Mer rymdstrider från Star Citizen

Robot
Medlem
Mer rymdstrider från Star Citizen

Ser ut som att Khami har det betydligt svårare med sin låga fps

Medlem

Hänt en del... rätt säker på att det kommer hända lite till

"2012"

"2013"

"2014"

Medlem

Ja det går framåt. Förhoppningsvis release nästa år. Då hoppas jag Oculus Rift finns till försäljning också ;D

Medlem

jag hoppas de ändrar ljuden på vapnen. "pjuitt, pjuitt" osv
näh- lite kraft och stake i ljuden tack! inte detta 80-tals-insperande ljuden.
till och med gatlinggun låter ju som en liten puffra.
(sedan måste de ändra "Lock-on" iconerna, efter 5 minuter tröttnar man nog rätt rejält på den grafiska delen)

Skribent
Skrivet av WhiteWolf68:

jag hoppas de ändrar ljuden på vapnen. "pjuitt, pjuitt" osv
näh- lite kraft och stake i ljuden tack! inte detta 80-tals-insperande ljuden.
till och med gatlinggun låter ju som en liten puffra.
(sedan måste de ändra "Lock-on" iconerna, efter 5 minuter tröttnar man nog rätt rejält på den grafiska delen)

Dom får ragga upp ljudkonstnärerna på Dice. Då lär det bli åka av i hörlurar och högtalare.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av WhiteWolf68:

jag hoppas de ändrar ljuden på vapnen. "pjuitt, pjuitt" osv
näh- lite kraft och stake i ljuden tack! inte detta 80-tals-insperande ljuden.
till och med gatlinggun låter ju som en liten puffra.
(sedan måste de ändra "Lock-on" iconerna, efter 5 minuter tröttnar man nog rätt rejält på den grafiska delen)

Dom får ragga upp ljudkonstnärerna på Dice. Då lär det bli åka av i hörlurar och högtalare.

Japp när det gäller ljud så sviker inte Dice, ett bra exempel att ljud gör MYCKET för upplevelsen
Trodde jag var ensam om att tycka ljudet var B i det spelet, men dem arbetare på nytt ljud tror jag att jag läste nånstans..


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Skribent
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av WhiteWolf68:

jag hoppas de ändrar ljuden på vapnen. "pjuitt, pjuitt" osv
näh- lite kraft och stake i ljuden tack! inte detta 80-tals-insperande ljuden.
till och med gatlinggun låter ju som en liten puffra.
(sedan måste de ändra "Lock-on" iconerna, efter 5 minuter tröttnar man nog rätt rejält på den grafiska delen)

Dom får ragga upp ljudkonstnärerna på Dice. Då lär det bli åka av i hörlurar och högtalare.

Japp när det gäller ljud så sviker inte Dice, ett bra exempel att ljud gör MYCKET för upplevelsen
Trodde jag var ensam om att tycka ljudet var B i det spelet, men dem arbetare på nytt ljud tror jag att jag läste nånstans..

Satt och myste i AA-tornet (Battlefield 3) efter att mitt nya surroundsystem anlänt, bara för att det vart sånt jäkla tryck. Ljud och musik är fruktansvärt viktigt, åtminstone för mig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Fast i rymden är det inget ljud alls så egentligen borde det inte låta ngt överhuvudtaget

Medlem
Skrivet av Zappa:

Fast i rymden är det inget ljud alls så egentligen borde det inte låta ngt överhuvudtaget

Håller med. Om de nu satsar på hur individuella motorer påverkar skeppet och g-krafter osv så känns det som att de borde löpa linan ut och ta ett nytänk om ljud i rymdspel. Nu är jag säkert halvt ute och reser, men gissar på att atmosfären i skeppet generar ljud och på det sättet så skulle skador på ens egna skepp höras, detsamma med vapen och motorer. Rätt gjort tror jag man hade kunnat få till en unik stämning ala "Gravity". Saknaden av ljud gjorde det hela, i min mening, mer skrämmande där.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Zappa:

Fast i rymden är det inget ljud alls så egentligen borde det inte låta ngt överhuvudtaget

Sitter du i skeppet hör du dock dina egna vapen, även i rymden.

Beror på om vapnen avfyras utanför eller inuti skeppet. Utan "luft" får du inget ljud.
Jaja whatever. Oavsett så tycker jag inte battefield ljud hör hemma i ett rymdspel.

Medlem

De enda ljud som kan komma från vapnen är stomljud.
Tex krutvapen som rekylerar, där vapnet stoppas upp bakåt av buffrar eller liknande, då kan ett stomljud förmedlas in till kabinen.

Ljud från explosioner finns inte. Enbart mekaniska ljud när saker i den egna skeppet går sönder.

