Se Bioshock i Unreal Engine 4

Robot
Se Bioshock i Unreal Engine 4

Så skulle Irrational Games klassiker kunna se ut om det gjordes idag.

#deus-ex-human-revolution-1


Medlem
Se Bioshock i Unreal Engine 4

Coolt

Medlem

Den andra videon var klart imponerande.

Medlem

Deus Ex! Ge mig Deus Ex!

Medlem
Medlem

Kollar på Bioshock videon > Ser att det finns en Deus Ex video > screw Bioshock


signatur

Game long and prosper

Medlem

Herregud, min kropp skriker efter mer Deus Ex i samma anda som Human Revolution. Att krydda upp det hela med en nypa UE4 skulle inte göra det sämre!

Medlem

Deus Ex är ögonkex!

Medlem
Medlem

Det var så mycket reflektioner och spegeleffekter i Deus Ex att man blev bländad. Less is more, ibland.

Bioshock 4 kommer, var inte oroliga


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Deus ex-scenen är gjord av en svensk kille som heter Wiktor.
http://artbywiktor.com/

Inaktiv

Inte det minsta imponerad av Bioshock (kan ju bero på texturerna), men Deus Ex såg åtminstone ut att tillhöra ett spel efter år 2000.

Inget nervkittlande vackert, ser mest extremt plastigt ut. Men det är samtidigt kul att se hur motorn kan implementeras i olika miljöer.

Medlem

Hur kan man tycka det är en bra ide med lens flares och liknande i fps spel? Karaktäreren i spel borde ju ha vanliga ögon som vi människor har, inte en kamera istället för huvud...

Medlem

Nu ska bara någon släppa ett spel där sånt här faktiskt är av intresse. Ett spel som inte bara är pang pang utan där man faktiskt tar det lugnt och kan uppskatta omgivningarna. Ett spel där omgivning och stämning är kung.

Medlem

Grym motor. För er som klagar. Tänk istället på alla finesser som motorn klarar av. Designers kan göra mycket fina spel.

Medlem

Schysst!

Är det dock inte lite mycket bloom i andra videon?


signatur

Have a good time!

Medlem

Förjävla nice @ deus ex klippet. Speciellt materialen var grymma, småsaker egentligen men att golven/väggarna/etc har en "använd" känsla är något jag saknar väldigt mycket, utan att det ser löjligt överdrivet ut alltså.

Medlem

Ett Fallout i en riktig motor i stället för Gamebryo-styggelsen skulle vara något... Do want.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag some inte spelat deus ex originalet, finns det moddar som gör att det är värt att spela idag eller ser allt skit ut???


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Hur kan man tycka det är en bra ide med lens flares och liknande i fps spel? Karaktäreren i spel borde ju ha vanliga ögon som vi människor har, inte en kamera istället för huvud...

Förstår vad du menare men ögonen fungerar ganska likt kameraoptik och tittar du mot en stark ljuskälla så ser du också flares. Prova titta mot solen så kommer du ju se strålar. Detta är flares men de ser lite annorlunda ut än dem man får i kameraoptik.

För övrigt måste jag säga att jag tycker UE4 ser riktigt lovande ut. Partikeleffekterna och ljussättningen ser ut att ha gjort ett extremt stort hopp upp från föregående version. Framför allt tycker jag det är svårare att urskilja UE4 än vad UE3 var. Har sett en del exempel av UE4 nu och det känns som om den är mångsidig och går att göra väldigt olika stämning med. UE3 kunde man se från långt håll så fort det används.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Jag some inte spelat deus ex originalet, finns det moddar som gör att det är värt att spela idag eller ser allt skit ut???

Det är värt att spela oavsett, men finns sjukt mycket moddar som fixar upp det rätt bra!
http://www.moddb.com/mods/new-vision är en av dom, bara googla

Medlem

Tycker själva Quixel-Suiten är "nyheten"

Svenskt företag dessutom!

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Zpiritual:

Hur kan man tycka det är en bra ide med lens flares och liknande i fps spel? Karaktäreren i spel borde ju ha vanliga ögon som vi människor har, inte en kamera istället för huvud...

Förstår vad du menare men ögonen fungerar ganska likt kameraoptik och tittar du mot en stark ljuskälla så ser du också flares. Prova titta mot solen så kommer du ju se strålar. Detta är flares men de ser lite annorlunda ut än dem man får i kameraoptik.

För övrigt måste jag säga att jag tycker UE4 ser riktigt lovande ut. Partikeleffekterna och ljussättningen ser ut att ha gjort ett extremt stort hopp upp från föregående version. Framför allt tycker jag det är svårare att urskilja UE4 än vad UE3 var. Har sett en del exempel av UE4 nu och det känns som om den är mångsidig och går att göra väldigt olika stämning med. UE3 kunde man se från långt håll så fort det används.

Jo det är sant men den effekten är inte i närheten av vad många spel har och ser helt annorlunda ut. För att inte nämna att många spel har dammeffekter som om karaktären hade smutsiga glasögon.

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Zpiritual:

Hur kan man tycka det är en bra ide med lens flares och liknande i fps spel? Karaktäreren i spel borde ju ha vanliga ögon som vi människor har, inte en kamera istället för huvud...

Förstår vad du menare men ögonen fungerar ganska likt kameraoptik och tittar du mot en stark ljuskälla så ser du också flares. Prova titta mot solen så kommer du ju se strålar. Detta är flares men de ser lite annorlunda ut än dem man får i kameraoptik.

För övrigt måste jag säga att jag tycker UE4 ser riktigt lovande ut. Partikeleffekterna och ljussättningen ser ut att ha gjort ett extremt stort hopp upp från föregående version. Framför allt tycker jag det är svårare att urskilja UE4 än vad UE3 var. Har sett en del exempel av UE4 nu och det känns som om den är mångsidig och går att göra väldigt olika stämning med. UE3 kunde man se från långt håll så fort det används.

Jo det är sant men den effekten är inte i närheten av vad många spel har och ser helt annorlunda ut. För att inte nämna att många spel har dammeffekter som om karaktären hade smutsiga glasögon.

Indeed. De flesta spel-flares är ju mer lika en modern Star Trek-film än verkligheten och dammiga filter är även de populära. I mitt tycke så är det ett smakval. Ibland funkar det perfekt. Tycker att både Mass Effect och Deus Ex:HR har väldigt passande flares (med tanke på att det varit en extremt populär estetik inom sci-fi) medan det passar mindre bra i andra spel. Beror helt på vilken stil man är ute efter.

Är det realism man vill åt (Arma) så skall man inte slänga in allt för mycket. Är det något stiliserat där det passar, så kör på i mitt tycke

Medlem
Skrivet av KatOne:

Tycker själva Quixel-Suiten är "nyheten"

https://www.youtube.com/embed/QkLFWFskgxE

Svenskt företag dessutom!

Instämmer!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Bioshock 4 kommer, var inte oroliga

Utan Ken Levine vid rodret så tror jag tyvärr det blir lika andefattigt som BioShock 2 var.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Skrivet av AkirA:
Skrivet av walter_iego:

Bioshock 4 kommer, var inte oroliga

Utan Ken Levine vid rodret så tror jag tyvärr det blir lika andefattigt som BioShock 2 var.

Hmm, det finns en risk för det. Jag gillade dock Bioshock 2 ändå, tyckte det var OK. Det verkar som om Levine var lite trött på det här med AAA-spel, det märktes tydligt i Infinte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar