Notch släpper spelet Drowning in Problems

Robot
Medlem
Notch släpper spelet Drowning in Problems

Alla vet väl vad Minecraft är. Skulle vara trevligare att få veta mer om detta spel istället. Kanske lite gameplay eller liknande?

Skribent
Skrivet av KimiKiwi:

Alla vet väl vad Minecraft är. Skulle vara trevligare att få veta mer om detta spel istället. Kanske lite gameplay eller liknande?

"I detta textbaserade rollspel ska du, med enkla musklick, navigera dig genom livets alla stadier. För dig som levt ett tag, har du också erfarenheten om att livet är bra mycket svårare än Dark Souls II. Det som börjar som lugn musträning övergår snabbt till ett sjuhelsikes träningspass för pekfingret då "livet" blir mer och mer komplicerat."

Nyhetsbilden visar även hur det ser ut i början av spelet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Körde tidigare, tar inte många minuter.

ZF
Medlem

har en känsla av att jag spelat det här redan men..

textbaserat rollspel med musklick, the hecks?

Jag tycker det börjar bli lite väl simpelt. Snart släpper väl något ett digital papper där man själv ska rita karaktärer och skriva story. Endast 499:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"kollekogorna" alltså?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

ZF
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker det börjar bli lite väl simpelt. Snart släpper väl något ett digital papper där man själv ska rita karaktärer och skriva story. Endast 499:-

redan påtänkt. jag hade själv den här piratkopian på Gameboy.

phi
Medlem

Solve, solve, solve, solve, solve, sol, sol, sov, sov, sov, zov, zzzov, zzz..

Slutade med att jag bara satt och dumklickade tills jag blev less.

Medlem

Ett skämt eller?

Inaktiv

Det är nog svårt att upprepa Minecraft igen. Men man kan se det positivt, att han kan göra vad tusan han vill och ägna sig åt kultur som detta.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Ser att det inte nämns någonstans att detta är hans bidrag till Ludum dare, som är ett 48 timmars game jam med ett visst tema och denna gång så är temat "Beneath the Surface"


signatur

Öl löser inga problem, men det gör heller inte mjölk :)

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Kanske skulle nämnas att detta var hans bidrag till Ludum Dare och spelet gjordes på 48 timmar.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Klick - Vänta - Klick - Vänta - Klick - Klick - Klick - Klick - Klick - äh, va fan!) - Tab - Enter - Tab - Enter - Tab - Enter - Tab . . .

. . .

You are dead. [73.01%]

Jaha...

Medlem

Jag spelade klart det. Väntade till och med på sista klicken som tog 5 minuter vardera (omg spoiler). Jag gjorde själv något liknande på tråkiga lektioner på min TI-83 '99. Detta var förvånansvärt dåligt.

Inaktiv

Hans bidrag lär bli sist på Ludum Dare

Medlem

Spel vet jag inte om jag kan kalla det, men det gör jobbet tror jag. Jag tolkar allting som att han vill göra konst med det här, och budskapet levererades i form av skildringen att livet är ett jävla slit och vår tidsanda lett till att baby boomer generationens förutsättningar i samhället å vägarna av framtidsutsikter inom karriär och psykiskt välmående nästan ser utopisk ut gentemot 90-talisternas som aldrig sett annat än lågkonjuktur och en arbetslöshet bland ungdomar på 25%.

Inaktiv

Och där sjönk Notch ännu ett steg. Hur kan man ens sätta sin prägel på något skit som detta? 48 timmars utveckling eller inte, sånt här är ju bara pinsamt.

Notch glansdagar är förbi, om man bortser från den ofantliga plånboken han ligger inne med.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker det börjar bli lite väl simpelt. Snart släpper väl något ett digital papper där man själv ska rita karaktärer och skriva story. Endast 499:-

Ser inte relevansen? Det här är ju ett litet småspel som gjordes i en tävling där utmaningen var att göra spelet på 48h. Hade du väntat dig något annat än just simpelt då? Därtill släpps det ju helt gratis för alla.

Små gratisspel på internet har funnits i stor skala ända sedan internet populariserades...

Skrivet av Segas:

Och där sjönk Notch ännu ett steg. Hur kan man ens sätta sin prägel på något skit som detta? 48 timmars utveckling eller inte, sånt här är ju bara pinsamt.

Notch glansdagar är förbi, om man bortser från den ofantliga plånboken han ligger inne med.

Jag förstår inte denna enorma negativitet. Vad är pinsamt? Varför sjönk han i dina ögon? Det är ju bara ett litet hobbyprojekt. Jag tror inte han hade för avsikt att chocka världen med spelet direkt, och det gäller övriga deltagare i Ludum Dare också, för den delen.

Inaktiv
Skrivet av Xepheros:

Spel vet jag inte om jag kan kalla det, men det gör jobbet tror jag. Jag tolkar allting som att han vill göra konst med det här, och budskapet levererades i form av skildringen att livet är ett jävla slit och vår tidsanda lett till att baby boomer generationens förutsättningar i samhället å vägarna av framtidsutsikter inom karriär och psykiskt välmående nästan ser utopisk ut gentemot 90-talisternas som aldrig sett annat än lågkonjuktur och en arbetslöshet bland ungdomar på 25%.

Håller med, jag tyckte det var genialiskt

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker det börjar bli lite väl simpelt. Snart släpper väl något ett digital papper där man själv ska rita karaktärer och skriva story. Endast 499:-

Var kan man förhandsboka!?!?!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kul lite annorlunda litet spel, det är inte bara att klicka, det gäller att ha en strategi för att lösa problemen.

Moderator | Testpilot

Nu vet jag inte vars det tar slut [/spoiler]Stod att jag dog men jag kan fortsätta klicka[spoiler], men jag måste säga att det är ett riktigt intressant "spel".

Riktigt bra beskrivning på livet i helhet och det fick faktiskt mig att börja tänka på lite saker jag har förträngt. Jag bugar och bockar Notch!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker det börjar bli lite väl simpelt. Snart släpper väl något ett digital papper där man själv ska rita karaktärer och skriva story. Endast 499:-

Plus att det är early access, dvs att det i princip aldrig blir färdigt ^^

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker det börjar bli lite väl simpelt. Snart släpper väl något ett digital papper där man själv ska rita karaktärer och skriva story. Endast 499:-

Börjar bli för simpelt?

Du kritiserar en persons kreativa verk, som han valt att dela med sig GRATIS till allmänheten,

Ironin i det hela är att spelet faktiskt är ganska djupt, det handlar om en oändlig strävan i livet och dess konstanta motgångar, du representerar dig som ett perfekt exempel i vad som vore Notch's liv om han hade brytt sig om din åsikt.

Hade det varit skapat av en nybörjare som just börjat uttycka sig så hade kanske en eller flera kommentarer av din rang varit tillräcklig för att få denne att ge upp.

Medlem

Deppigt spel!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

1600 games to play in ludum dare competition, no one bats an eye, Notch makes a contribution everyone goes beserk!

Medlem

Spelade nu, orkade 2 minuter.

Tänk om Notch hade släppt detta före minecraft "Notch tjände 1kr förra året" ;P

Medlem

Tror snarare att nån gillar att labba med Dart.

Medlem

Har man tjänat 1 miljard så kan man släppa en brakskit och ändå få plats på FZ och Aftonbladets förstasida.

12
Skriv svar