Minecraft har snart sålt 50 miljoner exemplar

Robot
Medlem
Minecraft har snart sålt 50 miljoner exemplar

Att 21 miljoner köpt spelet till android gör mig bara orolig för framtiden.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Att 21 miljoner köpt spelet till android gör mig bara orolig för framtiden.

Varför det? Det finns gott om människor som äger iphones eller en android telefon. Och minecraft är väll ett fint tidsfördriv när man reser.

Medlem

50 miljoner exemplar? wtf?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

ELF
Medlem
Skrivet av redruM:

Att 21 miljoner köpt spelet till android gör mig bara orolig för framtiden.

Man kan ju undra hur folk kan spela MInecraft på smartphones och surfplattor...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av redruM:

Att 21 miljoner köpt spelet till android gör mig bara orolig för framtiden.

Man kan ju undra hur folk kan spela MInecraft på smartphones...

Hört talas om surfplattor? : p

Inaktiv

Jag undrar hur mycket Redbull gav honom för den bilden...

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag undrar hur mycket Redbull gav honom för den bilden...

Hehe men jag tror dock inte han behöver pengar direkt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av redruM:

Att 21 miljoner köpt spelet till android gör mig bara orolig för framtiden.

Undrar hur många som aktivt spelar

Medlem
Skrivet av redruM:

Att 21 miljoner köpt spelet till android gör mig bara orolig för framtiden.

Absolut, man bör vara orolig för alla som inte delar åsikt med en själv, för själv är man perfekt och allt alla andra gör är vansinne!

Medlem

Hatten av för notch då

Medlem

Minecraft funkar alltid
Well done


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Allexz:
Skrivet av redruM:

Att 21 miljoner köpt spelet till android gör mig bara orolig för framtiden.

Absolut, man bör vara orolig för alla som inte delar åsikt med en själv, för själv är man perfekt och allt alla andra gör är vansinne!

Du tolkar in mycket i inlägget och dessutom helt felaktigt bygger ett "resonemang" kring din egen tolkning (med en trist raljant ton dessutom). Den halmgubben ställer jag inte upp på. Jag är inte orolig för dig eller din åsikt, jag är orolig för en marknadsförskjutning. Mobilspel är enklare och mycket billigare att utveckla. Och när det säljer som smör så slutar man att producera kvalitativa pc-spel och fokuserar på mobilmarknaden. Det är inget märkligt med den oron då PC är min primära plattform, rudimentärt uttryckt.


signatur

Burn in the light.

phi
Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av redruM:

Att 21 miljoner köpt spelet till android gör mig bara orolig för framtiden.

Man kan ju undra hur folk kan spela MInecraft på smartphones och surfplattor...

Ja, det är ju nästan omöjligt att spela utan mus och tangentbord pga den bristande precisionen och begränsande kontrollen. Det är ju jätteviktigt med sånt i Minecraft!

Helt obegripligt att folk kan spela på smartphones!

Medlem

Gör Minecraft 2 och skänk pengarna till välgörenhet? Några miljarder till barncancerfonden?

Eller gör skitspel som ingen vill ha resten av livet, whatever...

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Allexz:
Skrivet av redruM:

Att 21 miljoner köpt spelet till android gör mig bara orolig för framtiden.

Absolut, man bör vara orolig för alla som inte delar åsikt med en själv, för själv är man perfekt och allt alla andra gör är vansinne!

Du tolkar in mycket i inlägget och dessutom helt felaktigt bygger ett "resonemang" kring din egen tolkning (med en trist raljant ton dessutom). Den halmgubben ställer jag inte upp på. Jag är inte orolig för dig eller din åsikt, jag är orolig för en marknadsförskjutning. Mobilspel är enklare och mycket billigare att utveckla. Och när det säljer som smör så slutar man att producera kvalitativa pc-spel och fokuserar på mobilmarknaden. Det är inget märkligt med den oron då PC är min primära plattform, rudimentärt uttryckt.

Det är väl EVIGHETER sedan man slutade upp med "kvalitétsspel" till PC? Så där kan man inte skylla på den mobila utvecklingen.

Inaktiv

Snart är väl jag den enda som inte rört spelet


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

DETTA BEVISAR ATT GRAFIKEN INTE ÄR DET VIKTIGASTE:up:

Inaktiv
Skrivet av Securion:

Gör Minecraft 2 och skänk pengarna till välgörenhet? Några miljarder till barncancerfonden?

