Battlefield 2-servrarna stängs i juni

Medlem
Battlefield 2-servrarna stängs i juni

Tråkigt på sitt sätt men ändå nödvändigt för att resurser ska läggas på de mer aktuella och aktiva spelen.

Inaktiv

Surt för de som fortfarande spelar.. :-/
Men kan man inte hosta egna istället? (är dåligt insatt i detta numera)

Medlem

Battlefield 2 är i mina ögon det bästa multiplayer-spel som finns.
Jag ångrar att jag slutade spela det. Jag får se till att installera det och njuta av det igen.

1942 har riktigt bra känsla också. Jag spelade multiplayer-demot det på en del raster i gymnasiet. Jag köpte den fulla versionen, men det blev inte av att spela det så mycket.

Medlem

Blir nog att ta en nostalgitripp och köra BF2 en sista gång.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tycker EA ska släppa servermjukvaran till allmänheten så att communityn kan leva vidare. Borde ge några goodwill-poäng.

Medlem

NWN har inte haft något officiellt server stöd på länge? Gamespy slutade funka för drygt ett år sedan i spelet.

Medlem

Riktigt tråkigt att de stänger ner servrar, tycker det är dåligt av dem trots serverkostnader så borde de iaf ge alternativ så att folk kan spela tillsammans. Battleforge var ett av mina favorit RTS. Men de tog bort servern helt till det och gjorde ospelbart, ingen singleplayer eller något. Pengar som jag spenderat på det kommer inte tillbaka.

Inte okey alls EA...

Medlem

1942 blev ju en gratistitel på Origin för någor år sedan, räcjkte inte det asså?

Sjukt tråkigt att BF2 ryker också, det spelade jag fram till förra året. Så satans bra lir.


signatur

Videomupp

Medlem

Det verkar som att även Origin versionen av 1942 påverkas. Men det ska finnas en 3:e part serverbrowser till 1942.

För battlefield 2 så håller PR och FH folket på med en lösning för deras moddar. Det är inte helt oväntat att det samma system kan fungera med vanilla servrar också.

Medlem
Skrivet av Digu21:

Riktigt tråkigt att de stänger ner servrar, tycker det är dåligt av dem trots serverkostnader så borde de iaf ge alternativ så att folk kan spela tillsammans. Battleforge var ett av mina favorit RTS. Men de tog bort servern helt till det och gjorde ospelbart, ingen singleplayer eller något. Pengar som jag spenderat på det kommer inte tillbaka.

Inte okey alls EA...

Står ju i artikeln att man letar efter en lösning med att communityn kör vidare...

Medlem

Om för få spelare finns så finns det ingen anledning att ha kvar supporten. Valve hade nog gjort detsamma om antalet spelare på t.ex TF2 låg nere i hundratalen.

Medlem

Fullt förståligt och helt rätt, men lite nere blir jag av att veta att bf2, nog det bästa spelet jag spelat, tar ur tjänst.

Men PR teamet löser det här


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Dom kan ju inte mena allvar!! Hur ska jag då kunna spela Project Reality??

Medlem

NEJ... stäng inte BF2142 multiplayer... :'( så jävla underbart spel som omväxling, skön känsla och ljud. Men men.. tiden går, över 8 år gammalt redan. Det är bara ett spel. Nostalgi.

Medlem

Nein. Jag som spelar BF2 dagligen.

Medlem

Jag saknar den gamla klantiden! :'( Det blir inget sånt nu för tiden. BF1942 och BF2 var riktigt kung. Finns inget nytt spel som jag är intresserad av i klansammanhang.

Medlem

sjukt tråkit ..hoppas dom löser de

Medlem
Skrivet av Biggles:

Om för få spelare finns så finns det ingen anledning att ha kvar supporten. Valve hade nog gjort detsamma om antalet spelare på t.ex TF2 låg nere i hundratalen.

näe det hade dem inte gjort då det går att spela HL1 Deathmatch ännu, liksom ricochet 1.

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:

Om för få spelare finns så finns det ingen anledning att ha kvar supporten. Valve hade nog gjort detsamma om antalet spelare på t.ex TF2 låg nere i hundratalen.

näe det hade dem inte gjort då det går att spela HL1 Deathmatch ännu, liksom ricochet 1.

Verkligen? Synnerligen sällsamt! Är nog bara en tidsfråga dock, alla spel förlorar sin MP förr eller senare...

Medlem
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:

Om för få spelare finns så finns det ingen anledning att ha kvar supporten. Valve hade nog gjort detsamma om antalet spelare på t.ex TF2 låg nere i hundratalen.

näe det hade dem inte gjort då det går att spela HL1 Deathmatch ännu, liksom ricochet 1.

Verkligen? Synnerligen sällsamt! Är nog bara en tidsfråga dock, alla spel förlorar sin MP förr eller senare...

även Quake 1 har en del servers kvar online

Medlem

Viktigt att komma ihåg är att det inte är EA som valt att göra detta. Förvisso inte sett folk som spyr galla över EA över det här i denna tråden än så länge, men det kommer nog då det är så i alla andra trådar på diverse sidor om den här nyheten.

Hoppas de löser servrar till gamla Battlefield. SW:Battlefront 2 har fått en community lösning om jag inte missförstod det också, så det borde ju gå. Blir nog att installera om lite spel, inklusive gamla NWN tror jag!

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Biggles:

Om för få spelare finns så finns det ingen anledning att ha kvar supporten. Valve hade nog gjort detsamma om antalet spelare på t.ex TF2 låg nere i hundratalen.

näe det hade dem inte gjort då det går att spela HL1 Deathmatch ännu, liksom ricochet 1.

Verkligen? Synnerligen sällsamt! Är nog bara en tidsfråga dock, alla spel förlorar sin MP förr eller senare...

även Quake 1 har en del servers kvar online

Det är ju privatpersoner som fixar servrar till de spelen.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av carlstolt:

Dom kan ju inte mena allvar!! Hur ska jag då kunna spela Project Reality??

Är inte PRs servrar oberoende?

Medlem

Hur blir det med Forgotten Hope 2 då?
Tänker på det att man loggar ju in genom nån grej när man startar.

Medlem

Meeen! noo!... bf2 är ju bästa multiplayer fps som någonsin funnits. Hur ska jag nu kunna bli bannad för ownage i heli??

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av carlstolt:

Dom kan ju inte mena allvar!! Hur ska jag då kunna spela Project Reality??

Är inte PRs servrar oberoende?

Är dom det? Det kanske dom är, Vet faktist inte! Ska kolla upp det senare.

Medlem
Skrivet av carlstolt:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av carlstolt:

Dom kan ju inte mena allvar!! Hur ska jag då kunna spela Project Reality??

Är inte PRs servrar oberoende?

Är dom det? Det kanske dom är, Vet faktist inte! Ska kolla upp det senare.

Jag tror bestämt det. Dock är ju frågan hur verifiering av klienten ska gå till i framtiden. Får se, PR-gänget vet vad de håller på med och de har säkert fått nys om detta.

Medlem

Låt oss hosta själva då!!!

Geeks Gaming

Jävligt tråkigt. Dock vet jag att vissa communitys kommer fixa eget. Bland annat har BF2:PR fixat eget så dom kan leva vidare. Även BF2:FH

12
Skriv svar