet. Har de under 50%s valdeltagande har de inget mandat att företräda. Jag river min valsedel.

Starta ett eget parti vet jag! Din slogan kan vara "rösta inte"

Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av TheRiktigaJesus:

Varför är jag inte förvånad över att kommentarfältshängarna här har sämst åsikter?
Att förövrigt kalla vänsterpartister för kommunister får er bara att framstå som barnsliga och politiskt oinsatta.

Jag kallar ej vänsterpartiet för kommunister. Men så sent som ett år efter att muren föll så bytte man från Vänsterpartiet Kommunisterna till bara Vänsterpartiet. Sedan var det ju ganska olyckligt att företrädaren till partiledare Sjöstedt, Lars Ohly, kallade sig för kommunist när han tillträdde 2004. Men precis som det finns gamla nynassar i sverigedemokraterna så finns det gamla kommunister i vänsterpartiet. Även om jag förespråkar en hel del av vänsterpartiets humanare politik gentemot de som lever på samhällets botten så applåderar jag att de är helt emot att låta riskkapitalbolag ta ut vinster i vår välfärd! Kommer dock ej rösta på dem tror jag. Vi får se när det börjar dra ihop sig. Just nu är det viktigaste att den 25 maj gå och rösta mot att högerextremisterna får för mycket inflytande inom EU! Thats my 5 cents eller nått

Jepp! För det är mycket bättre att kostymnissarna som sitter och bestämmer i EU får fortsätta stycka upp världen i deras egna fina kakbitar...Om man har ens en gnutta IQ så röstar man på vilket parti som helst som kräver utträde ur förenta europeiska staterna.

Jag tycker du gör rätt i att följa jakobinens förslag och inte rösta alls för det är ju så en demokrati fungerar... Nej men seriöst så kanske det kan vara nyttigt att prata lite spel också. Nu blir det lite Hotline Miami innan läggdags Tyckte det var ett kul med lite esportande politiker. Hoppas det blir mer spel av alla dess färger

Medlem

Jao, lite mänskligt avancemang när man tar fighten i ett spel.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av korvstoppare:

Så jävla mycket larv i den här tråden. Ett kul event, grattis till Vänsterpartiet och segern. Kul att så många ställde upp iallafall, men lite synd att FI inte kom med.

FI skulle varit med, men de hittade inte plats i köket till en dator!

Nej det var faktiskt en kul tävling. Den betyder absolut inget förstås mer än att folket hade roligt (och det är det viktiga)

Rofl.

Klart vänstern vinner, dom har ju mest tid att öva hemma på bidraget! (pfffssccchhhhhh)

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av TheRiktigaJesus:

Varför är jag inte förvånad över att kommentarfältshängarna här har sämst åsikter?
Att förövrigt kalla vänsterpartister för kommunister får er bara att framstå som barnsliga och politiskt oinsatta.

Och vad är det som kvalificerar dina åsikter som "bättre" om man får fråga?

Att alliansen kört sverige i botten gör väl att mer eller mindre alla andra partier bättre.

Kört Sverige i botten? Trodde att vi hade klarat oss bra genom finanskrisen jämfört med resten av världen?
Tror knappast att de röd-gröna hade gjort ett bättre jobb

Medlem

Något måste de väl trösta sig, fattiga är de, bara 75000 kr i mån, och politik kan de fan inte heller, så det enda som gäller är väl spel antar jag.

Hur rankade sig SD kan man undra, eller de får väl inte vara med som med allting annat, antar att de hade vunnit, det är skillnad på politiker och och politiker

Skall bli ett spännande val, luktar långa knivarnas natt!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Hur rankade sig SD kan man undra, eller de får väl inte vara med som med allting annat, antar att de hade vunnit, det är skillnad på politiker och och politiker

SD åkte ut direkt, torskade mot V

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Json_81:

För det går så dåligt för landet?

Ja. Sverige har senaste åren ett budgetunderskott som är så enormt att oavsett vem som vinner nästa val kommer ha tungt.

Skrivet av Json_81:

Klarat sig bäst igenom krisen?

Norge?

Skrivet av Json_81:

Alla jag känner har det bättre än någonsin?

Har du 9 miljoner vänner i sverige?

Skrivet av Json_81:

Sen håller jag med om att de inte gjort allt rätt, men att säga att de kört landet i botten är skitsnack.

Jag säger då motsatsen och sveriges budgetunderskott talar ju sitt tydliga språk.

En så enkel sak som att regeringen vill satsa miljarder på bygga ut tunnelbanan som kommer gå med miljardförlust istället för att satsa på infrastrukturen till sveriges industrier är nog toppen av berget när det gäller idiotiska saker regeringen gjort senaste 100 åren.

Vad tycker du är viktigast, att skeppa runt arbetslösa stockholmare eller utöka sveriges största exporter och hjärtat i svensk ekonomi?

Budgetunderskott är inte nödvändigtvis dåligt.
Vet faktiskt inte om Norge klarat sig bättre, men näst bäst då? Klart i topp iaf.
Nej jag har inte 9 miljoner vänner, men jag många av varierande "klass".

Du tar sen upp en märklig punkt med tunnelbana och sätter någon likhet med export.
Vad tror du händer om S/MP/V vinner med "hjärtat i svensk ekonomi"?
Att döma av det sagt hittills kommer landet krasha totalt.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Shit, FZ börjar snart suga lika mycket som svensk public service.
Nåväl det finns gott om andra sajter...

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

"Bäste Löfven, gillar du inte Borgs budgetproposition, så smaka på min Railgun!"

"Vi är Borg, motstånd är meningslöst."

Medlem
Skrivet av Hammond:
Skrivet av 73mpl4R:

"Bäste Löfven, gillar du inte Borgs budgetproposition, så smaka på min Railgun!"

"Vi är Borg, motstånd är meningslöst."

Haha, den borde jag ha sagt också!

123
Skriv svar