Eller gör skitspel som ingen vill ha resten av livet, whatever...

Varför ska pengarna skänkas bort? Skänker du bort pengarna du tjänar ihop?

Medlem

häftigt att ett så konstigt spel lyckas så bra.... !

Medlem
Skrivet av Exxo:

Det är väl EVIGHETER sedan man slutade upp med "kvalitétsspel" till PC? Så där kan man inte skylla på den mobila utvecklingen.

Jämfört med mobilspel som maximalt duger för 10min underhållning på bussen för min del så måste jag säga att PC spel idag som ger mig hundratals speltimmar håller extremt hög kvalitet.

Men det är förståss personligt, finns säkert de som spenderar 100-tals timmar på fruktninjor, bondeville och godismosningssagor och vad det nu heter.....

Man att kalla det kvalitet, eller insinuera att PC har lika dåligt kvalitet, nja där håller jag inte med.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag undrar hur mycket Redbull gav honom för den bilden...

Exakt min tanke


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Bra att bra spel, med bra utvecklare går bra!

Men tycker det är synd om de som bara provar Minecraft på konsol, eller än värre, smartphones. Det ger så mycket mer på PC versionen.

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Bra att bra spel, med bra utvecklare går bra!

Men tycker det är synd om de som bara provar Minecraft på konsol, eller än värre, smartphones. Det ger så mycket mer på PC versionen.

Vadå synd? Vad et du vad dom tycker om dom versionerna? Och vad vet du vad dom gör hos polarna sina? Dom kan ha testat precis allt men ändå uppskattar konsol och mobil mer.

Jag köpte minecraft till datorn först, sedan till xboxen. Och jag tycker det spelet ger lika mycket på konsol som man får från datorn.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Allexz:
Skrivet av redruM:

Att 21 miljoner köpt spelet till android gör mig bara orolig för framtiden.

Absolut, man bör vara orolig för alla som inte delar åsikt med en själv, för själv är man perfekt och allt alla andra gör är vansinne!

Du tolkar in mycket i inlägget och dessutom helt felaktigt bygger ett "resonemang" kring din egen tolkning (med en trist raljant ton dessutom). Den halmgubben ställer jag inte upp på. Jag är inte orolig för dig eller din åsikt, jag är orolig för en marknadsförskjutning. Mobilspel är enklare och mycket billigare att utveckla. Och när det säljer som smör så slutar man att producera kvalitativa pc-spel och fokuserar på mobilmarknaden. Det är inget märkligt med den oron då PC är min primära plattform, rudimentärt uttryckt.

Förstod vad du menade direkt, eller ?
Tror artikeln säger android och ios-versionerna och då tolkar jag det som att du förundras över hur så pass många kan köpa mobilversionen som suger hästballe jämfört med "desktop-versionen"! Har jag fel ?

Medlem

Det roligaste är ju att om någon skulle ha pitchat minecraft (innan det blev ett fenomen) till stora publishers så skulle dom vägra publicera det.

Medlem

Innebär siffrorna i artikeln ovan att resterande sålda exemplar är till PC? Alltså typ 16 miljoner exemplar? Nån som vet om det isf är många i förhållande till andra PC titlar?

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Allexz:
Skrivet av redruM:

Att 21 miljoner köpt spelet till android gör mig bara orolig för framtiden.

Absolut, man bör vara orolig för alla som inte delar åsikt med en själv, för själv är man perfekt och allt alla andra gör är vansinne!

Du tolkar in mycket i inlägget och dessutom helt felaktigt bygger ett "resonemang" kring din egen tolkning (med en trist raljant ton dessutom). Den halmgubben ställer jag inte upp på. Jag är inte orolig för dig eller din åsikt, jag är orolig för en marknadsförskjutning. Mobilspel är enklare och mycket billigare att utveckla. Och när det säljer som smör så slutar man att producera kvalitativa pc-spel och fokuserar på mobilmarknaden. Det är inget märkligt med den oron då PC är min primära plattform, rudimentärt uttryckt.

det är väl bara positivt om utvecklare som enbart är ute efter en snabb moneygrab håller sig till mobilmarknaden? då slipper vi smörjan på "riktiga" plattformar

1
Skriv svar