Laservapen låter förmodligen nada.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Magnus:

De enda ljud som kan komma från vapnen är stomljud.
Tex krutvapen som rekylerar, där vapnet stoppas upp bakåt av buffrar eller liknande, då kan ett stomljud förmedlas in till kabinen.

Det här vore fruktansvärt häftigt för upplevelsen om de tog tillvara på. Man ligger i strid ute i rymden och det är helt dödstyst, bortsett från det stadiga och barotona trummandet från ditt massiva vapensystem som pumpar ut skott.

Men det kanske bara är något jag tycker!

Medlem

Jag vill flyga mina skepp!!!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Magnus:

De enda ljud som kan komma från vapnen är stomljud.
Tex krutvapen som rekylerar, där vapnet stoppas upp bakåt av buffrar eller liknande, då kan ett stomljud förmedlas in till kabinen.

Det här vore fruktansvärt häftigt för upplevelsen om de tog tillvara på. Man ligger i strid ute i rymden och det är helt dödstyst, bortsett från det stadiga och barotona trummandet från ditt massiva vapensystem som pumpar ut skott.

Men det kanske bara är något jag tycker!

Jo fast folk förväntar sig star wars pew-pew så de skulle nog bli galna om det blir ngt annat

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Jag vill flyga mina skepp!!!

Me två

Medlem
Skrivet av JonteMyra:

Hänt en del... rätt säker på att det kommer hända lite till

"2012"
http://i.imgur.com/Q8moZhI.png

"2013"
http://i.imgur.com/TenLcnk.jpg

"2014"
http://i.imgur.com/DTclMN6.jpg

Och folk klagar över att de får så mycket pengar och skjuter upp lanseringen för att lägga till "onödigt skit". De får gärna fortsätta med att lägga till mer "skit" enligt mig.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av neocon:
Skrivet av Zappa:

Fast i rymden är det inget ljud alls så egentligen borde det inte låta ngt överhuvudtaget

Sitter du i skeppet hör du dock dina egna vapen, även i rymden.

Beror på om vapnen avfyras utanför eller inuti skeppet. Utan "luft" får du inget ljud.
Jaja whatever. Oavsett så tycker jag inte battefield ljud hör hemma i ett rymdspel.

Inte battlefield ljud vännen, samma kvalité syfta vi på, inget spel slår battlefield när det gäller ljud oavsett vad man tycker om spelet.

Ljud i vakuum existerar inte förövrigt om du är naken ute i rymden(utan syre). Men är du i en kabin så hör du alla ljud som kommer från ditt skepp som ett jetplan bortsett från ekot utanför skeppet. Men explosioner från långt håll skulle inte skapa ljud till din kabin utöver chockvågor som träffar vindrutan.

Som sagt, hoppas dem lyckas med ljudet framöver annars är spelet unikt förövrigt.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Eller så kan man tänka sig att det i framtiden för att göra det mer naturligt för oss människor att vistas i rymden finns datorprogram i skeppet som registrerar allt som händer i närheten och sätter ljud till det. Kan tänka mig att vi människor använder ljud till ganska många undermedvetna saker som att bedöma avstånd och uppfatta vad som händer på platser som vi inte tittar på direkt. Men vad vet jag. Varför bry sig. Det är ett spel. Har för mig att det gick rätt bra för starwars ändå. Trots ljud.

k3m
Medlem
Skrivet av Henkebenke81:

Eller så kan man tänka sig att det i framtiden för att göra det mer naturligt för oss människor att vistas i rymden finns datorprogram i skeppet som registrerar allt som händer i närheten och sätter ljud till det. Kan tänka mig att vi människor använder ljud till ganska många undermedvetna saker som att bedöma avstånd och uppfatta vad som händer på platser som vi inte tittar på direkt. Men vad vet jag. Varför bry sig. Det är ett spel. Har för mig att det gick rätt bra för starwars ändå. Trots ljud.

Just det här jag har tänkt på. Jag tror att människan skulle ha svårt att se/förstå situationen utan allt ljud.

Medlem

Det Battlefield lyckas med är helheten. Slut-mixen är så sjukt bra ihopsatt men eftersom att de försöker återspegla verkligheten krävs det inte en superb individuell ljudbild. De vinner inga priser på ljuden individuellt utan mixen mellan dem.

Star Citizen är ju ren fiktion, även då de försöker på sig en realistisk känsla så tror jag en ljudbild alá "Gravity" skulle göra mer skada än nytta. Den "ljudlösa" ljudbild fungerar inte riktigt i ett underhållningssyfte som Star Citizen arbetar mot.

k3m och Henkebenke81 är helt rätt ute.

Spelet verkar förövrigt bli sjukt fett!

Medlem
Skrivet av Zappa:

Beror på om vapnen avfyras utanför eller inuti skeppet. Utan "luft" får du inget ljud.

Jodå, det får du visst. Skeppets skrov kommer att fortplanta ljudvågorna.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar